Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@20:41:54 GMT

دولت حسان دیاب دولت حزب الله نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۵۸۰۵

دولت حسان دیاب دولت حزب الله نیست

معاون رییس مجلس لبنان گفت: به رغم این که برخی افراد، احزاب و گروه های سیاسی وانمود می کنند که دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» دولت حزب الله است اما این طور نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ایلی فِرزلی» روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه الانباء افزود: دولت دیاب دولت حزب‌الله نیست به‌ دلیل این که نتوانست متحدان خودش مانند «طلال ارسلان» رییس حزب گردهمایی دموکراتیک و «جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی را به حضور در جلسه بودجه وادار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس ۱۲۸ نفری لبنان هفتم دی ماه با ۷۰ نماینده به حد نصاب رسید و تشکیل شد و لایحه بودجه ۲۰۲۰ میلادی را با ۴۹ رای موافق، ۱۳ مخالف و ۸ ممتنع تصویب کرد.

معاون این مجلس تاکید کرد: بیانیه رسمی (نقشه راه) دولت جدید که هفته گذشته به تصویب هیات وزیران و تایید میشل عون رییس جمهوری این کشور رسیده بهترین بیانیه ممکن است.

فرزلی اضافه کرد: این بیانیه تلاش کرد زمان و مهلتی را برای اصلاح تعیین کند و این مسأله برای بازگرداندن اعتماد مردم لبنان و طرف‌های خارجی بسیار مهم است.

وی در مورد این که برخی جریان‌ها پیشاپیش علیه بیانیه دولت حکم صادر و از  آن‌ انتقاد کردند گفت: این حق آنها است و باید منتقد دولت در پارلمان و بیرون آن وجود داشته باشد و این مسأله موضوعی مثبت است.

معاون پارلمان لبنان افزود: به اعتقاد من این دولت از مجلس رأی اعتماد خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس لبنان فردا (سه شنبه) پس از بررسی مفاد و محتوای بیانیه رسمی دولت (نقشه راه) به دولت رای می دهند و ملاک برای رسمیت یافتن دولت، نصف بعلاوه یک آرای مجلس است.

در این ارتباط «سامی الجمیل» رییس حزب «کتایب» لبنان از دولت حسان دیاب انتقاد و ادعا کرد: این دولت مانند دولت‌های پیشین می‌خواهد سیستم و نظام اقتصادی موجود در کشور را بدون تغییر اساسی و اصلاحات واقعی ادامه دهد.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از الجمیل نوشت: حزب کتایب در جلسه رأی اعتماد حضور نخواهد داشت و ترجیح می‌دهد همراه تظاهرکنندگان در خیابان‌ها باشد.  

عده ای از معترضان دوشنبه شب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند که فردا و پیش از جلسه علنی مجلس در مرکز بیروت تجمع می کنند و مانع ورود نمایندگان به ساختمان مجلس می شوند.

«ولید جنبلاط» رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه در صفحه توییتر خود از دوستان و طرفدارانش خواست به مرحله بسیار حساس لبنان توجه و از وارد شدن به کشمکش‌ها به ‌هر دلیلی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان حسان دیاب دولت حزب الله حسان دیاب رییس حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • حزب الله لبنان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهند ماند
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان