Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای سالیان زیادی به نظر می‌رسید که جنگ کنسول‌های بازی و سرویس‌های آن میان ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و نینتندو است. اما اکنون پس از پیشرفت سرویس‌های استریم بازی، شرکت‌های بیشتری وارد رقابت این حوزه شده‌اند و اکنون آن‌ها تهدید بزرگ‌تری برای مایکروسافت به نظر می‌ریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل این چیزیست که فیل اسپنسر (Phil Spencer) فاش کرده است.

رقبای جدید مایکروسافت 

در مصاحبه‌ای که به تازگی از رئیس ایکس باکس مایکروسافت، فیل اسپنسر گرفته شده وی اظهار داشت تغییر بزرگی که امسال برای این شرکت رخ داده رقبای جدید آن است. در حالی که Xbox Series X و PS5 قرار است اواخر سال جاری با یکدیگر رقابت سختی داشته باشند، به نظر نمی‌رسد جنگ بین این کنسول‌ها برای اسپنسر بیشتر از رقبای جدیدش مهم باشد.

مایکروسافت با استفاده از فناوری XCloud Xbox Series X، اجازه می‌دهد تا بازیکنان بازی‌های خود را از طریق استریم با دستگاه‌های مختلف اجرا کنند. اسپنسر در بخشی از مصاحبه خود توضیح می‌دهد: «وقتی شما در مورد نینتندو و سونی صحبت می‌کنید، احترام زیادی به آن‌ها می‌گذاریم، اما ما آمازون و گوگل را به عنوان رقبای اصلی می‌بینیم».

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مقرون به صرفه‌ترین رایانه گیمینگ موجود در بازار

سرویس‌های گیمینگ گوگل و آمازون

گوگل سال گذشته استادیا را با سرویس رایگان عرضه کرد. این سرویس به بازیکنان امکان می‌دهد از طریق استریم بازی خود، آن را انجام دهند. استادیا همچنین تعداد نسخه‌های زیادی از جمله Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 را در آینده‌ای نه چندان دور در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود آمازون امسال سرویس استریم خود را عرضه کند. علاوه بر این، این شرکت دارای استودیو‌هایی است که می‌توانند روی پروژه‌های مرتبط کار کنند. یکی از این پروژه ‌ها نسخه بازی ویدیویی از نمایشگاه محبوب اتومبیل آن یعنی The Grand Tour است.

فیل اسپنسر در بخش دیگری گفت: «این بی احترامی به نینتندو و سونی نیست، اما شرکت‌های سنتی بازی‌سازی تا حدودی از رده خارج شده‌اند. من حدس می‌زنم که آن‌ها می‌توانند برای ساخت دوباره Azure تلاش کنند، اما ما ده‌ها میلیارد دلار در فضای ابری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»

او همچنین گفت مایکروسافت مایل به همکاری با نینتندو و سونی در ابتکاراتی مانند بازی کراس پلتفرمی است که بازیکنان سایر سیستم‌ها می‌توانند با هم و در مقابل یکدیگر بازی کنند. جای تعجب نیست که اسپنسر سونی را تهدیدی برای شرکت خود نمی‌داند، زیرا سال گذشته اعلام شد مایکروسافت و سونی با هم در زمینه سرویس‌های استریم و فضای ابری همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت سونی شرکت مایکروسافت کنسول بازی نینتندو و سونی فیل اسپنسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)

مهم‌ترین اتفاقی که نه تنها در ایران، بلکه در جهان جستجو شد، پاسخ و حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بود. بعد از آن، ماه رمضان و شب قدر و دعاهای این ماه بیشترین جست‌وجو را داشتند. نکته جالب اینجاست، مردمی که دعای مجیر جست‌وجو می‌کنند، مرگ «فرامرز اصلانی» خواننده هم برایشان مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • انتخابی هوشمندانه با مطالعه راهنمای خرید بهترین دوربین سونی در 2024