Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید ضابطی گفت: لازمه‌ توسعه فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی، تامین و توسعه زیرساخت های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «سعید ضابطی» در آیین افتتاح کتابخانه عمومی ابوزیدآباد گفت: کلنگ کتابخانه شهر ابوزیدآباد در سال ۸۶ به زمین زده شد که در زمینی با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۷۷۵متر مربع با هزینه ۹ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان احداقث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: لازمه‌ توسعه فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی، تامین و توسعه زیرساخت های فرهنگی است و امروز خرسندیم یکی از این زیرساخت ها که کتابخانه عمومی است راه اندازی شده است و در کلیه فعالیت های فرهنگی این شهر نقش آفرینی خواهد کرد.

 


ضابطی افزود: این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی علاوه بر رسالت اصلی خود، در برگزاری کلاس های آموزش هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، نشست های ادبی، طرح دوستداران کتابخوانی، جام باشگاه های کتابخوانی فعالیت خواهد کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: در آینده نزدیک کلنگ پردیس سینمایی هم در شهر ابوزیدآباد به زمین زده خواهد شد.

 

 

ضابطی با بیان آمار موسسات و کانون های فرهنگی شهر ابوزیدآباد اظهار داشت: اخیرا به منظور تسهیل در تردد نوجوانان و جوانان و با اخذ اجازه از اداره کل، حوزه فرعی آزمون قرآن و عترت با حضور ۷۱ نفر در بخش کویرات برپا شد و قرآن آموزان به جای حضور در مرکز شهرستان، در این حوزه امتحانی آزمون قرآنی را برگزار کردند.

 

وی در ادامه از فرماندار شهرستان آران و بیدگل، شهردار ابوزیدآباد و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و خانواده مرحوم «محمدرضا فرهادی» که در تکمیل این کتابخانه نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

 

مطالعه، لازمه تزکیه و تعلیم است

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات هم در این آیین در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای ابوزیدآباد گفت: کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در تزکیه و تعلیم دارد و آنچه لازمه تزکیه و تعلیم بوده، خواندن است و اگر خواندن باشد تزکیه، با معرفت و با سرعت انجام می شود.

 

حجت الاسلام «سید احمد شاهمیری» افزود: باید جوانان را تشویق کنیم که به مطالعه روی بیاورند تا سرانه کتابخوانی در کشور بیشتر شود و برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی آن و در نهایت تقدیر و تشویق آنها به عنوان کار فرهنگی بسیار بزرگ محسوب می شود.


وی افزود: از مسئولین درخواست داریم با توجه اینکه زمینی برای ساخت سالن دو منظوره فراهم شده است جهت ساخت آن یاری و مساعدت کنند تا به زودی شاهد افتتاح آن در کنار کتابخانه باشیم./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: ابوزیدآباد آران و بیدگل امام جمعه ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان زیرساخت های فرهنگی شهر ابوزیدآباد کتابخانه عمومی توسعه فرهنگی تزکیه و تعلیم ارشاد اسلامی نشاط اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  مهدی رمضانی عصر امروز در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های عمومی در کشور یک شبکه گسترده و اثرگذار است و قریب به 3800 کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.

وی با ذکر اینکه بعد از مساجد و مدارس، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی جمهوری اسلامی کتابخانه‌ها هستند، گفت: خدمات متنوع و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی امروزه در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود در حالی‌که قبلاً نگاه اینگونه بود که کتابخانه یک سالن مطالعه است!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و کتابخانه مرکزی سنندج نیز بر همین پایه و اساس  شکل گرفته است که تنوعی از خدمت در آن وجود دارد که همین تنوع خدمت اثرگذاری را هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور عنوان کرد: ایران از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها جزو 20 کشور اول دنیاست و در منطقه جایگاه نخست و در آسیا هم جزو 5 کشور اول است. در حوزه توسعه خدمات اتفاقات خوبی را توانستیم رقم بزنیم و پیشروی مطلوبی داشته‌ایم.

تولید بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور

رمضانی از برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان امسال خبر داد و اظهار کرد: یکی از مواردی و مسائلی که راجع به کتاب هست مربوط به قرآن کریم است حتماً باید در این حیطه کار شود، ما در پی اهمیت آن محافل  قرآنی را در کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی کردیم که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور تولید و به دست مردم عزیز کشورمان رسید که بی‌شک اتفاق مهمی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان فراهم کردن دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مسئله کتابخوانی را حل کنیم باید به حوزه مدارس و کودک نوجوان توجه کنیم.

نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش قیمت در حوزه کتاب و شعار دولت مبنی بر عدالت فرهنگی افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند عدالت فرهنگی را برقرار کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که در حال پبگیری و جذب خودرو و تجهیزات هستیم که یقیناً با اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص خودروها، کردستان نیز ویژه دیده خواهد شد.

به گفته رمضانی، کردستان، استانی است که مردمان فرهنگی و نویسندگان و هنرمندان توانمندی دارد که نگاهمان توجه به این ظرفیت‌هاست، البته محدودیت‌هایی هم از حیث تولید منابع داریم اما نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است و امیدواریم بتوانیم منابع و قرینه‌سازی مناسب هر گروه هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی