Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه قطری به تمجید حریف ایرانی تیم الدحیل در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، روزنامه الشرق قطر در آستانه رویارویی تیم‌های الدحیل و پرسپولیس نوشت: پرسپولیس یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های ایرانی در عرصه رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا است. این تیم تجارب زیادی در بازی‌های سخت و بزرگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در بازی امروز برای کسب موفقیت و پیروزی برابر الدحیل تلاش می‌کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب آورده است: در ترکیب تیم پرسپولیس بازیکنان برجسته زیادی حضور دارند. در خط حمله این تیم مهاجم خطرناک نیجریه‌ای به نام اوساگونا دیده می‌شود. بشار رسن، هافبک عراقی، جلال حسینی و وحید امیری دیگر بازیکنان برجسته پرسپولیس هستند که توانمندی‌های فنی بالایی دارند.

الدحیل از ساعت 18:45 امروز (سه‌شنبه) در نخستین بازی گروه C لیگ قهرمانان آسیا میزبان پرسپولیس است. در دیگر بازی این گروه الشارجه امارات و التعاون عربستان به مصاف هم می‌روند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روزنامه الشرق تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال الدحیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول، بزرگترین پارک دلفین‌ها در اروپا، محلی شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به حیوانات دریایی و خانواده‌ها است. این پارک در سال ۲۰۰۸ با همکاری ترکیه و روسیه در منطقه ایوب سلطان استانبول تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب شهر شناخته می‌شود. دلفیناریوم استانبول دارای مجموعه‌ای از استخرها و محوطه‌های باز و محل نگهداری دلفین‌ها، فوک‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌های سفید است. این پارک علاوه بر نمایش‌های جذاب و سرگرم‌کننده با حیوانات دریایی، خدمات آموزشی و پژوهشی نیز ارائه می‌دهد.

بخش های مختلف دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول علاوه بر نمایش‌های جذاب و شنا با دلفین‌ها، امکانات رفاهی متعددی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌آید. این امکانات موارد زیر را شامل می‌شود:

رستوران: در محوطه دلفیناریوم یک رستوران با ظرفیت بالا وجود دارد که انواع غذاهای فرنگی و ترکی را ارائه می‌دهد. کافه: در کنار استخر دلفین‌ها یک کافه کوچک وجود دارد که می‌توانید در آن انواع نوشیدنی و میان‌وعده‌ها را سفارش دهید. فروشگاه سوغاتی: در محوطه دلفیناریوم یک فروشگاه سوغاتی وجود دارد که می‌توانید انواع یادگاری و هدیه را از آن خریداری کنید. فضای بازی کودکان: در محوطه دلفیناریوم یک فضای بازی برای کودکان وجود دارد تا در صورت نیاز والدین بتوانند کودکان خود را در آن محل نگه دارند. پارکینگ: دلفیناریوم استانبول یک پارکینگ با ظرفیت بالا دارد.

با این امکانات، گردشگران تور خارجی می‌توانند یک روز کامل و بی دغدغه را در دلفیناریوم استانبول سپری کنید.

تفریحات دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول صرفا محلی برای تماشای نمایش دلفین‌ها نیست. در این مکان سرگرمی‌های جذاب و منحصربه‌فردی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش نشدنی برای آن‌ها رقم بزند. 

شنا با دلفین‌ها

تجربه شنا با دلفین‌ها نه تنها بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است، بلکه فواید زیادی برای سلامتی جسم و روان نیز دارد. شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول تحت نظر مربیان مجرب انجام می‌شود. مربیان قبل از شروع شنا، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند و در طول شنا نیز شما را راهنمایی می‌کنند.

فواید شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول:

کاهش استرس و اضطراب افزایش اعتماد به نفس تقویت سیستم ایمنی بدن کاهش درد و التهاب بهبود عملکرد عضلات و مفاصل

شرایط شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول:

از زیورآلات در استخر استفاده نکنید. شنا بلد باشید. افراد باردار مجاز به شنا با دلفین‌ها نیستند. افراد دارای بیماری‌های خاص باید قبل از شنا با پزشک خود مشورت کنند. حداقل سن ۶ سال در فصل تابستان و ۱۰ سال در زمستان است. تعامل با دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول

یکی از برنامه‌های جذابی که تیم دلفیناریوم استانبول طراحی کرده‌اند، تعامل با دلفین‌ها است. در این برنامه که در اصل برای کودکان ۴ تا ۱۲ساله ایجاد شده است، افراد می‌توانند زیر نظر مربیان، با دلفین‌ها بازی کنند، آن‌ها در آغوش بگیرند و نوازش کنند. این برنامه می‌تواند به صورت تکی یا در گروه‌های 3 نفره انجام شود. 

علاوه بر کودکان، بزرگسالانی که تجربه زیادی در شنا کردن ندارند نیز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. این برنامه یکی از بی‌همتا ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در زندگی از آن لذت ببرید. این تجربه‌ها باعث می‌شود:

در مورد فیزیولوژی، عادات، رفتار اجتماعی و توانایی‌های دلفین‌ها بیشتر یاد بگیرید و از نزدیک آن را تجربه کنید. تعامل بیشتری با دلفین‌ها داشته باشید؛ مانند بازی کردن، در آغوش کشیدن یا حتی احوالپرسی! از نزدیک به صدای دلفین‌ها گوش دهید.

برای شرکت در این برنامه، لازم است از قبل نوبت رزرو کنید؛ چراکه افراد زیادی متقاضی بازی با دلفین‌ها هستند.

دلفین درمانی

شاید یکی از عجیب‌ترین روش‌‎های بهبود اختلالات روحی و روانی، دلفین درمانی باشد. اما این برنامه در دلفیناریوم استانبول، به‌خصوص برای کودکان ۳ تا ۱۶ساله به عنوان یک برنامه حمایتی جایگزین درمان طراحی شده است. از بیماری‌هایی که این روش می‌تواند در بهبود آن موثر باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اوتیسم اختلال اضطراب پس از حادثه (PTSD) اسپاسم مغزی بیش فعالی مشکلات یا عدم توانایی در صحبت کردن  سندرم خستگی مزمن

این دوره زیر نظر مربیان دلفین‌ها و روانشناسان مجرب انجام می‌شود و گاهی ممکن است برای بهبود کامل، تا ۱۰ جلسه نیز تجویز شود. اگر با تور فتحیه سفر کرده و امکان رفتن به استانبول را داشتید، حتما برای دلفین درمانی سری به دلفیناریوم استانبول بزنید.

قیمت بلیط دلفیناریوم استانبول بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید متفاوت است. به طور کلی، هزینه تماشای بازی دلفین‌ها به صورت معمول، برای کودکان زیر 2 سال رایگان، برای جایگاه معمولی ۱۳۰۰ لیر و برای جایگاه ویژه (VIP) 2 هزار لیر است.

هزینه شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول چه به صورت تعامل و یا تنها شنا کردن، در سانس ۲ساعته 3 هزار لیر ترکیه و در سانس ۷ساعته 6 هزار و 800 لیر ترکیه است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۸۰۰ لیر، یک عکس حرفه‌ای با دلفین‌ها داشته باشید!

آدرس دلفیناریوم استانبول و نحوه دسترسی

دلفیناریوم استانبول در یکی از محله‌های استانبول به نام ایوب سلطان و خیابان سیلاهتاراگا واقع شده است. برای دسترسی به این مرکز تفریحی از جاهای مختلف استانبول می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. نحوه دسترسی با هر کدام از وسایل حمل و نقل را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دسترسی با مترو خط M2: نزدیکترین ایستگاه مترو به دلفیناریوم ایوب سلطان است. از این ایستگاه تا دلفیناریوم حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارید. خط M5: در ایستگاه عمرانیه از مترو پیاده شده و سوار اتوبوس 42T به سمت ایکیتلی سانایی شوید. در ایستگاه آکسمستین ماهالسی تا دلفیناریوم حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی دارید. دسترسی به دلفیناریوم استانبول با اتوبوس از میدان تکسیم: سوار اتوبوس 42T به سمت ایکیتلی سانایی شوید. در ایستگاه آکسمستین ماهالسی پیاده شده و حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی تا دلفیناریوم فاصله دارید. از منطقه بشیکتاش: سوار اتوبوس 22RE به سمت متروکنت شوید. در ایستگاه آوچیلار پیاده شده و سوار اتوبوس 42T به سمت ایکیتلی سانایی شوید. در ایستگاه آکسمستین ماهالسی پیاده شده و حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی تا دلفیناریوم فاصله دارید. از منطقه کادیکوی: سوار اتوبوس E11 به سمت آکسارای شوید. در ایستگاه آکسارای پیاده شده و سوار اتوبوس 42T به سمت ایکیتلی سانایی شوید. در ایستگاه آکسمستین ماهالسی پیاده شده و حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی تا دلفیناریوم فاصله دارید. ساعت بازدید از دلفیناریوم استانبول

اگر بخواهید از نمایش‌های این مرکز تفریحی با دلفین‌ها دیدن کنید، سانس‌های اجرای این نمایش‌ها در دو زمان ۲ و ۵ بعدازظهر اجرا می‌شود و جمعه‌ها تعطیل است. دیگر برنامه‌های این مرکز تفریحی مانند شنا با دلفین‌ها، بازی با آن‌ها و برنامه‌های درمانی، از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود که می‌توانید به صورت اینترنتی یا تلفنی نوبت خود را از قبل رزرو کنید.

بازدید از دلفیناریوم استانبول با برسام؛ درمان و تفریح در کنار طبیعت

افرادی که برای سفر و گردش مقصدی مانند استانبول را انتخاب می‌کنند، معمولا خواستار سفری تفریحی و آرام به قصد تمدد اعصاب، برای مرخصی از زندگی شلوغ و روزمره خود هستند. شاید از دور طور دیگری به نظر برسد اما در واقعیت، تعامل با دلفین‌ها که بخشی از طبیعت هستند، می‌تواند تاثیر شگفت‌‌انگیزی بر حال روحی انسان داشته باشد. شنا،‌ بازی، در آغوش گرفتن و لمس دلفین‌ها و حتی صحبت با آن‌ها، ورای حد تصورتان می‌تواند دلنشین، آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده باشد. پس اگر مقصد بعدی شما سفر با تور استانبول است، حتما به این مرکز تفریحی بی‌نظیر سری بزنید.

برسام سیر آریا یکی از بهترین مجموعه‌های گردشگری در ایران است که مسیر سفر به خارج از مرزهای کشور را برای ایرانیان عزیز هموار می‌سازد. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.barsamseyr.com از انواع تور خارجی، پکیج های هر تور و قیمت آن مطلع شوید. همچنین برای آگاهی از شرایط پرداخت اقساطی به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن 02148041000 تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای تجربه‌های نو هستیم.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • شاگردان شمسایی جام ملت‌های آسیا را با برد آغاز کردند
  • برنامه کامل بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • نتایج فوتسال قهرمانی آسیا در تایلند / ساعت بازی ایران
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • قمی: کار سختی در قهرمانی آسیا داریم/ به موفقیت جوانان امیدوارم
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز؛ ساعت و برنامه کامل بازی‌ها