Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه باید درک درستی از شرایط داشته باشیم و بدانیم که در حال حاضر نمی توانیم کشور را با قواعد متعارف اداره کنیم گفت: درک اقتصاد مقاومتی گام اول برای قوی شدن اقتصاد است. ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

علی اکبر حافظیه، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع)  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه چگونه می توانیم اقتصاد را قوی  کنیم؟ گفت: یکی از مهمترین مسائلی که بارها به آن اشاره شده، این است که درکی درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، زمانی که درک درستی از اقتصاد مقاومتی  وجود داشته باشد به نظر می رسد که بخش زیادی از مشکلات حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|حاج اسماعیلی: دولت به جای تاسیس کارخانه جدید، مشکل کارگاه‌های موجود را حل کند

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که اقتصاد متعارف فقط می تواند در شرایط اطمینان و عدم اطمینان پاسخگوی مسائل ما باشد. در شرایط تعارض که دشمن می خواهد هستی ما را از ما بگیرد و برای ما مشکل ایجاد کند، قواعد اقتصاد متعارف که  می تواند در شرایط اطمینان مفید باشد و در شرایط عدم اطمینان موثر باشد، پاسخگو نیست، بلکه باید برای این قواعد مسئله دیگری وجود داشته باشد که آن قدرت معنوی و ارادی است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین بیان کرد: این مفهوم درک نشده است، مجموعه ها و کسانی که می خواهند در این زمینه کار کنند،فکر نکردند در شرایط اطمینان و عدم اطمینان نیستیم که بخواهیم با قواعد اقتصاد متعارف مشکلات را حل  کنیم. بلکه در شرایطی هستیم که ویژگی خاص خود را دارد. زمانی که اینگونه به این مسائل نگاه می کنیم پاسخ بسیاری مسائل را متوجه می شویم. چرا در بحث قاچاق و فساد موفق نبوده ایم، چون اراده قوی پشت قضیه نیست. چرا که سهم درستی از شرایط موجود نداریم  و نمی دانیم کجای مسئله قرار گرفته ایم. دوست داریم مانند دیگر کشورها با اقتصاد عمل کنیم. فکر نمی کنیم در چه شرایطی هستیم و دشمن می خواهد از هستی ما را ساقط کند. در هر عرصه ای که در کنارهر دانشی که فکر کنیم. در علوم مختلف هم فکر کنیم. مقام معظم رهبری هم بارها بیان کردند که جنگ جنگ اراده ها است.

 دولت چون شناخت از این مسائل نداشته است به سراغ  قواعدی رفته است که دنیا با آن در ارتباط بوده است. سال ها وقت کشور را گرفته اند. باید این مسئله فهم شود که در شرایط خاصی هستیم و اداره قوی داریم.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,77,78,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین شرایط اطمینان اقتصاد مقاومتی اقتصاد متعارف اقتصاد را قوی شرایطی هستیم عدم اطمینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد۲۴ ساعته سیر و حرکت قطارها سفر با قطار را اطمینان بخش می کند

تین نیوز

مسئول کنترل ترافیک راه آهن شمال با اشاره به اینکه کنترل سیر و حرکت یکی از مشاغل سخت راه آهن است گفت: مردم با خیال راحت با قطار مسافرت کنند، این حمل و نقل سبز به دلیل مدیریت دقیق؛ کارکنان این بخش به صورت کشیک ۲۴ ساعته بیدار هستند حتی یک لحظه هم  پلک روی هم نمی گذارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، راه آهن به عنوان یکی از شریان های اصلی حمل و نقل در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این شریان به علت سرعت مناسب، امن بودن و حمل و نقل سبز، نقش اساسی در جابجایی مسافر و بار ایفا می کند، در استان مازندران نیز این خط ریلی از قائم شهر تا ساری و فیروزکوه ادامه دارد و مسافران زیادی را در طول سال به تهران و مشهد جابجا می کند همچنین با توجه به فعالیت چندین بندر و گمرک در استان نقش حیاتی را در جابجایی بار و کالا دارد.

در این میان می توان به حساسیت کنترل ترافیک راه آهن اشاره کرد که با توجه به دقت و سرعت مناسب در این حوزه، تبحر مسئولین و کارکنان بخش کنترل ترافیک را نشان می دهد.

ابراهیم پوریانی مسئول کنترل ترافیک راه آهن شمال، با بیان اینکه ساختمان کنترل ترافیک راه آهن دارای دو بخش نواحی و ستاد مرکزی در تهران است، اظهار کرد: از تهران فرمان های کلی به نواحی داده می شود و در این قسمت کار انجام می شود، کارکنان این مرکز کنترل که در واقع چشم بیدار راه آهن هستند در سه شیفت کار می کنند و در این سه شیفت تردد، تنظیم و تشکیل قطارها، تلاقی و سبقت همه قطارها کنترل می شود.

وی افزود: تمامی اتفاقاتی که در طول ۲۴ ساعت برای این اداره کل روی می دهد مورد رصد قرار می گیرد و مسئولانی که وظیفه اصلاح را دارند اطلاع رسانی شده و اگر نیاز باشد اطلاعات به تهران هم ارسال می شود.

پوریانی با تاکید بر اینکه این مسئولیت در ایام نوروز تشدید می شود و مورد رصد بیشتری قرار می گیرد، تصریح کرد: در صورتی که اتفاتی روی دهد علاوه بر مسئولین استان به مسئولین تهران (کشیک ستاد) نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول کنترل ترافیک راه آهن شمال گفت: در طول ۲۴ ساعت در مانیتوری گراف ترسیم و حرکت قطارها مشخص می شود، با توجه به اینکه در تعطیلات هستیم گراف بررسی و ایرادها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد تا برای سفرهای بعدی اتفاق خاصی پیش نیاید.

پوریانی ادامه داد: کنترل سیر و حرکت یکی از مشاغل سخت راه آهن است و کارهای راه آهن را رصد می کند.

پوریانی در خصوص حوادثی که طی یک سال گذشته رخ داده است، گفت: در راه آهن شمال، ادارات مختلفی همچون بخش مسافری و سوانح که دارای مدیریت جداگانه هستند برای بررسی مسائل فعالیت دارند. که با تحلیل و پایش؛ در بخش ایمنی نظارت بر شبکه نیز مورد دسته بندی، تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

مسئول کنترل و ترافیک راه آهن شمال درباره مدیریت در تاخیرها حرکت قطار و تلاقی نکردن با قطارهای بعدی به ایسنا، گفت: یکی از کارهای کنترل، تلاقی سبقت است تا پیش بینی کند که بهترین حالت اجرا شود.

پوریانی تاکید کرد: مردم با خیال راحت با قطار مسافرت کنند و به دلیل مدیریت این حمل و نقل و کارکنان کنترل نیز ۲۴ ساعت بیدار هستند حتی یک لحظه هم نمی توانند پلک روی هم بگذارند.

پوریانی با بیان اینکه به قطار، حمل و نقل سبز گفته می شود، یادآور شد: به صورت راندوم یک قطار مسافری ۳۶۰ نفر را جابجا می کند اگر تقسیم بر چهار برای سوار شدن هر خودرو شوند چه تعداد باید تردد در جاده ها انجام شود.

وی ادامه داد: قطار هم از لحاظ سوخت و ایمنی به صرفه است و واقعا حمل و نقل سبز محسوب می شود و یا در بخش باری ۵۵ تن بار را جابجا می کند که اگر با کامیون بخواهد جابجا شود چه تعداد کامیون و با چه خطراتی در جاده ها همراه است.

مسئول کنترل ترافیک راه آهن شمال یک، بیشترین کالاهایی که از طریق قطار جابجا می شود را بارهایی دانست که از بندر وارد استان می شود، که شامل گندم، ذرت، نفت کوره، سیمان، سنگ نمک، ذغال سنگ است.

پوریانی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد واگن های ترانزیت بوده است که مسئولین در این بخش خیلی حساس هستند مانند واگن های روسی که مستقیم از مرز وارد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رصد۲۴ ساعته سیر و حرکت قطارها سفر با قطار را اطمینان بخش می کند
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • تلفات قابل توجه صهیونیست‌ها در عملیات مقاومتی در اریحا+ فیلم
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی