Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@20:01:31 GMT

۱۰۹ نفر در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیدند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۰۴۳

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: تا امروز، ۱۰۹ نیروی آمریکایی به دلیل آسیب مغزی خفیف مورد درمان قرار گرفته‌اند که نسب به گزارش پیشین ۴۵ نفر افزایش داشته است.

به گفته پنتاگون، ۷۶ نفر از این افراد درمان شده و به محل خدمت خود بازگشته‌اند. از این تعداد، ۷۵ نفر در عراق و ۱ نفر در آلمان مورد معالجه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کل ۲۷ نفر از نیروهای آمریکایی آسیب دیده در حمله موشکی ایران برای معالجه به آلمان و ۲۱ نفر به آمریکا منتقل شده‌اند.

پنتاگون  همچنین اعلام کرد ۵ نفر از نیروهای آسیب دیده هنوز تحت معالجه و ۷ نفر دیگر در حال انتقال از عراق به آلمان هستند.

نیروهای مسلح ایران پس از ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی در عملیات انتقام از ارتش تروریستی آمریکا، ده‌ها موشکی را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مستقیما دستور ترور سردار سلیمانی را داده بود، در ابتدا اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است.

اما پس از آن پنتاگون در چندین مرحله اعلام کرد که تعداد ۱۱، ۳۴، ۵۰ و در آخرین آمار ۶۴ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد به خاطر آسیب مغزی معالجه شده‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود از وزارت دفاع این کشور خواستند که درباره تعداد نیروهای معاینه شده به دلیل آسیب مغزی، روند معاینه، میزان شدت آسیب مغزی در موارد تایید شده و معالجه‌های صورت گرفته روی این افراد توضیحات کامل بدهد.

این نمایندگان همچنین از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا خواستند که مشخص کند آیا تلاشی برای کوچک جلوه دادن تلفات حمله موشکی ایران شده و میزان مقاومت پناهگاه‌های موجود در پایگاه‌های آمریکایی در برابر انفجار چقدر است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت دفاع آمریکا حمله موشکی ایران نفر از نیروهای آسیب مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق