Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@12:09:23 GMT

آمار قربانیان کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۲۵۱۵

آمار قربانیان کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

طی روز گذشته ۱۰۸ نفر در سراسر چین به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار تلفات این بیماری از یک هزار و ۱۶ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های بهداشتی چین بامداد سه‌شنبه اعلام کردند طی روز گذشته ۱۰۸ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری جدید کرونا جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ثبت این آمار جدید، تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به یک هزارو ۱۶ نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت خلق چین روز گذشته آمار قربانیان ویروس کرونا را ۹۰۸ نفر اعلام کرده بود.

براساس آخرین آماری که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیشتر آن مربوط به کشور چین است و تنها ۳۱۹ نفر در کشورهای دیگر مبتلا شده‌اند.

تاکنون تنها یک نفر خارج از چین براثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌اند.

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند.

کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین که زیر نظر دولت فعالیت می‌کند، در بیانیه‌ای آورده است که بشدت به تجهیزات پزشکی و داروهای بیشتر نیاز دارد و برای ساخت واکسن نیز لازم است از تجهیزات پیشرفته استفاده شود.

پیش از این وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای خاطر نشان کرده بود که به شرکت‌ها و موسسات امکان می‌دهد تا بسرعت تجهیزات پزشکی و بهداشتی و اقلام ضروری مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد کنند.

ماسک، تجهیزات پزشکی و آزمایشی، تست‌های سنجش ویروس، البسه ویژه برای خدمه بیمارستان‌ها، دارو و حرارت سنج از جمله اقلامی است که چین به آنها نیاز دارد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ویروس کرونا روز گذشته کرونا جان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران

فرارو- آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال گذشته مشخص می‌کند عمده مدل‌های موجود در بازار از مبدا امارات متحده عربی روانه بازار شده است. آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور از سهم ۲۰ برابری امارات در سال گذشته نسبت به کشور چین حکایت دارد و در فهرست پنج مبدا اصلی برای واردات لپ‌تاپ به کشور اسم آلمان، استرالیا و ترکیه نیز به‌چشم می‌خورد. بااینکه ارزش دلاری حجم محموله‌های وارداتی لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته، تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد اما به‌خاطر تفاوت نرخ ارز شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم.

افزایش هزینه خرید لپ‌تاپ در سال ۱۴۰۲

خرید لپ‌تاپ در کشور ظرف ۱۲ ماه سال گذشته حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از ۱۴۰۱ برای کل خریداران هزینه داشته است.

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور که اخیرا توسط گمرک در دسترس عموم مردم قرار گرفته، نشان می‌دهد ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ در سال گذشته تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در ماه‌های سال قبل شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم. با اینکه ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته فقط ۱۳ میلیون دلار نسبت به ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در کشورمان همین میزان رشد، معادل افزایش ۸.۵ همتی برای خرید لپ‌تاپ در کشور بوده است.

آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال ۱۴۰۱ از رقم تقریبا ۲۴۸ میلیون دلاری حکایت دارد و این عدد در سال گذشته با رشد ناچیز پنج‌درصدی پرده‌برداری می‌کند.

قیمت پرفروش‌ترین لپ‌تاپ بازار

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته که توسط گمرک منتشر شده، به‌شکلی است که نمی‌توانیم از آن برای پی‌بردن از تعداد دقیق لپ‌تاپ ‌های وارداتی به کشور استفاده کنیم، اما با رصد بازار متوجه می‌شویم عمده گزینه‌های پرفروش در کشور قیمتی نزدیک ۲۷ میلیون تومان دارند.

قیمت لپ‌تاپ ۲۷ میلیونی با احتساب متوسط نرخ سال گذشته ارز، چیزی معادل ۵۵۰ دلار به‌دست می‌آید. محدوده‌ای که نشان‌دهنده لپ‌تاپ ‌های اصطلاحا اقتصادی است و نشان می‌دهد، ایرانی‌ها موقع خرید لپ‌تاپ بیشتر از هر چیز دیگری نگران لحظه کارت کشیدن هستند. حالا اگر همین اعداد را به‌عنوان پیش‌فرض درنظر بگیریم، آنوقت به تعداد تقریبی ۶۰۰ هزار دلار لپ‌تاپ وارداتی در سال ۱۴۰۲ می‌رسیم.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از کجا روانه بازار می‌شوند؟

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور مشخص می‌کند عمده مدل‌هایی که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی موجود هستند، از مبدا امارات راهی بازار می‌شوند. ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از مبدا امارات متحده عربی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۷ میلیون دلار بوده که نسبت به ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین تقریبا ۲۰ برابر است.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین ارزشی نزدیک ۱۲ میلیون دلار داشته و از این حیث سومین کشوری که بیشترین لپ‌تاپ ‌های واردتی از آن به کشور رسیده، ترکیه معرفی شده است. طوریکه حجم ۸۶۳ هزار میلیاردی واردات لپ‌تاپ از این کشور، آن را در جایگاه سوم قرار داده است. ۱۸۳ هزار دلار بابت خرید لپ‌تاپ از استرالیا شده و آلمان با وارد کردن حجمی معادل تقریبا شش هزار دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

نقاط ورودی از کجا به بازار تزریق می‌شوند؟

فرودگاه امام خمینی تهران مهمترین نقطه وارداتی کشور در حوزه لپ‌تاپ درسال گذشته بوده است. تقریبا ۱۹۵ میلیون دلار از حجم وارداتی لپ‌تاپ در سال گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی انجام شده و رتبه بعدی با واردات نزدیک ۴۰ میلیون دلار به منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البزر تعلق دارد.

واردات لپ‌تاپ به کشور در سال ۱۴۰۲ از مسیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی شامل ارزشی معادل سه میلیون دلار بوده و این عدد در مناطق ویژه اقتصادی بوشهر و سیرجان به‌ترتیب ۳۲۶ هزار و ۶۷ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۷۹۷ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده قاچاق چوب
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید