Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انتقالی سودان با تحویل دادن عمرالبشیر رئیس جمهور برکنار شده این کشور به دادگاه بین‌‌المللی کیفری "لاهه" موافقت کرد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، دولت انتقالی خارطوم با گروه‌های مسلح دارفور (غرب سودان) توافق کرد، عمرالبشیر و سایر افرادی که به انجام جنایت جنگی در دارفور متهم هستند، به دادگاه بین‌المللی کیفری "لاهه" تحویل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق دیروز در جریان گفت وگوهای صلح بین دو طرف در پایتخت سودان جنوبی به دست آمده‌ است.

یکی از مقامات خارطوم که مسئول پرونده دارفور است، در پایان گفت‌وگوی نمایندگان دولت انتقالی سودان با گروه‌های مسلح دارفور در جوبا گفت: دو طرف در چهار محور مهم برای اجرایی شدن عدالت در دارفور به توافق رسیدند که اولین آن، تحویل افرادی به دادگاه لاهه است که دستور دستگیری آنان از سوی این دادگاه صادر شده‌ است.

دادگاه لاهه در سال 2009 و 2010 حکم بازداشت عمرالبشیر، دو معاون او، وزیر دفاع، استاندار دارفور و یک شیخ قبیله سودان را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت صادر کرد.

در جریان ناآرامی‌های دارفور بیش از 200 هزار نفر جان خود را از دست دادند و صدها هزار تن نیز آواره شدند.

سودان| درگیری طرفداران البشیر و دولت انتقالی در خارطوم

محمد حسن التعایشی تصریح کرد: زمانی عدالت تحقیق می‌یابد و قلب خانواده قربانیان جنایت دارفور و سایر مناطق دیگر سودان آرام می‌شود که جنایتکاران در برابر دادگاه لاهه قرار بگیرند لذا گروه‌های مسلح دارفور و دولت انتقالی خارطوم در این زمینه به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: گروه‌های مسلح دارفور و دولت انتقالی خارطوم درباره تشکیل یک دادگاه ویژه برای رسیدگی به اتهامات عاملان جنایت در دارفور در سودان توافق کردند.

 دولت خارطوم با هدف برقراری صلح و خاتمه دادن به درگیری‌های داخلی در سودان، مذاکرات  خود را با گروه‌های مسلح این کشور شروع کرده‌ است و می‌کوشد طی دوره انتقالی توافقنامه صلح را با این گروه‌ها امضاء کند.

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان دولت انتقالی خارطوم گروه های مسلح دولت انتقالی دادگاه لاهه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سعید شهند افزود: انتقال حداکثری آب به دریاچه ارومیه در دستور کار است و در این راستا منطقه گدار نقده به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: این نظارت ها در مسیر کانال انتقال آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه تشدید شده و ۲ پاسگاه در فصل زراعی در این مکان بر برداشت مجاز آب نظارت داشته و رصد فیزیکی و آنلاین با دوربین های مداربسته را انجام می دهند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۶ مورد پرونده قضایی در زمینه برداشت غیر مجاز آب تشکیل و مراجع قانونی ارجاع شد و این گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد جدی می شود.

 وی اظهار کرد: تنها برداشتی که انجام می شود، حق آبه کشاورزان و بهره برداران محلی است که سالیان سال به اندازه نیاز و با مجوز برداشت داشته اند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس