Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حمله موشکی‌ آغاز انتقام بود، گفت: تا خروج آخرین سرباز آمریکا از مقابله ‌دست برنخواهیم داشت. ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محسن رضایی در جمع راهپیمایان 22 بهمن تبریز با بیان اینکه آذربایجان در تاریخ ایران نقش لنگرگاه و پایگاه ایران را داشته و در طوفان های بزرگِ تاریخ ایران، همیشه نقطه اتکا و نجات دهنده از طوفان ها بوده است اظهار داشت: مردم تبریز در مشروطه یک فرصت تاریخی برای کل ایران ایجاد کردند که اقوام دیگر خونشان به جوش آمد و به تهران سرازیر شدند و در تهران برادری خود را با تبریزی ها به اثبات رساندند و علیه استبداد قیام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان پیشقراول تحولات بزرگ در قبل و بعد از انقلاب بوده است افزود: در دی ماه 56 که روند انقلاب آغاز شد، مردم تبریز با برزگراری اربعین شهدای قم، ندای مرگ بر شاه را برای اولین بار با صدای بلند در تبریز سردادند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: امام عزیز تعابیر مهمی از تبریز در پیام 29 بهمن 56 تبریز داشتند که فرمودند «سلام و درود بر جوانان و مردان غیرتمند تبریز که در برابر دودمان خطرناک پهلوی قیام کردند و خط بطلان بر قذافه گویی های ستمگران کشیدند». 

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در دوران دفاع مقدس هم با لشکر عاشورا همواره خط شکن انقلاب بوده و فتح الفتوحات زیادی داشته است، گفت: ما به عنوان همسنگر قاسم سلیمانی و مهدی باکری نمی دانیم چگونه از ایمان و بصیرت و وفاداری مردم آذربایجان تقدیر کنیم. 

محسن رضایی، با بیان اینکه امروز در راهپیمایی 22 بهمن در زیر برف، عشق و علاقه مردم تبریز به ایران و انقلاب را دیدیم، ابراز داشت: ایران بقای خود را مدیون همت های بلند می داند.

سردار دهقان در اصفهان: انتقام سخت یعنی خروج آمریکا از منطقه / از قدرت دفاعی ایران در مقابل دشمنان دفاع خواهیم کردسرلشکر رحیم‌صفوی در بوشهر: منحنی قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها رو به افول است / عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی‌ از غرب آسیاآیت الله ناصری: آمریکا با تمام توان به دنبال جلوگیری از پیشرفت اقتصاد بدون نفت ایران است ‌فرمانده کل ارتش در کرج: تروریست‌های آمریکایی حمله موشکی به عین‌الاسد را فقط یک سیلی تلقی کنند / از تاخیر در انتقام خوشحال نباشیدروحانی: نیروهای مسلح به آنچه مردم خواستند عمل کردند/آمریکا ملت تسلیم شده و کشور غارت شده را می‌خواهد

وی با اشاره به طی شدن اولین سال از چله دوم انقلاب، با تحولات مهم در ایران و منطقه، تصریح کرد: دشمنان سخت ترین تحریم های اقتصادی را علیه ملت ایران ایجاد کردند، نفت ایران را تحریم کردند و فروش آن را ممنوع کردند تا دولت ایران بی پول شود، انتقال ارزهای خارجی را به ایران ممنوع کردند و محاصره اقتصادی کردند اما وقتی دیدند به نتیجه نرسیدند، دستور ترور قهرمان ملی ایران را دادند. ملت ایران بیکار ننشستند و پاسخ محکمی دادند و تا خروج آخرین آمریکا ادامه خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت های مختلف ایران سیاست های تنش زدایی را در پیش گرفتند و ملت هم با حمایت های مقطعی خود به این تفکر فرصت دادند تا ببینند دولت هایی که می گویند با دنیا عادی سازی روابط و تنش زدایی کنیم، چه دستاوردی دارند، گفت: بزرگترین دستاورد این دولت‌های سه دهه اخیر ایران، «برجام» بود که فقط حاصل این دولت نیست و حاصل تفکری است که «جنگ را رها کنیم و سازش کنیم» است.

وی ادامه داد: این تفکر رفت و به این مرحله رسید که دنیا فعالیت هسته ای ایران را محدود کند و محاصره اقتصادی را کنار گذاشته و دوست شوند اما همه دیدند که دولت آمریکا زیر میز زده و هر هفته تحریم جدیدی ارائه می دهد و لیستی از کارآفرینان ایران، مسئولان، مراجع تقلید و... را تحریم می‌کند.  

رضایی با بیان اینکه ملت ایران و رهبری ایران 30 سال تحمل کردند تا غرب دوستی خود را ثابت کنید ولی دشمن زیر همه چیز زد، ابراز داشت: ملت ایران می خواهد آزاد و مستقل باشد و تمدن، اقتصاد و فرهنگ خود را بسازد لذا با این نظام دشمنی می کنند. دشمن بعد از این همه فشار سیاسی و پاره کردن برجام و تحریم اقتصادی و... دستور داد تا قهرمان ملی ایران را که مهمان رسمی دولت عراق بود، به شکل تروریستی از پشت سر و نه از روبه‌رو به شهادت برسانند و با افتخار آن را اعلام می‌کنند اما فکر می‌کردند که فقط یک انتقام می گیریم در حالی که حمله به پایگاه های آمریکا در عین الاسد و اربیل شروع یک انقلاب بود. 

وی با بیان اینکه ملت ایران با شهادت حاج قاسم سلیمانی به دنبال نقطه آغاز می گشت، تا به دنبال آن، راه بیافتد و آمریکا را از منطقه خارج کند، گفت: شهادت قاسم سلیمانی مبدا یک انقلاب بزرگ خواهد بود تا آمریکا را از منطقه خارج خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه یک انقلاب بزرگ در راه است، خاطر نشان کرد: حمله به عین الاسد تنها یک حمله نیست بلکه روند مقابله با آمریکا از عین الاسد آغاز شده و تا اخراج آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا آمریکا از منطقه بیرون نرود اقتصاد ما درست نمی شود، افزود: مسئله فقط سوریه و عراق و لبنان نیست، بلکه مسئله جدی در اخراج آمریکایی ها، اقتصاد ایران است و ما انتقام سخت را با اخراج تک تک آمریکایی ها از منطقه می‌گیریم. 30 سال وقت کشور را گرفتند و مانع رشد اقتصاد ایران در خارج از مرزها شدند که علت آن حضور استعمارگرانه آمریکا در منطقه است.

رضایی، اضافه کرد: تا قبل از شهادت قاسم سلیمانی چه غوغایی را در عراق علیه ایران راه انداختند، به طوری که کامیون های صادراتی ما مورد حمله قرار می گرفت و این زیر سر آمریکاست. آمریکامانع پیشرفت کشورهای اسلامی است و این دلیلی برای آغاز انقلاب علیه آمریکا است.

وی با بیان اینکه در 23 بهمن سال گذشته مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند که این گام مواجه با مسائل بزرگی بود گفت: گام دوم انقلاب مکمل گام اول انقلاب است، همانطور که موشک نقطه زن ساختیم، می توانستیم اقتصاد ایران را رشد داده و نقطه زن کنیم.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اینکه در اوج مواجهه ایران با آمریکا، در داخل هنوز ندای مذاکره با آمریکا بلند شده و این یک مسئله ساده نیست، تصریح کرد: تا خروج آخرین سرباز آمریکا از مقابله ‌دست برنخواهیم داشت و در تبریز و در این سرزمین مقدس اعلام می‌کنم که مردم ایران تا آخرین قطره خونشان پشتیبان ولایت بوده و او را تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم تبریز دوم انقلاب حمله موشکی عین الاسد یک انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت رویکرد دولت بایدن پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کار‌هایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با خبرنگاران به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • اردن: هرگز میدانی برای جنگ منطقه‌ای نخواهیم بود
  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • ۶ سامانه موشکی ایران برای مقابله با حمله اسرائیل
  • (تصویر) شش سامانه موشکی ایران برای مقابله با حمله اسرائیل
  • ۶ سامانه موشکی ایران برای مقابله با حمله اسرائیل +عکس
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!