Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@05:18:55 GMT

راه ۹۵ درصد روستاهای آستارا بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۳۱۱۱

راه ۹۵ درصد روستاهای آستارا بازگشایی شد

بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا روز سه شنبه اظهار کرد: این بخش ۳۲ روستا را شامل می شود و اغلب در منطقه کوهستانی حیران استقرار دارند و با وجود بارش زیاد برف، با تلاش نیروهای بخشداری، راهداری و مردم، راه ۹۵ درصد روستاها برفروبی و بازگشایی شده است و راه ۲ روستا نیز تا شامگاه امروز باز خواهد شد.

وی ادامه داد: روز گذشته برق سه روستای بخش مرکزی به دلیل بارش برف قطع شده بود و امروز برقرار شده و آب، برق، گاز و تلفن روستاهای تابعه برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود تلاش راهداران برای تثبیت عبور و مرور در گردنه حیران، تداوم کولاک در این مسیر باعث برفی و لغزنده بودن جاده می شود.

توحید کرمزاده بخشدار لوندویل آستارا نیز گفت: با تلاش نیروها و راهداران، مسیر روستاهای این بخش برفروبی و باز شده و فقط راه ۲ روستا مسدود است که با توجه به ادامه کوشش های راهداران، به زودی باز خواهد شد.

وی افزود: بخش لوندویل آستارا ۳۰ روستا را شامل می شود و انشعابات برق، گاز، آب و تلفن آنها برقرار است و از همه توان و ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنیم.

به گفته رمضان دانش رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا، راهداران از شب گذشته در راه های اصلی، فرعی و روستایی در حال برفروبی و نمک پاشی هستند.

بارش شدید برف در شبانه روز گذشته باعث انسداد موقت گردنه حیران در مسیر ارتباطی آستارا - اردبیل و بسیاری از راه های روستایی آستارا شده بود.

ایستگاه هواشناسی آستارا وضعیت هوا را غبار آلود، دمای آن را سه درجه سانتیگراد و میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۲۱.۲ میلیمتر اعلام و برای فردا آسمانی ابری، مه آلود همراه با برف پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان گیلان برق خدمت رسانی به مردم راهداری و حمل و نقل جاده گاز انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی روز گذشته ۲ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.


مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستاها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.


خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

کد خبر 6081924

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد