Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رونوشت استوارنامه توسط سعید یاری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به وزیر امورخارجه جمهوری بلاروس تقدیم شد. در این دیدار که روز دوشنبه ۲۱ بهمن در وزارت امور خارجه بلاروس برگزار شد،  یاری، سفیر جدید کشورمان در بلاروس رونوشت استوارنامه خود را به ولادیمیر ماکی، وزیر امورخارجه تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست دو طرف موضوعات اصلی در دستور کار روابط دو جانبه را مورد بحث قرار داده و چشم انداز توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه بلاروس ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ایران به عنوان یکی از شرکا و دوستان نزدیک بلاروس در منطقه یاد کرده و ابراز امیدواری کرد روابط دوستانه بین دو کشور در این دوره بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید کشورمان نیز ضمن ابلاغ سلام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به همتای بلاروسی، تحکیم و ارتقای دوستی و اعتماد بین دو کشور و توسعه و تقویت همکاری‌های همه جانبه فیمابین بر محور منافع مشترک را از اولویت‌های اساسی ماموریت دیپلماتیک خود در بلاروس عنوان کرد.

سعید یاری عضویت ایران و بلاروس در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را زمینه بسیار موثری جهت افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دانست.

قابل ذکر است که جمهوری بلاروس در سال ۱۹۹۱ با فروپاشی شوروی به استقلال رسید. این کشور ۲۰۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت و قریب ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. بلاروس در شرق اروپا واقع شده و با کشور‌های هم روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه است. بلاروس از اعضای موسس اتحادیه اقتصادی اوراسیا بوده و در سال ۲۰۲۰ ریاست دوره‌ای این اتحادیه را بر عهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال جاری موافقتنامه موقت تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استوارنامه وزارت خارجه اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتحادیه اقتصادی اوراسیا رونوشت استوارنامه وزیر امورخارجه جمهوری بلاروس بین دو کشور امور خارجه وزیر امور سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد

روزنامه ایران نوشت: اظهارات سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد.

در روز‌های اخیر رشید حسن‌پور، سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بلگراد صربستان، در بخشی از گفت‌وگوی خود با یک برنامه تلویزیونی، اظهارات نسنجیده‌ای را در ارتباط با کشتار مسلمانان بوسنی به دست صرب‌ها بر زبان آورد. او با فاصله‌گذاری بین دولت و گروه‌های نژادپرست صرب، مدعی شد که نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا که در دهه ۷۰ شمسی اتفاق افتاد، کار دولت صربستان بوده و نژادپرستان را مبری از نسل‌کشی دانست. این درحالی است که اساساً گروه‌های نژادپرست با خشونت هرچه تمام‌تر به دنبال پاکسازی مسلمانان از بوسنی و هرزگوین بودند و نسل‌کشی بی‌سابقه را در سربرنیتسا رقم زدند.

اظهارات سفیر ایران در بلگراد موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کار تا جایی پیش رفت که حساب کاربری سفارت کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی، با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات حسن‌پور را تصحیح کرد: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تأکید بر اینکه سخنان سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در خصوص نسل‌کشی سربرنیتسا مورد سوء برداشت قرار گرفته، اظهار می‌دارد، رویکرد اصولی و رسمی جمهوری اسلامی ایران ثابت و تغییرناپذیر بوده و مفتخر است که از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین همواره در کنار دولت و مردم این کشور قرار داشته و با قاطعیت از حاکمیت، تمامیت ارضی و همزیستی همه اقوام حمایت نموده و خواهد کرد. نسل‌کشی همیشه و همه جا محکوم است. هم در غزه و هم در سربرنیتسا.»

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه