Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور مدیران و اهالی سینما شامگاه ۲۲ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد. جایزه بهترین نقش اصلی مرد به پیمان معادی برای فیلم درخت گردو و بهترین نقش اصلی زن به نازنین احمدی برای فیلم ابر بارانش گرفته رسید.

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بهترین فیلمنامه نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم خورشید بهترین نقش اصلی زن نازنین احمدی برای فیلم ابر بارانش گرفته بهترین نقش اصلی مرد پیمان معادی برای فیلم درخت گردو بهترین نقش مکمل زن طناز طباطبایی برای فیلم شنای پروانه بهترین نقش مکمل مرد

امیر آقایی برای فیلم شنای پروانه

بهترین فیلمبرداری

سامان لطفیان برای فیلم آتابای/مرتضی نجفی برای فیلم تومان

بهترین تدوین اسماعیل علیزاده برای فیلم شنای پروانه بهترین موسیقی متن بامداد افشار برای فیلم پوست بهترین چهره‌پردازی  مهرداد میرکیانی برای فیلم خروج بهترین جلوه‌های ویژه میدانی
محسن روزبهانی برای فیلم روزصفر بهترین جلوه‌های ویژه بصری محمد برادران برای فیلم خروج بهترین صدا  مهدی صالح‌کرمانی و آرش قاسمی برای فیلم شنای پروانه بهترین طراحی صحنه کیوان مقدم برای فیلم خورشید بهترین طراحی لباس امیر ملک‌پور برای فیلم روز صفر بهترین فیلم از نگاه مردم  شنای پروانه فیلم‌های کوتاه داستانی  دابُر (کارگردان: سعید نجاتی، تهیه‌کننده: سعید نجاتی و مهدیه غلامحسینی) فیلم‌های مستند  جایی برای فرشته‌ها نیست (کارگردان: سام کلانتری، تهیه‌کننده: محمد شکیبانیا، محسن شاه‌محمد میراب) بهترین فیلم نگاه نو روز صفر (کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان)

جایزه بخش بهترین فیلم هنر و تجربه به بهمن و بهرام ارک برای فیلم سینمایی پوست رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه ویژه هیئت داوران:سعید ملکان تهیه کننده و کارگردان فیلم روز صفر

بهترین کارگردانی: محمدحسین مهدویان برای فیلم درخت گردو

بهترین فیلم: امیر بنان و مجید مجیدی برای فیلم خورشید

جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی:سعید ملکان برای فیلم روز صفر

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: رسول صدرعاملی برای فیلم شنای پروانه

جایزه بخش عکس به مریم تخت کشیان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد تقی پور برای فیلم ۲۳ نفر تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین آنونس را  امید میرزایی برای فیلم شاه کش دریافت کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فیلم روز صفر بهترین برای فیلم درخت گردو بهترین فیلم از نگاه جشنواره فیلم فجر برای فیلم خورشید بهترین نقش اصلی برای فیلم روز سعید ملکان تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد

محمد سالم، خبرنگار و عکاس فلسطینی که برای خبرگزاری رویترز کار می‌کند، به دلیل ثبت تصویر زنی که جسد یک کودک را در آغوش کشیده، برنده جایزه معتبر عکس سال مطبوعات جهان شد.

به گزارش رویترز، این تصویر که در اکتبر سال ۲۰۲۳ در بیمارستان «ناصر» در جنوب غزه گرفته شده، یک زن فلسطینی را نشان می‌دهد که جسد خواهرزاده ۵ ساله‌اش را در آغوش گرفته است. این زن فلسطینی که «ایناس ابو معمار» نام دارد، در این تصویر در حال سوگواری دیده می‌شود.

عکاس هنگام انتشار عکس گفت: «احساس کردم این تصویر مفهوم گسترده‌تری از آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد. در آن لحظه مردم سراسیمه بودند، از جایی به جای دیگر می‌دویدند و می‌خواستند از سرنوشت عزیزان خود با خبر شوند. اما این زن در حالی که جسد یک دختر کوچک را در آغوش گرفته بود و آن را رها نمی‌کرد، توجه من را جلب کرد».

ریکی راجرز، سردبیر حوزه تصاویر و ویدئو رویترز به نقل از «محمد سالم» گفت که دریافت جایزه برای چنین عکسی او را خوشحال نمی‌کند، بلکه او از دیده شدن عکس و فراهم شدن فرصتی برای انتشار بیشتر آن قدردانی می‌کند. راجرز ابراز امیدواری کرد با دریافت این جایزه، جهان از تاثیری که جنگ بر انسان‌ها و به ویژه بر کودکان می‌گذارد، آگاه‌تر شود.

بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان یا «وُرلد پِرِس فتو» که مراسم عکس سال را برگزار می‌کند، اعلام کرد که شناخت خطرات پیش روی خبرنگارانی که درگیری‌ها را پوشش می‌دهند بسیار مهم است. گفته می‌شود از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، ۹۹ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای در حال پوشش دادن اخبار جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است، محمد سالم خود یک فلسطینی است که از سال ۲۰۰۳ برای رویترز کار می‌کند. او پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ نیز برنده جایزه عکس سال از همین بنیاد شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • رسول صدرعاملی فیلم جدید می‌سازد
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح