Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، نکته قابل توجه برای اکثر رسانه های روسیه این واقعیت است که مردم ایران با وجود گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان با شور و اشتیاق فراوان در این روز به خیابان ها می آیند تا همراهی خود را با سیاست ها و اقدامات مسئولان کشورشان نشان دهند و به آمریکا که تحریم های گسترده ای را علیه ایران وضع کرده نشان دهند در ایستادگی از آرمان های خود ذره ای دچار تردید نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه امروز در بخش های مختلف خود با انعکاس گسترده راه پیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف ایران مخصوصا پایتخت نوشت: راهپیمایی گسترده به مناسبت ۴۱ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که منجر به سرنگونی حکومت سلطنتی در ایران شد در شهرهای مختلف این کشور همچون سالیان گذشته برگزار شد.

 در گزارش این رسانه خاطرنشان شد: راهپیمایی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از ۵ هزار شهر و بخش ایران ازجمله شهرهای با جمعیت چند میلیون نفری تهران، مشهد و تبریز برگزار شد.   

 ریانووستی با اشاره به اینکه در راهپیمایی تهران در خیابان های مرکزی این شهر میلیون ها نفر شرکت داشتند و حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقامات دیگر حکومتی در آن شرکت و سخنرانی کردند، افزود: این راهپیمایی در شرایط افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا که از سال ۲۰۱۸ با خروج واشنگتن از برجام و تشدید فشارهای تحریمی که تهران آن را تروریسم می نامد و همه ایرانیان را فراگرفته است، برگزار شده است.

در گزارش آمده است: اوج تنش ها میان ایران و آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ بود که ژنرال سلیمانی (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) بر اثر عملیات ایالات متحده در بغداد به قتل (به شهادت) رسید.

 رسانه روسی با اشاره به انتقام ایران از آمریکا با حمله به پایگاه این کشور در عراق خاطرنشان کرد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز از نظامیان این کشور بخاطر حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد قدردانی کرد. 

خبرگزاری اسپوتنیک که یکی از خبرگزاری های زیرمجموعه ریانووستی در بخش برون مرزی است نیز در گزارش خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی گسترده در سالگرد انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران نوشت: در طول ۴۱ سال  این جشن ها در رابطه با سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) که از اول فوریه (بهمن ماه) آغاز شده و ۱۰ روز ادامه دارد در ایران برگزار می شود.

در گزارش رسانه گفته شد: این رویدادها که از روز سه شنبه آغاز شده اند، طبق گفته تلویزیون دولتی راهپیمایی در بیش از پنج هزار شهر ایران انجام می شود، در شهرهایی مانند تهران، مشهد و تبریز مردم حضور میلیونی در سالگرد انقلاب دارند. 

خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه گزارش خود در مورد راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای ایران افزود: این رویدادها در شرایط تنش فزاینده بین ایران و آمریکا در حال وقوع است که با خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ و ایجاد فشار تحریم ها، که ایران آنرا تروریسم اقتصادی می نامد و بدون هیچ استثنائی بر همه ایرانی ها تأثیر می گذارد، انجام می شود.

تارنمای روسی «کراسنایا وسنا» نیز در گزارشی با بیان اینکه در در هزاران شهر ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی های عمومی برگزار شد، نوشت: راهپیمایی های عمومی به مناسبت ۴۱ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح امروز ۱۱ فوریه در شهرهای مختلف ایران آغاز شد.

رسانه روسی افزود: بزرگترین راهپیمایی در تهران پایتخت ایران برگزار و در بیش از هزار شهر و ۴ هزار بخش برپا شد.  

نیوز فرونت تارنمای دیگر روسی نیز نوشت: در راهپیمایی امروز در تهران حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نیز زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی فرمانده مقتول (شهید) نیروی قدس سپاه شرکت داشتند و سخنرانی کردند.

رسانه روسی نوشت: در راهپیمایی در شهرهای ایران مردم شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل فریاد می زدند. 

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا دولت حسن روحانی حسن روحانی حسن روحانی روسیه ایالات متحده آمریکا دولت حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرهای مختلف ایران انقلاب اسلامی ایران و آمریکا سالگرد انقلاب رسانه روسی برگزار شد خیابان ها هزار شهر آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد

ماموستا یحیی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر ایران و موشک‌باران غده سرطانی اسرائیل که بزرگترین بازتاب را در تمامی دنیا به همراه داشت اظهار داشت: سیاستمداران، رسانه‌ها و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به واقع از این اقدام شوکه و متعجب شدند.

وی تصریح کرد: از حدود 100 سال گذشته در دنیا و ممالک اسلامی و غربی چنین سابقه حمله و عملیاتی وجود نداشته است و کار به جایی رسید که بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل گفت که حق حمله به ایران را ندارد و این عزت، شجاعت و شهامت رهبر بزرگ انقلاب را می‌رساند که در طول تاریخ چنین کسی در میان رهبران اسلامی وجود نداشته است.

امام جمعه گوک‌تپه مهاباد گفت: بی‌تردید این دفاع موشکی، غرب و اروپا را حیران و مبهوت خود کرد و اسرائیل شوکه شد و پس از اینکه پایگاه‌های راهبردی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند، تمامی رسانه‌های دنیا از شهامت و غیرت و مردانگی نیروهای اسلامی تعریف کردند.

وی در ادامه با تقدیر از مقام شامخ حضرت آیت الله خامنه‌ای که چنین شهامتی از خود نشان دادند بیان کرد: ایشان در نماز عید فطر فرمودند که اسرائیل باید تنبیه شود و به واقع نیز اینچنین شد و از سوی دیگر مسئولان نظامی که در این موشک باران و عملیات دخیل بودند تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد
  • رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است
  • دوم اردیبهشت سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی