Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: محسن رضایی روز دوشنبه در آئین بزرگداشت و سوگواری اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تبریز، با بیان این‌که با شهادت سردار سلیمانی وفاداری و عشق به شهادت در بین مردم بیشتر شد، گفت: بازگشت ارزش‌های انقلابی، احیا شدن وحدت و مقام پیدا کردن برادری و شهادت طلبی از جمله پیامدهای این حادثه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار سلیمانی، اظهار کرد: بسیاری از مردم به گونه‌ای در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند که گویا با وی زندگی می‌کردند. حتی در برخی کلیساها نیز مراسم بزرگداشت برای سردار دل‌ها برگزار شد.

وی عنوان کرد: بعد از رحلت امام راحل، مردم می گفتند، «خامنه‌ای، خمینی دیگر است» و با شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کردند که «ما هم قاسم سلیمانی هستیم»؛ یعنی قاسم سلیمانی در ایران زنده است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: به دنبال شهادت سردار سلیمانی، تمامی مردم به دنبال انتقام سر سخت بودند و این انتقام سخت تبدیل به شعار ملی فراگیر در همه کشور شد.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا دست به این کار زد؟ توضیح داد: ترامپ از زمانی که بر سرکار آمده، مسیری را شروع کرده که هر قدر جلوتر می‌رود در باتلاقی عمیق تر فرو می‌رود، او در ابتدا مطرح کرد که از برجام خارج شوند و فکر می‌کردند که ایران دربرابر این کار تسلیم می‌شود.

وی افزود: به دنبال این موضوع وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ شرط برای مذاکره با ایران اعلام کرد که این شرایط حتی از ۱۰ عهده نامه ترکمنچای سخت تر بود و به قدری امیدوار بودند که ایران این شرایط را قبول خواهد کرد که حتی عده‌ای از سیاستمداران دنیا که ایران را می‌شناختند، به این اقدام خندیدند.

به گزارش ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چند ماه گذشت و دیدند این اقدام فایده‌ای نداشته و ایران محکم ایستاده است؛ سپس سخت ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

وی متذکر شد: در اردیبهشت ماه امسال به تمامی کشورها اعلام کردند که اجازه خرید حتی یک قطره نفت از ایران را ندارند که به دنبال آن ایران وارد یک مقاومت فعال شد؛ با توقیف اولین کشتی ایرانی توسط نیروی دریایی بریتانیا نیز در کمتر از دوهفته دادستانی هرمزگان نیز حکم توقیف کشتی انگلیسی را صادر کرد.

سرلشکر رضایی بیان کرد: سپس پهباد مدرن چند میلیون دلاری وارد آسمان ایران شده و ضد هوایی سپاه این پهباد آمریکایی را ساقط کرد؛ به دنبال این موضوع ترامپ در بن بست قرار گرفت و فکر نمی‌کرد در مقابل اراده یک کشور تا این حد تحقیر شده و دروغ گویی آن‌ها برملا شود.

وی توضیح داد: در آن شرایط ترامپ در بن بست قرار گرفته بود و دنبال راه نجات می گشت که تصمیم گرفتند فرمانده جبهه مقاومت را شهید کنند؛ اما فکر نمی‌کردند که شهادت سردار، چنین انقلابی را به وجود آورد و مردم چنین عکس العملی را نشان دهند.

سرلشکر رضایی افزود: ترامپ از این موضوع وحشت کرده بود و اقدام به تهدید ۵۲ نقطه فرهنگی ایران کرد که این اقدام نه تنها تاثیری نداشت، بلکه مهمترین پایگاه نظامی آمریکا مورد حمله موشک پر قدرت ایران قرار گرفت و با این اقدام، اقتدار آمریکا موشک باران شد.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها در چند ماه اخیر تلاش زیادی کرده بودند که مردم عراق را به شورش وادار کنند، گفت: این حادثه باعث شد تا تمامی سرمایه گذاری‌های آمریکا از بین رفته و اتحاد بیشتری بین ایران و عراق ایجاد شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن رضایی ترامپ شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سرلشکر رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت:وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد.
وی ادامه دد:ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد.
او گفت:آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسرائیل صادر شود.

کد خبر 844485 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • رژیم صهیونیستی با یک اشتباه راهبردی خود و متحدانش را وارد باتلاق کرد/ خوشحالی کودکان غزه از حملات موشکی سپاه پاسدارن
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • محسن رضایی: امشب پایان دوران بزن‌ درروی صهیونیست هاست
  • واکنش محسن رضایی به حمله تنبیهی ایران
  • محسن رضایی به اسرائیلی ها: از همانجایی که شلیک کردید، موشک دریافت کردید /سر عقل بیایید
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل