Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع با بیان اینکه ماهواره و ماهواره بر یک موضوع غیرنظامی است، گفت: ممکن است ماهواره ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم با قدرت توسعه این برنامه را پیش می بریم و هیچ منعی هم برای آن در دنیا وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امیر حاتمی وزیر دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران و در جمع خبرنگاران در خصوص ادعای وزارت امور خارجه فرانسه و وزیر خارجه آمریکا پیرامون برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موضوع پرتاب ماهواره و ماهواره بر در دنیا روشن است و ارتباطی با بحث موشکی ندارد، اظهار داشت: در بحث موشکی هم آن چیزی که در برجام منع شده، ساختن و پرداختن به موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است که در جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی وجود ندارد و کلیه موشک های ما که به آنها افتخار می کنیم و یک مولفه مهم قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است با سر جنگی متعارف استفاده می شود و الحمدالله چون دقت آنها بسیار بالاست و آمریکایی ها هم این دقت را در عین الاسد به خوبی لمس کردند، نیازی به چیز دیگری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما موشک های دقیق با سرجنگی متعارف داریم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ماهواره و ماهواره بر یک موضوع غیرنظامی است، عنوان کرد: ممکن است ماهواره ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، اما ماهواره‌بر یک موضوع کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ما هم با قدرت توسعه این برنامه را پیش می بریم و هیچ منعی هم برای آن در دنیا وجود ندارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه ماهواره ظفر-2 نیز با ماهواره بر سیمرغ پرتاب خواهد شد، گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره‌های ما هنوز موضوعی تحقیقاتی هستند و حتما این تحقیقات تا جایی که به ثبات برسد و بتوانیم آن را پایدار کنیم، ادامه خواهد یافت و در اولین فرصتی که بتوانیم این کار را انجام خواهیم داد که فکر کنم حول و حوش اوایل سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیر حاتمی برنامه موشکی ایران ماهواره بر سیمرغ وزیر دفاع ماهواره و ماهواره جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم وجود ندارد امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به زمان ابلاغ برنامه هفتم توسعه، گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده است، علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • تثبیت قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • توان و قدرت بالای نیروهای مسلح ایران بر همگان عیان شد + فیلم
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • امیر واحدی: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به سوخو ۲۴ هستیم
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد