Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد رستمی روز دوشنبه در نشست ستاد دهه فجر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: پتروشیمی لردگان یکی از مهمترین این طرح‌ها است که با پیشرفت ۹۸ درصدی به زودی افتتاح می‌شود و تحول بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال استان ایجاد می‌کند.

وی از رشد ۵۴ درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۴۶۶ فقره جواز تاسیس صادر شده است که این رقم رغبت مردم استان به سمت فعالیت‌های تولیدی را نشان می‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی تصریح کرد: همچنین در سالجاری ۸۸ مورد پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی این استان را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته اما روند روبه رشد صنعت متوقف نشده و توفیقات قابل توجهی در این حوزه کسب شده است.

رستمی، در ادامه با اشاره به صدور ۱۹۱ پروانه بهره‌برداری معدن در استان، اظهار داشت: از این تعداد ۹۰ معدن در استان فعال است که زمینه اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

تمامی شهرستانهای چهارمحال و بختیاری قابلیت معدنی دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی شهرستانهای استان قابلیت معدنی دارد و سازمان ایمیدرو این قول را داده که در پهنه‌های معدنی استان اکتشاف تکمیلی انجام دهد و چنانچه زمینه استخراج فراهم باشد، در کنار معادن واحد فراوری احداث کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، توسعه صنایع فعال در این استان را از مهمترین رویکرد این سازمان اعلام کرد و گفت: برای رونق صنعت در استان در کنار جذب سرمایه‌گذار، بر توسعه صنایع موجود تمرکز شده است.

محمدکاظم منزوی افزود: این برنامه تاکنون نتیجه مطلوبی به همراه داشته و به یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان تبدیل شده است.

وی، توسعه صنایع هایتک (صنایع پیشرفته یا مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان) را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: در همین راستا با انعقاد چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان استان، چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرکرد فعال شده است.

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در این استان طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: آمارها حاکی از آن است که در سالهای اخیر شاهد شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و خاص در استان بوده‌ایم.

حمیدرضا فرزان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در تمامی شهرستان‌های استان برای رونق واحدهای تولید و صنعتی فراهم است، افزود: وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد در استان حاکی از وجود زیرساخت‌های لازم در این بخش است.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز صنایع فولاد در استان از پساب تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با هدایت پساب فاضلاب شهرهای مجاور نظیر بروجن، آب مورد نیاز صنایع فولاد استان را تامین کنیم.

انجام بیش از ۵۶ هزار بازرسی از اصناف

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق کالا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست از انجام ۵۶ هزار و ۳۸۸ مورد بازرسی در استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی ۲ هزار و ۷۴۷ مورد تشکیل پرونده شد.

بهرامی افزود: در این تعداد بازدید ۳ هزار و ۶۰ تخلف به میزان ۷۵ میلیارد ریال شناسایی شد که بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت کالا بوده است.

وی همچنین از شناسایی ۹۰ مورد عرضه کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: این کالاها به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و به مراجع مربوطه ارجاع داده شد.

بهرامی از افزایش میزان شکایات مردمی نسبت به گرانفروشی در ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: بعد از اصلاح قیمت بنزین نظارت‌ها بر بازار استان تشدید شد و با هرگونه گرانفروشی به شدت برخورد می‌شود.

شناسایی ۵ محدوده مستعد معدنی

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به کشف و استخراج ۸۵۹ میلیون تن مواد معدنی با مصارف ساختمانی در استان، اظهار داشت: شناسایی معدن در مناطق مستعد استان در دستور کار قرار گرفته است.

مهرداد قاسمی از شناسایی ۵ محدوده مستعد معدن فلزات در استان خبر داد و گفت: ۳ معدن طلا و نقره، یک معدن سرب و یک معدن منگنز در حال مطالعه است و چنانچه ذخیره لازم را داشته باشد وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از حقوق دولتی از معادن گرفته شده است.

فعالیت ۴۳ هزار واحد صفی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز از فعالیت ۴۳ هزار واحد صنفی در این استان خبر داد و گفت: در این واحدهای صنفی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

حسن شمسی‌پور با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد به میان کافی وجود دارد، افزود: در سال جاری ۱۳ هزار تن شکر دولتی و یک هزار و ۵۰۰ تن برنج در استان توزیع شد.

وی از برپایی نمایشگاه بهاره در استان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۴ اسفندماه به مدت ۱۰ روز کالاهای مصرفی و مرودنیاز مردم با تحفیف عرضه می‌کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این شهرک‌های صنعتی مشغول کار هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری درآمد سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان فلزات انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری استان خبر داد و گفت نیز در این نشست سازمان صنعت توسعه صنایع ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت های اجرایی صمت است.

رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یکسال اخیر با تولید ۱۳۴۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

فضل ا... رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است. وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی همچنین تصریح کرد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896610

دیگر خبرها

  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد