Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله غریب  میزان تولید ماهی سردآبی استان را  ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا در سال عنوان کرد و گفت: این استان تولید بیش از ۱۵ درصد از ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی، از تقاضای دریافت تخصیص آب برای احداث و تکمیل مزارع پرورش ماهی سردآبی در نقاط مختلف استان از سوی تعداد زیادی از متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که طرح‌های نیمه‌تمام این استان از جمله مجتمع پرورش ماهی ۴۵۰ تنی هلن شهرستان کیار فعال و راه‌اندازی شود، ظرفیت تولید این محصول در استان به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سرانه مصرف ماهی در این استان را ۷ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و میانگین جهانی بالای ۲۰ کیلوگرم است.
غریب، از فعالیت بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های کارون قرار دارد.
وی گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن خواهد رسید.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود:با ارائه کد تاییدیه فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره‌بردار و تولیدکننده آبزی‌پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری‌پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.
غریب، با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفری صنعت آبزی‌پروری در این استان، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه‌های کارون ، زاینده رود و دز و داشتن حدود یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر ساحل رودخانه استعداد و ظرفیت مستعدی برای پرورش ماهی وآبزی پروری دارد

46

کد خبر 1351709

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری پرورش ماهی تولید ماهی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل ازاداره کل شیلات استان اردبیل، محمد اله‌بخش در بازدید از واحد تولیدی شرکت صنایع غذایی و بسته‌بندی سروتن، تولیدکننده فرآورده کنسرو ماهی‌تُن و کنسرو‌های گوشتی نمین اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تُن‌ماهی در شمال غرب کشور بشمار می‌رود.
وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری انجام‌یافته و طرح توسعه در کوتاه‌مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ کنسرو تُن‌ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان شامل «ماکرل - گیدر» و «هوور وزرده»، به‌صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با فنّاوری بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و ارسال به سراسر نقاط کشور است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، بیان داشت: مهم‌ترین نکته در این سرمایه‌گذاری چرخه تأمین مواد اولیه و دستیابی به بازار‌های هدف قابل‌اعتماد و تضمین فروش محصولات تولیدی است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه‌های کارخانه در دیدار با مدیران کارخانه در جریان روند پیشرفت طرح‌های توسعه این مجموعه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل