Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، برف و کولاک شدید که در گیلان ، امدادرسانی را با مشکل اساسی مواجه کرده، به طوری‌که باعث غافلگیری مدیریت بحران استان و مسدود شدن اکثر راه‌های اصلی و فرعی، در راه ماندن مسافران، قطعی برق، آب، گاز، اینترنت و مشکلات بسیار دیگر شده است.  

بارش برف در شهر رشت به ۵۰ و حتی تا ۸۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به دو متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش برف و برف‌روبی نشدن در لاهیجان و لنگرود و شهرستان‌های دیگر به گونه‌ای است که امکان خروج خودروها از خانه‌ها وجود ندارد.

قطع ارتباط ۶۰ درصد سایت‌های مخابراتی گیلان

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ۶۰ درصد سایت‌های ارتباطی، مخابراتی گیلان براثر قطع طولانی مدت و گسترده برق ناشی از بارش سنگین برف در استان قطع شده است و در حال حاضر به‌دلیل قطع برق طولانی مدت در مناطقی از استان حدود ۳۷۷ سایت همراه اول و ۲۴۰ سایت ایرانسل از مدار خارج شده‌اند. در بخش تلفن ثابت در مراکز شهرستان ها و شهرها مشکل خاصی نداریم.

البته آذری جهرمی، وزیر ارتباطات صبح چهارشنبه ۲۳ بهمن از اتصال ۵٩ سایت تلفن همراه از مجموع ٣٨١ سایت موجود در استان گیلان خبر داد.

قطع برق شهرستان‌ها

جمشید طالبی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر برق در شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، شفت، انزلی، رضوانشهر، لنگرود و املش قطع شده است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان گفت:با توجه به قطع برق حدود ۲۶۰ هزار مشترک استان در جریان بارش برف اخیر، با تلاش های انجام شده تا کنون برق ۷۰ هزار نفر از مشترکان وصل شد که انتظار می رود  به‌زودی مشکل عمده این مشترکان حل شود.

اسکان اضطراری ۱۳۵۰ نفر از در راه‌ماندگان در گیلان

رضا اسلامی، مدیرکل بحران استانداری گیلان گفت: ۱۳۵۰ نفر از در راه ماندگان در طول جاده ها و مسیرهای مسدود شده در اثر بارش برف در اماکن امن و مناسب اسکان داده شدند.

کولاک برف‌روبی را با مشکل مواجه کرده است

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: از ساعات اولیه به تمام پست‌های برق شهرستان رفتیم اما برق لنگرود از مرکز استان یعنی شهر رشت تغذیه می‌شود که پیگیری‌ها برای وصل برق در حال انجام است.

سیروس شفقی گفت: به دلیل وجود کولاک به محض برف‌روبی مجدد برف روی زمین می‌نشیند.

وی از کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برف‌روبی خبر دارد و تاکید کرد: از ساعات اولیه تمام دستگاه‌ها و نیروهای موجود پای کار هستند و درخواست دستگاه‌های کمکی کرده‌ایم.

انتقال ۸۶ مادر باردار گیلانی به نقاط امن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: از ۱۱۸ مادر باردار شناسایی شده در مناطق برفی گیلان ۸۶ مادر به نقاط امن انتقال داده شدند.

فردین مهرابیان اظهار کرد: با توجه به بارش برف در گیلان، مجموعا ۱۱۸ مادر باردار شناسایی و ۸۶ نفر آنها معادل ۷۳ درصد موقتا به مناطق امن از جمله بیمارستان یا منزل اقوام انتقال یافتند. سایر مادران در مناطقی ساکن هستند که راه‌های مواصلاتی باز است.

توقف ۳ هزار خودرو در جاده‌های ورودی به استان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان: بارش سنگین برف در گیلان باعث متوقف شدن ۳ هزار خودروی مسافران در جاده ورودی به گیلان در محدوده امام‌زاده هاشم در سنگر و جاده سراوان در شهرستان فومن شده است.

سرهنگ حسین محمدپور خاطرنشان کرد: ۱۲۰ امدادگر هلال‌احمر در قالب ۱۶ گروه امدادی برای کمک و خدمت‌رسانی به مسافران گرفتار در برف در جاده‌های مذکور اعزام شدند.

فوت چند شهروند گیلانی در اثر بارش برف | احتمال مفقودی پنج نفر

سازمان اورژانس کشور از فوت سه شهروند گیلانی در اثر برف خبر داد. بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، یک نفر در اثر ریزش بهمن در رشته‌رود رودبار، یک‌ نفر در اثر سقوط از ساختمان حین برف‌روبی شهر رشت و یک‌نفر در اثر ریزش سقف ناشی از برف در رشت جان خود را از دست داده‌اند. برخی خبرگزاری‌ها هم از فوت هفت نفر خبر داده‌اند.

احتمال مفقودی پنج نفر از شهروندان در رشته رود رودبار وجود دارد.

هشدار

محمد دادرس،  مدیرکل هواشناسی گیلان هشدار داد : احتمال وقوع بهمن و کولاک در نواحی کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 483846 برچسب‌ها استان گیلان مدیریت بحران روستا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان مدیریت بحران روستا مادر باردار بارش برف شهرستان ها نفر در اثر گیلان گفت دستگاه ها برف روبی قطع برق شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق درگیر سیلاب، ظهر امروز به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار بازدید کرد.

 در جریان این بازدید؛ آخرین وضعیت روستاهای این بخش از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع مشکلات مردم این منطقه از سوی استاندار سیستان و بلوچستان صادر شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رعد و برق در بندرعباس و احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا
  • هشدار وقوع سیل دراستان کرمان
  • آیا بارورسازی ابرها مقصر وقوع سیل در دبی است؟
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • وضعیت آبگرفتگی در روستاهای لیردف از شهرستان جاسک