Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استانها: بعد از چند روز بارش برف و همچنین مسدود شدن شماری از راه های روستایی و حتی بین شهری، از روز دوشنبه موج هوای سرد استان کردستان را فرا گرفت.

موج بارشی که از روز پنج شنبه هفته قبل استان کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده بود، با بارش های بسیار خوب برف مواجه شده و به همین دلیل تردد در بعضی از جاده های بین شهری و بیش از ۳۰۰ روستای استان را مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال که با حضور به موقع نیروهای راهداری، جاده های بین شهری استان کردستان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد ولی هم اکنون راه ده ها روستای این استان همچنان مسدود است.

در کنار بارش برف کاهش دمای هوا در استان کردستان آغاز شد و با گذشت زمان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به اوج خود رسید و به همین دلیل رکورد دمای هوای سرد در استان نیز جابجا شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان دمای هوا در شهر زرینه از توابع شهرستان دیواندره به منهای ۲۶.۲ زیر صفر رسید که از سال ۱۳۸۶ تاکنون مردم این منطقه دمای هوای این چنین را تجربه نکرده بودند.

همچنین همزمان با زرینه، شهرستان بانه نیز با ثبت دمای هوای منهای ۱۶.۴ از سال ۱۳۹۵ تاکنون دمای هوا به این میزان سردی را تجربه نکرده بودند.

همزمان با این دو منطقه از استان کردستان دمای در سایر مناطق استان کردستان نیز با کاهش محسوسی همراه شد به گونه ای که هزارکانیان دیواندره نیز دمای هوای منهای ۲۳ درجه زیر صفر را تجربه کردند.

سقز و مریوان با منهای ۱۸ درجه زیر صفر و بیجار و قروه با حدود ۱۶ درجه زیرصفر از دیگر مناطق سرد استان کردستان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دمای هوا در استان کردستان تا شرایطی سرد شد که بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران و با موافقت استاندار کردستان، تمامی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه تعطیل اعلام شد.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان از صبح امروز روند افزایش دما در این استان آغاز می شود و همزمان با آن نیز موج بارشی نیمه های غربی کردستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طبق بررسی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی، هوای استان کردستان برای امروز چهارشنبه پایدار خواهد بود.

رحیم صدیقی ادامه داد: در این مدت یخبندان را شاهد خواهیم بود و از بعد از ظهر نیز وزش باد شدید از پدیده های قابل توجه جوی در استان کردستان به شمار می رود.

وی گفت: از اواخیر امشب چهارشنبه تا اواخر وقت پنج شنبه با توجه به افزایش ناپایداری جوی در نیمه غربی استان کردستان شاهد بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: در این مدت زمان بارش برف در شهرستان ها و مناطق مختلف نیمه غربی استان کردستان از جمله بانه، مریوان، سقز، سروآباد و دیواندره دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: در همین مدت زمان بارش باران و پراکنده برف در سایر مناطق استان کردستان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

صدیقی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان کردستان، عنوان کرد: از امروز چهارشنبه روند افزایش دمای هوا در استان کردستان آغاز می شود و پیش بینی ما بر این است که برای روز پنج شنبه تا جمعه شش تا هشت درجه دمای هوای کردستان گرمتر خواهد شد.

در حال حاضر وضعیت جوی در سنندج پایدار است و علیرغم آفتابی بودن شرایط، ولی همچنان هوا سرد در این شهر حاکم است که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی استان کردستان، با گذشت زمان علاوه بر وزش باد و ابری شدن آسمان احتمال بارش برف به ویژه در ارتفاعات در این شهر وجود دارد.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی روزهای آینده دمای هوا در استان کردستان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند و به همین دلیل سنندج امروز در سردترین ساعت دمای هوا منها هشت درجه را تجربه می کند و در گرمترین ساعت نیز دمای هوای مرکز استان کردستان به سه درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان کردستان بارش باران بارش برف مدیریت بحران وزش باد انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بر اساس پیش بینی های صورت دمای هوا در استان کردستان هواشناسی استان کردستان استان کردستان نیمه غربی استان امروز چهارشنبه همین دلیل بارش برف دمای هوای درجه زیر بین شهری پنج شنبه زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مجید رستگاری با اشاره به بارش ۲۵۲ میلی‌متری از ابتدای مهر تا پایان زمستان در استان گفت: این میزان ۱۸ درصد معادل حدود ۴۰ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه درازمدت است.

او افزود: در مدت مشابه طولانی مدت، ۲۱۲ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

رستگاری ضافه کرد: همچنین میزان بارش در سال آبی جاری (از اول مهر تا پایان تابستان) در آذربایجان‌غربی رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و ۳۶ درصد بیشتر شده است.

او گفت: در سال آبی گذشته درفصول پاییز و زمستان شاهد بارش ۱۸۵ میلی متری بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه ارس، دریاچه ارومیه و زاب شاهد رشد بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، تصریح کرد: این رشد در حوضه دریاچه ارومیه ۱۵ درصد، رودخانه زاب ۳۱ درصد بوده و رودخانه ارس ۱۱۰ درصد بوده است.

دیگر خبرها

  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی