Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@04:55:15 GMT

مقتدی صدر «کلاه‌آبی‌ها» را منحل کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۶۴۴۰

مقتدی صدر «کلاه‌آبی‌ها» را منحل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» در پارلمان این کشور، نیرو‌های طرفدار خود موسوم به «کلاه‌آبی‌ها» را منحل کرد.

صدر سه شنبه (۲۲ بهمن) طی بیانیه‌ای کوتاه در حساب توییتری خود، از این اقدام خود خبر داد و نوشت که «انقلاب» در عراق به صورت تدریجی، به رغم برخی کارشکنی‌ها از سوی برخی خرابکاران و حامیان خشونت، به مسیر اول خود در حال بازگشت است، از این رو، همزمان با این تحول، کلاه آبی‌ها را منحل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته است که راضی نیست که این گروه به اسم جریان الصدر در تظاهرات حضور داشته باشد مگر اینکه با معترضان بدون آنکه تصریح به وابستگی آن‌ها با جایی شود، ادغام و یکی شوند. او این هفته بعد از حوادث نجف اشرف از این نیرو‌ها خواست از میادین تظاهرات خارج شده و تأمین امنیت را به نیرو‌های امنیتی واگذار کنند.

کلاه‌آبی‌ها ماه‌های گذشته طی توافقی که با فرماندهی عملیات بغداد داشتند، مسئولیت تامین امنیت تظاهرات‌کنندگان را برعهده بگیرند.

صدر از اقدام برخی از معترضان در اعلام برائت از مخربان و اغتشاش‌گران در عراق استقبال کرد و به نیرو‌های امنیتی این کشور گفت که با دور کردن خرابکاران، امنیت را برقرار کرده و از «انقلابیون مسالمت‌آمیز» حمایت کنند. او همچنین گفته است که همچنان منتظر نتایج تحقیق در حوادث اخیر نجف اشرف است تا به وظیفه شرعی و ملی خود در این باره عمل کند. هفته گذشته در جریان درگیری‌های این شهر، شماری کشته و زخمی شدند.

او همچنین به طور ضمنی محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه را تهدید به اعلام برائت و عدم حمایت از دولت آتی او کرده است.

صدر نوشت: «شاهد فشار‌های حزبی و فرقه‌ای برای تشکیل دولت موقت هستیم. این یعنی عدم اعتقاد ما به این دولت در حال افزایش است و حتی شاید منجر به اعلام برائت از آن بکنیم».

انتهای پیام/

104 / 361 مقتدی صدر جریان صدر ائتلاف سائرون کلاه آبی ها عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مقتدی صدر جریان صدر ائتلاف سائرون کلاه آبی ها عراق اعلام برائت کلاه آبی ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد

 فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم