Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان: یک سامانه بارشی در ابتدای هفته جاری در سطح کشور و استان چهارمحال و بختیاری فعال شد که دمای هوا پس از خروج این سامانه بارشی در مسیر کاهش قرار گرفت.

هم اکنون دمای هوا در سطح استان چهارمحال بختیاری کاهش قابل توجهی داشته و شهرستان کوهرنگ با ثبت دمای منفی ۲۴ درجه سانتی‌گراد سردترین منطقه کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای هوا طی روز نیز در این منطقه منفی است و تردد شهروندان و روستاییان در معابر به علت شدت سرما اندک‌شمار شده است.

هم اکنون مردم شهرستان کوهرنگ با وجود پوشش کامل زمستانی به علت شدت سرما نمی‌توانند مدت زمان زیادی را در خیابان‌ها و معابر تردد کنند هم اکنون مردم شهرستان کوهرنگ با وجود پوشش کامل زمستانی به علت شدت سرما نمی‌توانند مدت زمان زیادی را در خیابان‌ها و معابر تردد کنند.

وجود برف چند متری در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ و ورود توده هوای سرد به استان از مهمترین عوامل کاهش دمای هوا در این منطقه است.

یکی از روستاییان شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ یکی از مهمترین مناطق برف گیر کشور است، بیان کرد: بارش برف طی ۱۰ سال گذشته در این منطقه به علت خشکسالی کاهش یافته بود.

علی حسینی بیان کرد: بارش برف قابل توجه پس از سال‌ها کم بارشی در این منطقه در انتهای فصل پاییز رخ داد و از همین زمان دمای هوا در این منطقه در مسیر کاهش قرار گرفت.

وی بیان کرد: افت دمای هوا در این منطقه طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده و شدت سرما، فعالیت روزانه مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرده و مردم بیشتر در خانه‌ها هستند.

حسینی تصریح کرد: شدت سرما در شب‌ها به نحوی است که وسایل گرمایش با وجود اینکه روی آخرین درجه هستند اما فضای خانه همچنان سرد است و سرما احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از روستاییان برای مقابله با سرما از کرسی‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

امداد رسانی به ۲۳۰ خودروی گرفتار کولاک

سرما و کولاک مسافران و گردشگران زمستانی شهرستان کوهرنگ را نیز غافلگیر کرده است به طوری هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳۰ خودرو امداد رسانی کرده است و مسافران بسیاری در این منطقه نیز به علت شدت سرما و کولاک اسکان اضطراری داده است.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سرما در شهرستان کوهرنگ موجب یخبندان بی سابقه در این منطقه شده است.

بیژن طاهری بیان کرد: شدت سرما به نحوی است که سطح جاده‌ها و معابر دچار یخ زدگی شده است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون مسافران بسیاری وارد منطقه شدند که سرما و کولاک این مسافران را غافلگیر کرد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳۰ خودرو امداد رسانی کردند و مسافران بسیاری اسکان داده شده است.

کوهرنگ با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد سردترین منطقه استان و کشور گزارش شده است مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: کوهرنگ با دمای منفی ۲۴ درجه سانتی گراد سردترین منطقه استان و کشور گزارش شده است.

شاهرخ پارسا بیان کرد: دمای هوا در منطقه کوهرنگ طی روز نیز منفی است.

وی بیان کرد: دمای هوا در شهرکرد به منفی ۱۳ درجه سانتی گراد رسیده است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوا در بروجن، سامان، سورشجان، فرخ شهر، و دوآب صمصامی به ترتیب منفی ۱۲، ۱۲، ۱۱، ۱۳ و منفی ۱۲ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: روند کاهش دمای هوا طی امروز نیز در این سطح استان ادامه دارد.

پارسا تاکید کرد: وجود برف چند متری در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ و ورود توده هوای سرد به استان از مهمترین عوامل کاهش دمای هوا در این استان است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوا از روز پنج شنبه مسیر افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

وی در ادامه با پیش بینی وضعیت آب و هوا در این استان، بیان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای امروز افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، بارش برف و کولاک در برخی مناطق به ویژه در نیمه غربی استان پیش بینی می‌شود.

پارسا بیان کرد: بارش‌ها در نیمه شرقی استان به شکل ضعیف‌تر خواهند بود و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شرقی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روزهای جمعه و شنبه افزایش ابر انتظار می‌رود.

کاهش دمای هوا در چهارمحال و بختیاری موجب تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان کوهرنگ شد. همچنین مقاطع ابتدایی شهرکرد، بروجن، سامان، بن، لاران، فارسان، کیار، گندمان و بلداجی نیز تعطیل شد.

همه مدارس اردل، میانکوه و خانمیرزای استان چهارمحال و بختیاری در تمامی مقاطع تحصیلی نیز فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تأخیر آغاز کردند.

کد خبر 4850982

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد کوهرنگ بارش برف هلال احمر چهارمحال و بختیاری هواشناسی چهارمحال و بختیاری دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بوشهر انتخابات 98 بارش برف ایلام انقلاب اسلامی ایران قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد ویروس کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند کشور گزارش شده شهرستان کوهرنگ کاهش دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته استان چهارمحال مسافران بسیاری سرما و کولاک امداد رسانی خبرنگار مهر بی سابقه هم اکنون پیش بینی بارش برف روز نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون

در ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون قرار دارد و از رویشگاه‌های مهم این گل به شمار می‌روند، این دشت با حدود ۳۶۰۰ هکتار وسعت از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

کد خبر 747427

دیگر خبرها

  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه