Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@05:32:52 GMT

لالایی مخصوص پخش در خودروهای برقی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۹۶۱۱

لالایی مخصوص پخش در خودروهای برقی ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، به تازگی محققان نوعی لالایی برای خودروهای برقی ساخته اند که اصوات موتور بنزینی را تقلید می کند و کمک می کند کودکان هنگام سواری در این خودرو بخوابند.

تحقیق شرکت نیسان نشان داده بسیاری از والدین  برای خوابیدن نوزادان شان، آنها را سوار خودرو می کنند. به گفته آنها ترکیب آرامش بخش حرکت و صوت به نوزادان کمک می کند راحت تر و سریع تر بخوابند اما در خودروهای برقی صدای موتور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل این مشکل تام میدلتون طراح صوتی و مربی خواب، لالایی طراحی کرده که صدای موتورهای بنزینی خودرو را تقلید می کند.

او آلبومی شامل ۵ آهنگ ۳ دقیقه ای ساخته که ترکیب اصوات سفید، صورتی و قهوه ای هستند. این اصوات ترکیبی خواب آور ایجاد می کنند.

آهنگ های این آلبوم شامل اصواتی است که در یک موتور بنزینی معمول شنیده می شود. این آهنگ ها در یک اتاق آکوستیک مخصوص در انگلیس و با کمک خودروهای نیسان قشقایی و نیسان لیف ساخته شده اند.

از آنجا که در خودروهای برقی سروصدای موتور شنیده نمی شود، این آهنگ ها به والدین کمک می کند نوزادان شان را راحت تر بخوابانند.

کد خبر 4851051

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی شرکت خودروسازی نیسان نوزاد خودروی برقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا فناوری نانو تحقیقات علمی موبایل نوآوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان سامسونگ ماهواره ظفر اینترنت امنیت اطلاعات گوگل هکرها خودروهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود

ایتنا - هنوز قیمت رسمی برای کیا EV2 تعیین نشده است، اما Electrek می‌گوید که احتمالا 20 میلیون وون یا حدود 15000 دلار قیمت‌گذاری شود.
کیا  EV2، کراس اوور برقی کوچک و مقرون به صرفه این کمپانی خودروسازی، بصورت استتار شده در خیابان‌ها دیده شده است. این اولین بار است که این مدل در بیرون کارخانه دیده می‌شود، اگرچه که EV2 در حال حاضر برای استفاده در ایالات متحده تایید نشده است.

با توجه به شایعات اخیر مبنی بر اینکه تسلا ممکن است برنامه‌های خود را برای تولید انبوه "Model 2" 25000 دلاری مطرح کند، اکنون زمان بسیار مهمی برای تولیدکنندگان رقیب است. طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه را برای استفاده در روبوتاکسی بطور خودمختار به‌کار برده است.

هنوز قیمت رسمی برای کیا EV2 تعیین نشده است، اما Electrek می‌گوید که احتمالا 20 میلیون وون یا حدود 15000 دلار قیمت‌گذاری شود. گزارش‌های دیگر آن را کمتر از 30000 دلار تخمین زده‌اند – که بسیار مقرون به صرفه‌تر از میانگین قیمت فعلی برای یک خودروی برقی در حدود 52000 دلار است.

بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای برقی طی سال‌ها وعده داده‌اند که خودروهای برقی ارزان‌قیمتی را برای تولید انبوه بسازند، اما بسیاری از آنها از مرحله طراحی فراتر نرفته‌اند. خودروسازان چینی تعدادی خودروی برقی ارزانی را معرفی کرده‌اند، مانند  BYD 11500 دلاری، اما به دلیل تعرفه‌های بالا هیچ کدام در ایالات متحده موجود نیستند.

 

فولکس واگن گفته است که قصد دارد یک خودروی برقی 26000 دلاری به نام ID.2all معرفی کند، و فورد یک بخش skunkworks دارد که در حال حاضر روی خط تولید خودروهای برقی ارزان‌تر کار می‌کند.

کیا و خودروساز هموطنش، هیوندای، چندین خودروی برقی با قیمت رقابتی را با استفاده از پلتفرم مشترک E-GMP خود معرفی کرده‌اند، از جمله هیوندای Ioniq 5 و 6 و کیا EV6 و EV9.کیا EV6 در ایالات متحده موفقیت آمیز بوده و به تنهایی به عنوان جایگزین مناسبی برای مدل 3 و Y تسلا است.

کیا EV9 اوایل سال جاری عرضه شد و مورد توجه کسانی قرار گرفت که به سه ردیف صندلی نیاز دارند و می‌خواهند به سمت خودروهای برقی حرکت کنند. کیا همچنین در حال برنامه‌ریزی برای یک کراس اوور SUV کوچکتر با EV3 و یک سدان مقرون‌به‌صرفه با EV4 در اواخر امسال است. در همین حال، EV5، نسخه کوچکتر  EV9، در چین عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • اتوبوس‌های برقی داخلی تا پایان سال هم ساخته نخواهند شد
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در ۱۴۰۳
  • راه‌ اندازی تعمیرگاه مخصوص خودروهای برقی در پایتخت