Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:01:38 GMT

زرینه سردترین شهر ایران در شبانه روز گذشته بود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۲۲۳۶

زرینه سردترین شهر ایران در شبانه روز گذشته بود

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر زرینه در ۲۴ ساعت گذشته در دمای شبانه با ثبت منفی ۲۰ درجه و در دمای روزانه با ثبت منفی ۱۰ درجه سردترین نقطه کشور بود،  اظهار داشت: پس از زرینه، چالداران با ۱۸ درجه سانتی‌گراد دومین شهر سرد کشور شد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در استان کردستان بعد از زرینه، سقز با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و سراب شهرک با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر دیگر مناطق سرد بودند و سلین با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهی در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای پنج روز آینده استان افزود: از امروز تا چهارشنبه در بعضی از ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت که بویژه در نواحی شمالی استان و گردنه‌ها و جاده‌ها باعث خیزش برف‌ها بر روی سطح زمین و ایجاد کولاک برف و لغزندگی سطح‌ جاده‌ها می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان تاکید کرد: از امروز تا بعد از ظهر فردا آسمان استان بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که موجب بارش برف و باران عمدتا برف، مه آلود شدن هوا و کاهش دید افقی است.

وی یادآور شد: سامانه بارشی از امروز بطور فراگیر تمام نقاط استان را تخت تاثیر قرار می‌دهد اما در نواحی شمالی و شمال شرقی استان از جمله بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان، دهگلان و حوالی قروه بارش‌ها به صورت برف بیشتر از سایر نواحی خواهد بود.

پناهی گفت: شدت بارش‌های از فردا بعد ازظهر کاسته می‌شود و بتدریج از نیمه شرقی استان خارج می‌شود ضمن اینکه دمای هوا از امروز تا صبح چهارشنبه همچنان روند کاهشی دارد و پیش بینی می شود در این مدت بطور میانگین ۶ درجه دیگر افت دما داشته باشیم که بیشترین کاهش دما و وقوع یخنبندان صبحگاهی در صبح روزهای سه‌شبه و چهارشنبه خواهد بود.

بارش برف از عصر روز جمعه در بیشتر مناطق استان کردستان آغاز شده و تاکنون علاوه بر تعطیلی ۲ روزه مدارس برخی شهرستان ها موجب انسداد برخی محورهای فرعی بین شهری و راه های روستایی شده است.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان سازمان هواشناسی كشور بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان سازمان هواشناسی كشور بارش برف وضعيت هوا کردستان سازمان هواشناسی كشور بارش برف درجه سانتی گراد بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه