Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:42:35 GMT

پاره آجر!

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۸۴۴۵

پاره آجر!

گفت و شنود امروز کیهان منتشر می شود. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، گفت و شنود امروز کیهان با عنوان «پاره آجر!» منتشر می شود.

گفت: تحلیلگر نظامی نشریه نشنال‌‌اینترست نوشته است نتایج چند شبیه‌‌سازی نشان داده است که آمریکا تحت هیچ شرایطی توان حمله به ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتم: چشم‌بسته غیب گفته! خُب اگر توانش را داشت که طی چهل و یکسال گذشته همه تیرهایش به سنگ نمی‌خورد!
گفت: اینترست نوشته است در همه شبیه‌سازی‌ها، ایران پیروز بوده و آمریکا فقط به نیروها و تجهیزات خودش ضربه زده است.
گفتم: یارو می‌خواست گردو بشکند، گردو را زیر پا گذاشته و با پاره‌آجر به سر خودش می‌کوبید!

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ها پاره آجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن با مضاعف کردن تلاش برای جلوگیری از تقویت توانمندیهای تراشه‌سازی چین، از متحدان خود می‌خواهد شرکت‌های داخلی را از خدمات رسانی به ابزارهای خاص تولید تراشه برای مشتریان چینی، منع کنند.

به گزارش ایسنا، آلن استوز، رئیس کنترل صادرات، در یک کنفرانس سالانه به خبرنگاران گفت: ما با متحدان خود کار می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی برای خدمات رسانی مهم است و چه چیزی مهم نیست. در تلاش هستیم به بخشهای کلیدی خدمات رسانی نشود و اینها بحث‌هایی است که با متحدان خود داریم.

واشنگتن درگیر یک جنگ فناوری چند ساله با پکن است و به دنبال جلوگیری از ساخت تراشه‌های پیشرفته تر چین است که می‌تواند برای تقویت ارتش این کشور استفاده شود. هنگامی که شرکت فناوری هواوی در سال ۲۰۲۳ یک گوشی هوشمند جدید فایو جی با تراشه پیشرفته هفت نانومتری ساخت چین را عرضه کرد، مقامات آمریکایی غافلگیر شدند. هواوی و شرکت تراشه‌سازی چینی SMIC، هنوز هم به تجهیزات تامین‌کنندگان خارجی از جمله شرکت آمریکایی اپلاید متریالز و شرکت هلندی ASML Holding NV برای تولید این تراشه متکی بودند. پس از پیشرفت هواوی، آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا دسترسی چین به فناوریهای پیشرفته را محدودتر کنند.

دولت بایدن در سال ۲۰۲۲، محدودیت‌های جدیدی را برای صادرات ابزارهای ساخت تراشه‌های ساخت آمریکا به کارخانه‌های تراشه‌سازی پیشرفته چینی اعلام کرد و ژاپن و هلند را که تولیدکنندگان کلیدی ابزارهای تراشه‌سازی هستند، متقاعد کرد با کنترل‌های خود، اقدام مشابهی را دنبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، قوانین آمریکا، ادامه خدمات رسانی به ابزارهایی را که شرکت‌های چینی قبل از مقررات جدید خریداری کرده بودند برای شرکت‌های آمریکایی دشوار کرد، اما قوانین هلند و ژاپن محدودیت‌های مشابه را شامل نمی شدند. این امر مقامات آمریکا را واداشت تا متحدان خود را متقاعد کنند محدودیت‌های مشابه آمریکایی را اعمال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • خاطره مهران غفوریان از اولین تست بازیگری خودش (فیلم)
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • هوش مصنوعی کره زمین را شبیه‌سازی کرد؛ به «زمین ۲» سلام کنید