Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد بدون نفت ایران گفت: آمریکا با تمام توان به دنبال جلوگیری از پیشرفت اقتصاد بدون نفت ایران است. ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری یک مکتب بود اظهار داشت: ما باید نام و یاد این سردار سرافراز را همیشه زنده نگاه داریم و در راه مکتب حاج قاسم سلیمانی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احیای اسلام و دین، مردم را از بردگی درآوردن، در مقابل دشمن نترسیدن، را از مهمترین برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امام خمینی(ره) در طول سال‌های مبازه و تبعید ایستادگی‌های بسیار بزرگی در برابر دشمنی‌ها و ناملایمات انجام داد تا انقلاب به پبروزی برسد.

وی به خاطراتی از دوران مبارزات حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه آن حضرت جز رضای خدا هیچ چیزی در سر نداشت تصریح کرد: عزت امروز ایران را مدیون هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان و ایثارگران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف حاکمیت اسلام در جامعه و عزت مسلمانان انجام شد تصریح کرد: پیش از انقلاب انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها تنها به چپاول دارایی ملت ایران می‌پرداختند و حتی شاه ملعون ایران جرات نداشت کوچکترین اعتراضی داشته باشد.

ناصری یزدی با بیان اینکه شاه ایران برای اینکه بتواند از سفیر کشوری اروپایی یا آمریکا وقت ملاقات بگیرد باید التماس می‌کرد گفت: امروز به حمدالله و به برکت انقلاب اسلامی ایران، ایران در اوج عزت و اقتدار قرار گرفته است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب امروز به برکت وجود افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایشان هر روز با اقتدار مسیر خود را به پیش می‌برند تصریح کرد: ایران اسلامی در طول 41 سال قبل به همه دشمنی‌ها و سختی‌ها پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته و در عرصه‌هایی از جمله هسته‌ای، فناوری‌های مختلف، پزشکی به بالاترین درجه‌های پیشرفت دست پیدا کردیم.

وی بر ضرورت تقویت اقتصاد ایران بدون تکیه به نفت تاکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها بارها و بارها نسبت به عدم دستیابی ایران به اقتصاد بدون نفت دست تاکید کرده‌اند و گفته‌اند اگر شیرینی این اقتصاد را ایران درک کند دیگر نمی‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه پیشرفت ایران تنها با تکیه بر نیروهای داخلی و ظرفیت نخبگان امکان پذیر است گفت: ما به جای اینکه چشممان به خارج از کشور برای تامین نیازهایمان باشد باید با حمایت از نیروی انسانی داخلی، زمینه‌ای فراهم کنیم که تمام مشکلات برطرف شود و اقتصاد کشور دیگر به گونه‌ای نباشد که با تهدید دیگر کشورها ضربه ببیند.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان اقتصاد بدون نفت ایران امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بیوک خلیل‌زاده معروف به «مروج» در ۲۷ شهریور سال ۱۳۰۹ در یک خانواده‌ی مذهبی در یکی از محلات قدیمی اردبیل به دنیا آمد که در دوران کودکی به فراگیری قرآن در مکتب پرداخت و سپس براساس علاقه‌ی شخصی و تشویق پدر به حوزه‌ی علمیه‌ی شهر اردبیل که مدرسه‌ی «ملاابراهیم» نام داشت وارد شد و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی مشغول گردید.
او در سال ۱۳۲۶ شمسی با تشویق اساتید و نیز اشتیاق خود برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عظیمت کرد و در سال ۱۳۳۰ ش به مشهد مقدس رفت و کفایه الاصول را از حضرات آیات؛ سید یونس اردبیلى، شیخ هاشم قزوینى و شیخ غلامحسین تبریزى آموخت و پس از آن به درس خارج فقه و اصول آیه اللّه العظمى سید یونس اردبیلى حاضر شد و مورد توجه ایشان قرار گرفت، تا آن جا که از او براى ماندن همیشگى در مشهد دعوت کرد.
وی در سال ۱۳۳۳ ش به حوزه علمیه قم بازگشت و به شرکت در درس‌هاى حضرات آیات عظام: بروجردى، محقق داماد و اندکى هم درس امام خمینى (ره) حاضر شد و مبانى علمى‌اش را استوار کرد. بازگشت به وطن سپس معظم له به زادگاهش بازگشت و به خدمات علمى و دینى پرداخت.
تأسیس کتابخانه المهدی، ایجاد صندوق پستی ۵۸ با انگیزه پاسخ‌گویی به سوالات جوانان و نوجوانان و اقدامات مختلف فرهنگی از خدمات ارزشمند در زمان آیت الله مروج است. او موفق شد چند مدرسه علوم دینى، کتابخانه و مجتمع فرهنگى ـ مذهبى تاسیس و گروه بسیارى از طلاب علوم دینى را پرورش دهد.
با آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، وی از ارکان انقلاب در منطقه محسوب می‌شد و مجاهدت‌های بی‌دریغی در این راستا انجام داد.
پخش اعلامیه‌هاى امام و سخنرانى‌هاى آتشین، عرصه را بر رژیم استبدادى تنگ کرده بود و به همین دلیل، ایشان در سال‌هاى دهه ۱۳۵۰ ش، ممنوع المنبر شده بود. به‌رغم همه مشکلات، دست از اقدامات آگاهى‌بخش خویش برنمى‌داشت. در آستانه پیروزى انقلاب، نقش ایشان در نظارت و حفاظت و امنیت شهر و صیانت جوانان از فرو افتادن در گرداب گروهک‌هاى منحرف، چشمگیر بود.
علی‌رغم محدودیت‌های ساواک، آیت الله مروج در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۵۷ به ایراد سخنرانی در مسجد میرزا علی‌اکبر پرداخت که در سخنرانی خود به ادامه تلاش‌ها تا پیروزی انقلاب تاکید داشت.
به دعوت دکتر مفتح، آیت الله مروج و تعدادی از شخصیت‌های انقلابی اردبیل در تهران حضور یافتند و در مراسم استقبال از امام خمینی (ره) شرکت داشتند. حضور علمای اردبیل مقارن با اعتصاب و تحصن روحانیون در اعتراض به بسته شدن فرودگاه‌ها بود که علمای اردبیل از جمله آیت الله مروج در این تحصن شرکت کردند و بعد از ورود امام خمینی (ره) به ایران در دوازدهم بهمن ۵۷، آیت الله مروج و همراهانش به اردبیل بازگشت.
پس از پیروزى انقلاب اسلامى، از سوى امام خمینى (ره) به‌عنوان امام جمعه اردبیل برگزیده شد و با جدیّت تمام در پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب کوشید و از سوى مردم اردبیل، به نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در چند دوره نیز انتخاب شد.
آیت الله مروج بعد از شروع جنگ تحمیلی در اولین فرصت به همراه چندین نفر از علماء و مسؤولان به جبهه‌های غرب و جنوب رفت و به‌ویژه در اهواز در انسجام مردم و جلوگیری از فعالیت‌های ستون پنجم ایفای نقش نموده و از لحاظ کمک‌رسانی به مناطق جنگی نیز فعالیت ایشان چشمگیر بود و در زمینه اعزام نیرو و تشویق مردم به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نیز نقش پررنگی داشت.
او در سمت امامت جمعه و نمایندگی، ولی فقیه در اردبیل، شخصیتی محبوب، خدمتگزار، مردمی و موفق بود و خدمات ارزنده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متعددی انجام داد که در این مختصر نمی‌گنجد.
سرانجام او در سن ۷۱ سالگی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۰ مطابق با ۲۱ محرم الحرام ۱۴۲۲ به دیدار معبود شتافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی آیت الله مروج    

دیگر خبرها

  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • اسرائیل: به دنبال تشدید تنش با ایران نیستیم
  • حزب‌الله: جمهوری اسلامی ایران نوک پیکان محور مقاومت است
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود/ جوانمردی مرام رزمندگان