Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این آیین ها با عنوان «سرداران پیروزی» از روز یکشنبه آغاز شده است و دیروز و امروز سه شنبه نیز در بغداد، تکریت مرکز استان صلاح الدین، موصل مرکز استان نینوا، رمادی مرکز استان الانبار و بعقوبه مرکز استان دیاله ادامه داشت.

برخی از این استان ها که اغلب سنی نشین هستند نیز به نشانه قدردانی از سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان که سرزمین های آنها را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردند، این آیین ها را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استان های جنوب و مرکز عراق از جمله کربلا، نجف اشرف، بصره، دیوانیه، ذی قار، واسط و بابل نیز شاهد آیین های مختلف گرامیداشت به همین مناسبت بودند.

تعدادی از شبکه های تلویزیونی عراق به طور زنده مراسم چهلم شهدا را از استان های مختلف این کشور به طور زنده پوشش دادند.

در اغلب این آیین ها، سخنرانان به نقش مهم و کلیدی سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در پیروزی بر گروه تروریستی داعش اشاره کردند.

همه این مراسم‌ها  با قرائت اشعار حماسی درباره ضرورت ادامه راه مقاومت و اخراج نیروهای بیگانه از عراق و خدمات و زندگی نامه های تصویری از سرداران شهید همراه بود.

شهر بغداد نیز پیش از ظهر و بعد از ظهر امروز (سه شنبه) شاهد دو آیین ویژه گرامیداشت با حضور مقام های لشگری و کشوری، نمایندگان پارلمان، همرزمان شهیدان مقاومت و خانواده های شهدای عراقی به علاوه سران عشایر بود.

در عین حال گزارش ها حاکی است که بسیاری از اهالی بغداد و جنوب و مرکز عراق برای شرکت در راهپیمایی گسترده ای که قرار است جمعه آینده برای زیارت مرقد شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف برگزار می شود، آماده می شوند.

تعدادی از جوانان بغداد نیز امروز مصادف با چهلم سرداران شهید به زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در قبرستان وادی السلام نجف اشرف مشرف شدند.

در کنار این آیین های گرامیداشت، نمایشگاه های مختلف هنری و فرهنگی درباره سرداران شهید و سال های مبارزه با داعش و نفرت انگیزی از جنایت آمریکا که این شهیدان مقاومت را در عملیاتی بزدلانه به شهادت رساند، برگزار شد.

میدان های اعتراضی در بغداد و شهرهای جنوب و مرکز عراق نیز دیروز و امروز شاهد تظاهرات خود جوش جوانانی بود که علیه آمریکا شعار داده و از دولت عراق خواستند که نیروهای آمریکایی را هرچه سریعتر از خاک کشور بیرون کند.

در همه این تظاهرات های خودجوش بر انتقام خون سرداران شهید از نیروهای آمریکایی تاکید شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بامداد جمعه ۱۳ دی‌ ۱۳۹۸ به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور تروریست آمریکا در حمله پهپادهای این کشور در نزدیکی فرودگاه بغداد، به شهادت رسیدند. 

نیروهای آمریکایی پیش از این نیز در نهم دی در حمله هوایی به مواضع نیروهای کتائب حزب الله (زیر مجموعه الحشد الشعبی) در منطقه مرزی القائم در غرب استان الانبار، ۲۵ نفر از نیروهای این گروه مقاومت را به شهادت رسانده و ۵۰ تن دیگر را زخمی کردند.

پارلمان عراق متعاقب این دو جنایت آمریکایی ها در ۱۵ دی گذشته با اکثریت آرا به اخراج نیروهای آمریکایی از  خاک عراق رای مثبت داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سلیمانی و ابومهدی المهندس ابومهدی المهندس نیروهای آمریکایی جنوب و مرکز عراق سرداران شهید آیین ها مرکز استان استان ها نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان،  سوم اردیبهشت سالروز شهادت سپهبد شهید قرنی اولین شهید ترور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. 
مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، توسط قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ و تیپ ۱۸۴ شهید فتح اللهی خرم آباد در مسجد لشکر ۸۴ خرم آباد برگزار شد.
شهید قرنی سال ۱۲۹۲ هجری خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش، میرزا آقاخان از مدیران مخابرات تهران بود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان گل‌بهار اصفهان و تحصیلات متوسطه‌اش را در دبیرستان دارالفنون در تهران آغاز کرد و در دبیرستان نظام ارتش به پایان رساند. در سال ۱۳۰۹ وارد دانشکده افسری و در سال ۱۳۱۳ با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.
شهید سپهبد قرنی در دوران خدمت خود خدمات درخشانی را ارائه کرد و مشاغل مهمی همچون کفیل فرمانده گردان ۲ هنگ ۴ توپخانه، فرمانده گردان ۱۰۵، رئیس رکن دوم ستاد مرکز تعلیماتی آمادگاه، فرمانده پارک توپخانه لشکر ۲، رئیس رکن سوم لشکر ۲ مرکز، رئیس ستاد لشکر ۲، معاون اداره دوم سررشته داری ارتش، فرمانده تیپ مستقل رشت، رئیس رکن دوم و معاون ستاد را بر عهده داشت.
وی در فکر کودتا بود، اما با وجود اینکه در ظاهر همه شرایط فراهم شده بود، تمام کودتا لو رفت و بیشتر عوامل آن از جمله شهید قرنی دستگیر شدند.
شهید سپهبد قرنی به همراه همکاران و همفکرانش محاکمه شدند و وی به اخراج از ارتش و سه سال حبس محکوم شد.
شهید قرنی، اسفند ۱۳۳۹ از زندان آزاد شد و از آن پس شدیداً تحت مراقبت نیرو‌های امنیتی قرار گرفت. شهید قرنی به دلیل همکاری با روحانیت در جریان نهضت امام خمینی (ره) مجدد به زندان رفت و در دی ماه سال ۴۵ آزاد شد.
وی پس از پیروزی انقلاب، بلافاصله، روز ۲۳ بهمن ضمن اعاده به ارتش با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش انقلاب، با حکم امام خمینی (ره) منصوب شد.
سپهبد سید محمدولی قرنی، سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ از طرف گروه تروریستی فرقان مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.
ضارب شهید قرنی، یکی از اعضای گروهک محارب و منحرف فرقان به نام حمید نیکنام بود که دستگیر و اعدام شد.

دیگر خبرها

  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد