Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که پروژه‌های عمرانی نیمه تمام زیادی دارد، گفت: مقرر شده بود مبلغ پیش بینی شده در بودجه‌ی سال 99  برای پروژه‌هایی تخصیص یابد که در سال 99 به اتمام می‌رسند.

محمداسماعیل سعیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که بودجه‌ی امسال دارای دو ویژگی بود، گفت: حدود ۴۰ درصد بودجه‌ی امسال غیر قابل تحقق بود به همین دلیل این موضوع نیز نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود، علی رغم  پیش بینی بالا برای فروش نفت، زیر ۵۰۰ میلیون بشکه نفت صادرشد و همچنین 48 هزار میلیارد تومان واگذاری نیز تحقق نیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:به نظر می‌رسد شرایط استان ما از لحاظ بودجه در سال 99 مطلوب نخواهد بود برهمین اساس تدابیری برای بخش عمرانی در کمیسیون تلفیق اندیشیده شده تا درآمدهای جداگانه‌ای برای بخش عمرانی استان ایجاد شود.

وی با اشاره به وجود اوراق در کشور، گفت: اوراق باعث بدهکاری کشور شده و نسل‌های بعدی را با مشکل مواجه می‌کند، زمانی که به پیمانکاران اوراق ارائه می‌شود، پیمانکار مجبور است پول کارگران را با نرخ روز پرداخت کند و در نهایت مجبور به فروش اوراق زیر قیمت می‌شود.

سعیدی با بیان این‌که بودجه‌ی بخش فرهنگی استان در سال ۹۸ و ۹۹ روند کاهشی داشت، افزود: سال 97 بودجه‌ی بخش فرهنگی استان 0.7 درصد بود که این میزان در سال جاری نیز به 0.5 درصد کاهش یافته است البته ما این 0.5 درصد را ترمیم کردیم.

وی افزود: امسال در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم تا بودجه‌ی بخش فرهنگی به یک درصد افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل بی توجهی به بودجه فرهنگی آذربایجان شرقی در بودجه‌ی سالانه‌ی کشور، افزود: عوامل متعددی در کاهش بودجه‌ی بخش فرهنگی دخیل هستند، متاسفانه نگاه سازمان بودجه به موضوعات فرهنگی، نگاه فرهنگی نیست، برخی معتقدند، اصل فقط اقتصاد است در حالی که فرهنگ زیر بنای اصلی است، اگر فرهنگ تقویت و اصلاح شود قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی نیز رفع می‌شود.

وی با تاکید به تقویت بودجه‌ی فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی آذربایجان شرقی، گفت:  برخی دستگاه‌های استان نیز در خصوص بودجه‌ی فرهنگی، پیشنهادهایی به ما ارائه کردند که برخی از آن‌ها در صحن علنی مجلس مطرح شده و حتی رای آوردند.

سعیدی بیان کرد: نگاه در کمیسیون تلفیق همواره نگرشی ملی بوده و مصوبات کمیسیون بودجه نیز به طور ملی مطرح می‌شود ولی این به این معنا نیست که از استان خود غافل شدیم؛ چرا که استان ما نیز دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های خوبی است که باید مدافع آن‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که باید نسبت به انجام وظایف و فعالیت‌های خود در زمینه مبارزه با مفاسد ادامه دهیم، افزود: حدود دو سالی بود که تحقیقات و تفحص لازم در خصوص ماشین سازی وبررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی را انجام می‌دادیم، نحوه‌ی واگذاری‌ها، شرایط سختی را ایجاد و باعث به وجودآمدن مشکلات عدیدی شده بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طبق بررسی‌های انجام شده در کمیسیون اصل ۹۰، به این نتیجه رسیدیم که واگذاری‌ها مسیر غلطی طی می‌کنند، گفت:بعد از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که باید به بخش عمده‌ای از واگذاری‌ها که در طی چند سال گذشته انجام شده، رسیدگی کرده و نتایج آن را مشخص کنیم. در جریان واگذاری ماشین سازی نیز مشخص شد که نحوه‌ی واگذاری کاملا اشتباه بوده و فرد مورد نظر دارای اهلیت نبود و علاوه بر آن پول پیش پرداخت شخص، مشکوک بوده و از راه نامشروع به دست آمده بود.

وی ادامه داد: پرونده‌ی واگذاری ها در حال رسیدگی است و تحقیق و تفحص در خصوص واگذاری‌ها ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به عملکرد و کارنامه‌ی مجلس دهم، اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده، مجلس دهم تصمیمات مثبت و منفی درکارنامه‌ی خود داشت، از تصمیمات مثبت آن می‌توان به قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد، همچنین قانون تجارت که سال‌های متمادی متوقف شده و در بخش اقتصادی مشکل ایجاد کرده بود توسط مجلس به تصویب رسید، چندین مصوبه نیز در مجلس دهم در خصوص اقدامات و جنایات آمریکا به تصویب رسید تا در کتب درسی نیز تشریح شود.

وی ادامه داد: مصوبه‌ی سه فوریتی برای تقویت سپاه قدس نیز از جمله اقدامات مثبت مجلس دهم در کارنامه‌اش است که معتقدم چنین اقدامی در تاریخ مجلس بی سابقه بود.

وی با بیان این‌که مسائل معیشتی و اشتغال مردم جزو مسائلی بود که مجلس باید به آن‌ها ورود پیدا می‌کرد، افزود: متاسفانه مجلس در موضوعاتی مانند معیشت و اشتغال مردم عملکرد موفقی در کارنامه‌ی خود ندارد در جریان بنزین پیشنهاد خوبی ارائه کردیم تا مشکل اشتغال مردم براساس آن رفع شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در موضوعات اشتغال، کنترل و مهار تورم، بحث معیشت و شکافی که از لحاظ درآمدی بین فقیر و غنی ایجاد شده، عملکرد موفقی در کارنامه‌ی خود نداشته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که اقدامات خوبی در بحث ورزشی انجام شده است، گفت: ما وزارت را ملزم کردیم تا کمیته ای تحت عنوان صیانت از ارزش‌های اخلاقی و رفتاری در وزرشگاه‌ها تشکیل شود، بنده نیز عضو این کمیته هستم، براساس این کمیته مصوبات برای تمامی فدراسیون‌ها عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده براساس کمیته‌ی صیانت از ارزش‌های اخلاقی و رفتاری، تجهیزاتی در ورزشگاه‌ها برای جلوگیری از برخوردهای فیزیکی فراهم شده و افراد شروربه طور سیستمی در ورزشگاه‌ها کنترل شوند.

سعیدی در خصوص استیضاح وزیر ورزش نیز، تشریح کرد: در ماجرای استیضاح وزیر ورزش جزو افرادی بودم که تا آخر پای امضای خود برای استیضاح وزیر ماندم اما برخی از نمایندگان با پس گرفتن امضای خود، استیضاح وزیر ورزش را از حدنصاب خارج کردند.

وی در خصوص بودجه‌ جهت احیای دریاچه‌ی ارومیه، افزود: سال 97 بودجه‌ای برای دریاچه ارومیه تخصیص ندادند و سال 98 نیز این میزان بسیار کم بود، بخشی از مصوبات احیای دریاچه ارومیه نیز به استان ما مربوط می‌شود ولی تکمیل پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز نیازمند بودجه است و برهمین اساس برخی از پروژه‌های استان ما نیز در این زمینه نیمه تمام باقی مانده بود، متاسفانه دولت احیای دریاچه ارومیه را جزو اولویت‌های خود نمی‌داند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی معیشت و اشتغال مردم را از مهم‌ترین چالش‌های آذربایجان شرقی دانست و گفت: معتقدم به معیشت مردم صدمه وارد شده و در آن شکافی ایجاد شده است، اکنون توزیع ثروت عدالت محور نیست؛ باید نحوه‌ی بودجه ریزی به سمت عدالت پیش رود.

وی ادامه داد: امسال در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتیم تا از خودروهای بالای یک میلیارد تومان و خانه های بالای ۱۰ میلیارد تومان  وخانه‌های خالی مالیات اخذ شود، این اقدام گام اول برای اخذ مالیات از یقه سفیدهایی که گردش پولی کشور در دست آن‌هاست، بود، در سال 99 نیز به این اقدام ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی