Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:43:05 GMT

بهترنی روش‌ها برای نگهداری از لبنیات

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۵۹۶۷

بهترنی روش‌ها برای نگهداری از لبنیات

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دفعه بعد که برای خرید به سوپرمارکت مراجعه و یخچال خود را تمیز کردید، از نکات این بخش ازراز‌های خانه داری استفاده کنید.

شیر

شیر و دیگر محصولات لبنی را در خنک‌ترین قسمت یخچال قرار دهید تا هنگام بازوبسته کردن در یخچال گرمای کمتری به آن برسد. بهتر است که یک هفته بعد ازخرید، شیر را مصرف و تمام کنید، اما دوغ را می‌توانید درعرض یکی دو هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیر‌های غیر لبنیاتی مثل شیر سویا، بادام، نارگیل باید در عرض هفت تا ۱۰ روز مصرف شود. زمانی که شیری را از سوپرمارکت می‌خرید، حتما از بسته بودن و پلمب بودن در آن مطمئن باشید تا مزه و بوی آن تغییر نکرده باشد.

بستنی نیزمی تواند دو تا چهار ماه سالم بماند، مگر این که آن را در فریزر نگهداری کنید. دردمای فریزررشد باکتری‌ها تا حد زیادی آهسته می‌شود.

اگر بستنی خانگی درست می‌کنید، باید از تخم مرغ پاستوریزه استفاده کنید.

پنیر

پنیر‌های فراوری شده نیز می‌توانند به مدت سه تا چهار هفته در یخچال دوام بیاورند. خانم‌های باردار، کودکان، نوجوانان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، نباید پنیر‌های غیر پاستوریزه را مصرف کنند و در نتیجه باید روی برچسب را مطالعه کنید. پنیر‌های نرم اغلب نسبت به پنیر‌های سفت، دوام کمتری دارند.

ماست

تاریخ روی ماست را مشاهده کنید و یک تا دو هفته بعد از خرید ماست، می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از نکات مهم خانه داری در زمینه درست کردن ماست خانگی جلوگیری از ترش شدن آن است؛ چنان چه مایه ماست شما ترش باشد آن را داخل دستمالی بگذارید تا رطوبت آن گرفته شود و بعد آن را به شیر ولرم اضافه کنید تا ماست شیرین شود. برای طعم بهتر ماست آن را داخل ظرف سفالی بریزید. برای جلوگیری از ترش شدن ماست آن را در دمای محیط قرار ندهید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت لبنیات استفاده کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست شمس آذر: عدم تمرکز مانع نتیجه‌گیری شمس آذر شد/ بازی با ذوب‌آهن آغاز دوباره‌ ای برای ماست

مصیب چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص آخرین وضعیت تیم شمس آذر برای ادامه رقابت‌های این فصل لیگ برتر اظهار کرد: از ششم فروردین تمرینات را آغاز کردیم و به احتمال فراوان یازدهم هم با نساجی مازندران در تهران دیدار تدارکاتی خواهیم داشت. محروم نداریم و امیدوارم تا روز بازی با ذوب‌آهن که هجدهم فروردین است بازیکنی هم مصدوم نشود.  

سرپرست تیم شمس آذر در خصوص انتقاد‌هایی که به نتایج شمس آذر در نیم فصل دوم لیگ برتر شده، گفت: یکی از موارد برنامه‌ریزی است. هر چهار روز یک بار بازی کردن، برای تیمی مثل شمس آذر سخت است. قطعاً کیفیت تیم پایین می‌آید، چون ما ظرفیت آن را نداریم چهار روز یک بار بازی کنیم. برنامه‌ریزی که برای بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی شد هم به تیم ما آسیب زد و از دور رقابت‌ها خارج شدیم. قابل پیش‌بینی بود که نتوانیم هر چهار روز یک بار بازی کنیم و خودمان هم این موضوع را می‌دانستیم.  

وی ادامه داد: ضعیف‌ترین بازی فصل خود را برابر نساجی مازندران ارائه کردیم. در دیدار با تراکتور در نیمه دوم خلق موقعیت خوبی داشتیم. برابر آلومینیوم هم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم. بازی با استقلال خوزستان، با هوادار و با مس رفسنجان هم تلاش خود را برای کسب نتیجه کردیم. عدم تمرکز مانع از آن شد تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. این یک حقیقتی است که با جدایی رحمان جعفری و علی‌اصغر اعرابی که در نیم فصل اول روی نیمی از گل‌های ما تأثیر مستقیم و غیرمستقیم داشتند، جا افتادن بازیکنان جدید زمان‌بر است. فقط بازی با سپاهان و نساجی خوب نبودیم، ضمن اینکه برابر سپاهان قبل از ۱۰ نفره شدن شرایط خوبی داشتیم. علاوه بر برنامه‌ریزی، در مباحثی، چون تجربه و حرفه‌ای بودن بازیکنان دچار مشکل هستیم.  

چگینی درباره رفت و برگشت سعید دقیقی در نیم فصل و اینکه جدایی و بازگشت سرمربی تیم روی عملکرد شمس آذر تأثیر منفی گذاشت، خاطرنشان کرد: نه اصلاً، شاید برخی همکاران چنین موضوعی را می‌گویند ولی من اصلاَ قبول ندارم. چند روز دقیقی نبود، اما بازگشت و به کارش ادامه داد. از طرفی دیگر مدیریت باشگاه، بازی‌های تیم را می‌بیند و وقتی سیاست جریمه در دستور کارش نیست، به این نتیجه رسیده که تیم با همه توان تلاش می‌کند. ما یک خانواده‌ایم و قطع به یقین بازیکنان و کادرفنی همه به دنبال جبران امتیاز‌های از دست رفته هستند. هم قسم شدیم در سال ۱۴۰۳ با کسب نتایج خوب جبران کنیم. انتظارات را بالا بردیم و باید با کیفیت خوب خود نتایج لازم را بگیریم. از بازی با ذوب‌آهن شروع به کسب نتیجه می‌کنیم و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا دست پر به قزوین بازگردیم.  

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست شمس آذر: عدم تمرکز مانع نتیجه‌گیری شمس آذر شد/ بازی با ذوب‌آهن آغاز دوباره‌ ای برای ماست
  • برنامه‌های مجمع دینی احیای فضیلت به‌ مناسبت شب های قدر
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • ضیافت امام حسنی‌ها، نشانه هویت ماست
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • برنج دوباره گرم شده باعث مسمومیت غذایی می‌شود؟
  • راهکار‌هایی برای جلوگیری از افت کیفیت چغندر