Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاری و موذن برتر کشور گفت: متاسفانه آنطور که به بحث ورزش اهمیت داده می شود و رشته های ورزشی مانند بسکتبال و والیبال مورد حمایت قرار می گیرند به قرآن و فعالان این حوزه توجه نمی شود.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ عطر قرآن کریم در زندگی انسان معجزه می کند و به زندگی فردی و اجتماعی افراد تدین، بردباری و صلابت می بخشد و انسان را از کوهی از مشکلات عبور می دهد و از این رو مقام معظم رهبری در سال 90  برای تحقق تمدن اسلامی و به منظور رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه خواستار تربیت ۱۰میلیون حافظ  قرآن کریم در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستگاه های اجرایی مختلف اعم از سازمان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشتند و در این راه به توفیقاتی نیز دست یافتند اما فعالان و چهره های قرآنی اعتقاد دارند برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به حوزه روحانی قرآن و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب باید گام ها را فراتر گذاشت و استفاده از ظرفیت رسانه، بهره گیری از تجربیات چهره های قرآنی و فعالان عرصه دینی، تولیدات انیمیشن از نخبگان قرآنی و ... در دستور کار قرار گیرد.

 

در کنار تلاش دستگاه های فرهنگی در توسعه فعالیت های قرآنی دشمن نیز بیکار نیست و برای ایجاد شبهات و دین زدایی از فضای مجازی و دیگر ابزار رسانه ای استفاده کرد تا جوانان ایرانی را از مسیر دین و قرآن کریم دور کند اگرچه با وجود تمام توطئه ها و دسیسه های دشمن، جوانان مؤمن و انقلابی در کشورمان رشد و تکامل یافتند و در حوزه های مختلف از جمله حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم به توفیقات مهمی دست یافتند،  البته چالش ها و مشکلاتی نیز بر سر راه فعالان قرآنی وجود دارد که می طلبد حمایت مسئولان از این قشر فرهیخته بیشتر شود.

 

«مجتبی محمدی راد» از جمله جوانان متدین ایرانی است که در عرصه قرآنی وارد شده و در مسابقات مختلف به عنوان قاری و مؤذن برتر انتخاب شده است.

 

 

او که یکی از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان گرگان بوده معتقد است مسجدی بودن و فعالیت وی در کانون مساجد تأثیر به سزایی در ورود او به حوزه قرآنی داشته است.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفتگویی را با این جوان نسل سومی انقلاب که از چهره های  قرآنی شهرستان گرگان به شمار می رود انجام داده که در ادامه از نظر می گذرانید؛

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

«مجتبی محمدی راد» از شهرستان گرگان هستم، 14 سال به صورت حرفه ای در مسابقات اذان و قرائت قرآن در مقطع شهرستانی، استانی و کشوری شرکت کردم و در هشت سال متوالی مقام نخست استان در رشته اذان و چهار مقام کشوری در مسابقات مدهامتان و سازمان اوقاف و امور خیریه را به دست آوردم.

 

در مسیر فعالیت های قرآنی چه کسانی  مشوق شما بوده اند؟

به طور قطع اساتید در پیشرفت من تأثیر داشتند اما بیش از آن تلاش، همت و خوب گوش کردن به نوا و قرائت اساتید و مؤذنین بزرگ موجب شد در این راه پیشرفت کنم البته این مهم خود یک فاکتوری برای مؤذنین و قاریان است که اگر خوب گوش کنند بدون استاد هم می توانند در این حوزه رشد و تعالی داشته باشند.

 

گاهی اوقات کمتر شاهد حضور و رغبت جوانان به این حوزه مهم و اثرگذار هستیم به نظر شما علت این معضل چیست؟

متأسفانه آنطور که به بحث ورزش اهمیت داده می شود و ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال و ... مورد حمایت قرار می گیرند به قرآن و فعالان این حوزه توجه نمی شود.

 

به عنوان مثال جوایز اهدایی به مسابقات ورزشی با جوایزی که برای برگزیدگان مسابقات قرآنی در نظر گرفته می شود تفاوت فراوانی دارد و این گلایه وجود دارد.

 

از طرفی دیگر متأسفانه فعالان قرآنی ما هیچ گاه رسانه ای نشدند، امسال اقداماتی انجام شده اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم و نمی دانیم کوتاهی از صدا و سیما و یا دستگاه دیگری است.

 

نامه نگاری هایی در این خصوص انجام شد اما هنوز از ظرفیت صدا و سیما برای معرفی قاریان و مؤذنین برتر کشوری استفاده نشده است.

 

فعالیت های مساجد چه میزان به تشویق جوانان به سمت فعالیت های قرآنی کمک کرده است؟

تمام کسانی که به بحث فعالیت های قرآنی وارد شدند ابتدا از مسجد آغاز کردند، این افراد مکبر مساجد بودند و در صف های مسجد قرآن خواندند و به تدریج پیشرفت کردند و در مسابقات استانی و کشوری حضور یافتند لذا مساجد تأثیر شگرفی بر موفقیت قاریان و مؤذنین دارد.

 

به عنوان فعال قرآنی برای جذب جوانان به مسجد و فعالیت های قرآنی چه پیشنهادی به مسئولان مساجد دارید؟

مسئولان این بخش اقدامات لازم را انجام می دهند اما یکی از مشکلات امروز در دستگاه های اجرایی مختلف کمبود اعتبار و مشکلات بودجه ای است.

 

اگر بودجه برای نهادهای ذی ربط در نظر گرفته شود به طور قطع تشویق از نوجوانان و جوانان بهتر می شود و این تشویق ها گرایش آنها را به سمت فعالیت های قرآنی بیشتر می کند.

 

فعالیت در حوزه قرآنی از لحاظ معنوی چه تأثیری بر زندگی شما داشت؟

بزرگترین تأثیر یک مؤذن و قاری قرآن کریم در خانواده دعای پر خیر و برکت پدر و مادر است و از آن بزرگتر آبرویی است که فعال قرآنی به آن دست پیدا می کند و این آبرو از قرآن است.

 

در کانون مساجد هم فعالیت داشتید؟

بله بنده در کانون مساجد یاسین شهرستان گرگان فعالیت داشتم که فعالیت های خوبی برای جوانان و پیشرفت محل داشت و به طور قطع فعالیت در کانون نیز بر ورود و موفقیت من در حوزه قرآن تأثیرگذار بود.

 

گفتنی است، حدود 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود دارد که از این میزان 850 کانون در مساجد استان گلستان راه اندازی شده است و یکی از محورهای فعالیت کانون های مساجد فعالیت های قرآنی است و نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی کانون های مساجد توانمندی و استعدادهای خود را تقویت و به جامعه ارائه می کنند.

 

کانون‎های مساجد به عنوان کارخانه تولید اخلاق و تربیت در مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به عرصه قرآنی نقش به سزایی دارند و نیاز است مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

 

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از فعالان قرآنی نوجوانان و جوانان فعالیت های قرآنی کانون های مساجد کانون مساجد چهره های قرآنی شهرستان گرگان قرآن کریم هنری مساجد مورد حمایت طور قطع حوزه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است و مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمندان متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، امیر رجبی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ با بیان این مطلب که خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است، اظهار کرد: مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمند متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از سرودهای انقلابی، کارهای گرافیکی، نواها و جلوه‌های هنری انقلابی به منصه ظهور رسید و امروز نیز کانون‌های مساجد به عنوان متولی پیشگام ترویج و توسعه این فرهنگ در مساجد شناخته می‌شود.

وی افزود: ظهور و بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد در سطح استان به خوبی دیده می‌شود و نسبت به کارهای نمایشگاهی، نمایشی، سرود در کانون‌های مساجد احساس غرور می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: آمادگی کامل برای همکاری بیش از پیش در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و در قالب ایده‌های مشترک این برنامه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا بتوانیم تعامل‌های مورد نیاز در سطح‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، هدیه و لوح سپاس «کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 745560

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد