Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:57:53 GMT

۲ پروژه عمرانی در خرمشهر کلنگ زنی و افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۵۴۱۳

۲ پروژه عمرانی در خرمشهر کلنگ زنی و افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز سه شنبه طی آئینی پروژه بهسازی و ساماندهی فاز یک عباره کلنگ زنی و پارک خطی آبادان افتتاح شد.

معاون عمرانی فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحله نخست پروژه بهسازی و ساماندهی معابر کوی عباره با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موعود شمخانی افزود: مساحت این پروژه هفت هزار مترمکعب آسفالت است که ۶ کیلومتر جدول کاری و ۳۰ کیلومتر پیاده روسازی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تمام زیرساخت‌های این منطقه همچون آب و فاضلاب احداث شده است، بیان کرد: مدت‌زمان پیش‌بینی شده برای اتمام این کار هشت ماه است.

معاون عمرانی فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند این نکته را نیز متذکر شد که در قالب این پروژه زیرساخت‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز دیده شده است و ابراز امیدواری کرد سال دیگر شاهد تحول در کوی عباره باشد.

پروژه دوم بهره‌برداری از پارک خطی خرمشهر بود که شمخانی با اشاره به این پروژه اظهار کرد: این پارک یک هزار و ۵۰۰ متر طول، ۲۵ متر عرض دارد و مساحت فضای سبز آن ۱۶ هزار مترمربع است و همچنین یک هزار و ۲۰۹ اصله نهال در آن کشت شده است.

این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین افتتاحیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار و امام جمعه و دیگر مسئولان خرمشهر حضور داشتند.

کد خبر 4850820

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر منطقه آزاد اروند کلنگ زنی پروژه 22 بهمن دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بوشهر انتخابات 98 بارش برف انقلاب اسلامی ایران ایلام قزوین شهرکرد ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان خطبه های نماز جمعه سازمان منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار

مهدی صالحی با اشاره به پروژ‌های آماده بهره‌برداری در یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار، اظهار کرد: پروژه‌های توسعه منطقه‌ای، محله‌ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات تعریف و با تلاش شبانه روزی کارکنان و تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان بر اساس نیاز‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شده است.

وی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی برشمرد و افزود: ساماندهی ترافیک میدان صنعت، شهید تیموری و میدان کوثر، تعریض بلوار دریا، ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مسقف کردن پایانه تاکسیرانی و همچنین اصلاح هندسی در نقاط پرترافیک از جمله طرح‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۲ در ادامه به طرح‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب شهرک قدس به مخزن بتنی میدان بوعلی در حدود ۵ کیلومتر یکی از مهم‌ترین طرح‌ها است که با هدف استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز اجرا شد. 

وی با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرا می‌شود، افزود: در فاز نخست طرح، لوله‌گذاری انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک قدس به مخزن نیایش اجرا و فاز دوم در برنامه‌های سال جاری پیش بینی شده است.

صالحی گفت: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و همچنین تسهیل در دسترسی تمام شهروندان و همچنین افراد کم توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و همچنین اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شد.

شهردار منطقه ۲ در ادامه از بهره‌برداری تلویزیون شهری در ورودی ساختمان خبر داد و گفت: باهدف بهره‌گیری از ابزار‌های نوین تبلیغاتی و اطلاع رسانی، این تلویزیون در ورودی ساختمان جانمایی شد.

صالحی در ادامه به زیباسازی خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: ساماندهی منظر شهری میدان دریان نو، بهسازی زمین بازی بوستان‌ها و پایدارسازی بوستان پرواز از دیگر پروژه‌های اجرایی است.

شهردار منطقه ۲ تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت‌های منطقه برشمرد و گفت: احداث سوله ورزشی پونک و مجموعه ورزشی پردیسان، بازپیرایی زمین‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، پویاشهر، حسینیه بوستان پرواز، خانه مادر و کودک و همچنین خانه خلاقیت کودکان اوتیسم بخشی از این پروژه‌ها است.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • پست برق و پروژه فیبر نوری میامی افتتاح و کلنگ زنی شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • رشد نم هوا در اروند
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • تحویل پروژه ۱٠۸ واحدی مسکن دهاقان تا پایان خرداد/ کلنگ‌زنی فاز دوم نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • آسمانی صاف در اروند