Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز با الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شمخانی در این گفتگو با تسلیت کشته شدن تعدادی از اتباع کشور اوکراین در سانحه سقوط هواپیمای این کشور در تهران با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با طرفهای ذیربط در این حادثه خاطر نشان ساخت: با هماهنگی نزدیکی که از ابتدای وقوع حادثه میان دو کشور برقرار شد کارشناسان اوکراینی اولین گروهی بودند که به ایران وارد شدند و بدون هیچ محدودیتی با تامین دسترسی‌های مورد نیاز، بررسیهای فنی و میدانی را آغاز کردند.
شمخانی با اشاره به ضرورت تداوم تلاش دو کشور برای جلوگیری از اعمال اراده طرفهای دیگر و ایجاد سوء تفاهم در روند بررسیهای فنی و کارشناسی گفت: این حادثه تلخ به دلیل اشتباه انسانی موردی پدید آمده و نباید اجازه دهیم که با دخالت عناصر مغرض به جنجال سیاسی مبدل شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با دعوت از همتای اوکراینی خود برای سفر به تهران و بررسی مشترک این رخداد از سوی نهادهای امنیت ملی دو کشور اظهار داشت: دستیابی به ارزیابی فنی مورد توافق می تواند به تعیین تکلیف این پرونده در فضایی کارشناسی و غیر سیاسی کمک شایانی نماید.
دبیر شورای امنیت ملی اوکراین نیز در این گفتگو با ابراز تسلیت متقابل و همدردی با رهبری، رییس جمهور، ملت ایران و خانواده هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده اند اظهار داشت: از همکاری و میزبانی موثر ایران برای بررسی کارشناسی ابعاد این حادثه صمیمانه سپاسگزارم.
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روشن شدن ابعاد و دلایل حادثه که می تواند از دخالت طرفهای دیگر جلوگیری نماید افزود: لازم است ضمن تداوم همکاری مشترک، روشهای تسریع در اعلام نتیجه نهایی و خاتمه پرونده راشناسایی و پیگیری نماییم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید تهران کیف دبیر شورای امنیت ملی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در گفتگوی با آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از اهتمام ایران برای تحقق صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد . 
آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط کشورمان با این سازمان، از برگزاری موفق اجلاس اخیر دبیران شورای امنیت عضو شانگهای در شهر آستانه و نقش مثبت این سازمان در توجه به موضوعات بحرانی و به خصوص مبارزه با تروریسم تشکر کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفتگو تلفنی ضمن اشاره به محکومیت صریح حمله رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی در دمشق از سوی این سازمان گفت: همه اعضای سازمان همکاری شانگهای نگران اوضاع جاری در منطقه و خواستار بازگشت امنیت به منطقه هستند.
ژانگ مینگ در ادامه از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد و خواستار گسترش همکاری‌های بین المللی برای توقف جنگ در غزه و عادی شدن شرایط و اوضاع فلسطین برای کمک به مردم فلسطین شد.

دیگر خبرها

  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس
  • کیش و مات سیاسی پس از شوک موشکی
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به آمریکا پیام نداد/ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران