Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر "شیخ زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه شیخ زکزاکی به شهادت فرزندان خود در راه اسلام افتخار می‌کند گفت: ساده زیستی امام برای همه شیعیان به ویژه خانواده شیخ زکزاکی الگو است. ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سهیلا زکزاکی ظهر امروز در همایش محور مقاومت در اراک، با اشاره به کشتاری که در سال 2015 و قتل عامی که در آنجا اتفاق افتاد اظهار داشت: پدر بنده و خانواده و همچنان شیعیان نیجریه‌ای در این کشتار دچار حادثه شدند، در 4 تا 5 سالی که پدر بنده بازداشت بوده و در زندان به سر می‌برد هیچ امکانات درمانی به وی ارائه نشده است، بنابراین وضعیت خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ پزشکی تاکنون به وی مراجعه نکرده است و اجازه نمی‌دهند که پزشکان برای بهبود و درمان به وی مراجعه کنند، قوه قضاییه و دادگاه‌های نیجریه اعلام کرده‌اند که شیخ زکزاکی بی‌گناه است و باید آزاد شود اما تاکنون اجازه آزادی به وی داده نشده است.

دختر رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: برای سه سال است که حکم آزادی پدر بنده صادر شده اما دولت از آزادی وی ممانعت می‌کند، به سبب برخی از اتهاماتی که به پدر بنده بستند، دولت کادونا(دولت شهر مرکزی که شیخ زکزاکی در مرکز آن یعنی شهر زاریا فعالیت انقلابی داشتند) از آزادی وی جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر شیخ زکزاکی و مردم مسلمان نیجریه از اندیشه‌های حضرت امام(ره) و همین طور به واسطه فشاری که دولت عربستان و برخی از دولت‌های مانند رژیم صهیونیستی دارند در واقع به سبب دلایل سیاسی است که از فعالیت شیعیان ممانعت می‌کنند.

دختر شیخ زکزاکی عنوان کرد: در واقع عمدتا دلایل سیاسی، وحدت میان شیعیان ایران و نیجریه و دشمنی و کینه‌ای که وهابی‌ها و عربستانی‌ها نسبت به این قشر دارند عامل ممانعت از فعالیت شیعیان است.

زکزاکی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده و مهم سرکوب شیعیان در نیجریه به سبب اندیشه‌هایی است که پدر بنده متاثر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و اندیشه‌های انقلابی و شیعی که دارند است.

محاکمه شیخ زکزاکی به علت وخامت حال وی به تاخیر افتادشیخ زکزاکی: شهادت حاج قاسم سلیمانی و المهندس روحیه و انگیزه مقاومت و مبارزان را تقویت می‌کندپناهیان: حوزه‌های علمیه با الگوگیری از شیخ زکزاکی، انقلابی در خود ایجاد کنند

وی تصریح کرد: به همین سبب دولت نیجریه به واسطه تاثیری که از دولت‌های وهابی عربستان و همین طور دولت‌های اهل سنت به ویژه رژیم صهیونیستی و بریتانیا دارند از فعالیت‌های سیاسی شیعیان ممانعت می‌کنند.

دختر شیخ زکزاکی در پاسخ به این سوال که حمایت جهانی از خانواده شیخ زکزاکی و آمادگی کشور نیجریه برای ادامه راه چه مقدار است گفت: پدر بنده بعد از قتل عام سال 2015 یعنی 5 سال پیش نسبت به شهادت 6 تَن از فرزندان خود افتخار می‌کنند، 6 نفر از برادران بنده در دو حادثه جدا از هم (راهپیمایی قدس و دیگری بعد از محرم) به شهادت رسیده‌اند که پدر به شهادت آنها افتخار می‌کند و می‌گوید ما این را امتحان از جانب خدا می‌دانیم.

زکزاکی بیان کرد: درباره فشارهایی که به خانواده بنده وارد می‌شود و سوالی که آیا با وجود این فشارها آیا راه را ادامه می‌دهیم، باید گفت نه تنها خانواده بنده بلکه تمام شیعیان مصمم به ادامه مسیر هستند و ترسی هم از این فشارها ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار و توقع شما از جامعه بین‌المللی، شیعیان جهان به ویژه ایران اسلامی نسبت به خانواده خود و پیگیری مسائل سیاسی و اجتماعی چیست و چگونه می‌توان همراهی با شما را در عمل بیشتر ثابت کرد؟ گفت: جدا از این که شیعه باشیم ما یک مسلمان هستیم و باید مانند سایر مسلمان‌ها برای ابراز عقاید خود آزاد باشیم، ما چیزی جز اسلام نیستیم و به نام خداوند و برای اسلام فعالیت می‌کنیم،.

دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: این یک حقیقت است که یک انسان جدا از اینکه مسلمان، شیعه یا سنی باشد انسانی است که باید برای ارائه عقاید خود آزاد باشد نه اینکه چون شیعه است به وی فشار وارد کنند، یک سری گام‌هایی هم باید در راستای کاهش فشارهای دولت به شیعیان برداشته شود.

زکزاکی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات جهانی از کشورهای دیگر برای آزادی شیخ زکزاکی انجام شده گفت: اقداماتی از طریق برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان ملل و جامعه جهانی انجام شده اما متاسفانه همچنان سکوت حاکم است و اقدام خاصی در رابطه با آزادسازی شیخ زکزاکی انجام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی و دریافت شما از دیدن بیت امام(ره) چه بود و فکر می‌کنید این پیام را چگونه از قول ما به شیخ زکزاکی می‌رسانید که از اینجا از شما دفاع می‌کنیم و شعار شما را اعلام و همراه شما هستیم؟ گفت: فکر می‌کنم که حضرت امام خمینی(ره) زندگی بسیار ساده‌ای داشتند و ایشان الگویی برای خانواده بنده هستند و همه مسلمانان جهان به ایشان افتخار می‌کنند چون زندگی ساده‌ای داشته و اهل تقوا بودند.

دختر شیخ زکزاکی عنوان کرد: بنده منزل حضرت امام(ره) را به دقت بازدید کردم به ویژه محل عبادت ایشان را که اتاق کوچکی بود، از اینکه مردم به ویژه مردم ایران به ما توجه دارند تشکر می‌کنم، همین طور کشورهای دیگر، همچنین از تلاش‌های انقلاب اسلامی هم کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پاسخ به این سوال خانواده شیخ زکزاکی دختر شیخ زکزاکی شیعیان نیجریه شیخ زکزاکی خانواده بنده حضرت امام پدر بنده همین طور امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول حیدری به مناسبت آغاز هفته سلامت در پیامی ضمن گرامیداشت این هفته از خدمات ارزشمند تلاشگران عرصه سلامت فراجا تقدیر و از توسعه بخش‌های تشخیصی و درمانی کلینیک امام حسن مجتبی (ع) در هفته سلامت و انجام هماهنگی‌های لازم جهت اجرای پویش فشار خون و چاقی و پایش سلامت کارکنان و به ویژه خانواده محترم کارکنان در روزهای آتی خبر داد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال به نام سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت خاطر نشان کرد: بدون تردید پوشش همگانی سلامت با حمایت از سلامت خانواده به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان جامعه و مردمی سازی سلامت محقق می‌شود.

حیدری در خاتمه گفت: در هفته سلامت درمانگاه‌های دیابت، طب کار، رادیولوژی با حضور مسئولان انتظامی استان افتتاح و آغاز به کار خواهند کرد.

کد خبر 6085886

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • حساسیت فصلی کودکان
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان