Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مطالبات بیمارستانهای خصوصی از بیمه ها باعث شده تا بیمارانی که بیمه هستند و به هر دلیل مجبور می شوند به بخش خصوصی بروند، قید استفاده از دفترچه بیمه تامین اجتماعی را بزنند چون خریداری ندارد.

هزینه‌های سنگین بستری و درمان در بخش خصوصی به قدری گران است که هر کسی جرأت رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، افرادی هستند که بعضاً ناگزیر می‌شوند راه خود را به سمت بیمارستان خصوصی کج کنند، غافل از اینکه نمی‌دانند دفترچه بیمه در این قبیل مراکز درمانی ارزشی ندارد.

رئیس یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران، در پاسخ به این سوال که چرا دفترچه بیمه را قبول نمی‌کنید، گفت: وقتی سازمان‌های بیمه گر پول ما را نمی‌دهند، مجبوریم از قبول دفترچه بیمه بیماران خودداری کنیم.

وی افزود: قبول داریم که با چنین اقدامی، بیمار تحت فشار قرار می‌گیرد. اما، چاره‌ای نیست و مجبوریم به خاطر تأمین هزینه‌های بیمارستان، نقدی حساب کنیم.

دفترچه بیمه برای غالب اقشار جامعه حکم سند معتبر برای پذیرش در مراکز درمانی را دارد و می‌پندارند حالا که پول بیمه می‌دهیم، این حق را داریم از مزایای آن بهره مند شویم. این در حالی است که بد قولی بیمه‌ها در قبال بخش خصوصی و عدم پرداخت مطالبات آنها، باعث شده دفترچه بیمه در بیمارستان خصوصی «بی ارزش» شود.

خانم بابایی که اخیراً به خاطر بیماری مادرش، وارد یکی از همین بیمارستان‌های خصوصی در تهران شده‌اند، از اینکه نتوانسته‌اند از مزایای دفترچه بیمه استفاده کنند، به شدت گلایه مند است.

او می‌گوید: وضعیت اورژانسی مادرم باعث شد او را به نزدیک ترین بیمارستان برسانیم. وقتی مادرم در اورژانس بیمارستان تحت معاینه و انجام آزمایشات تشخیصی قرار گرفت، هنوز خبر نداشتیم که دفترچه بیمه را نمی‌پذیرند. وقتی به دستور پزشک مادرم می‌بایست بستری می‌شد، برای تشکیل پرونده مراجعه کردیم که همان جا گفتند دفترچه بیمه را قبول نمی‌کنیم.

البته در اغلب بیمارستان‌های خصوصی حتی هزینه انجام آزمایش و سونوگرافی و.. را نیز با دفترچه بیمه تأمین اجتماعی قبول نمی‌کنند و به راحتی عنوان می‌کنند که ما دفترچه را قبول نداریم چون پول ما را نمی‌دهند.

خانم بابایی با گلایه از سازمان بیمه گر، می‌افزاید: اصولاً بیمارستان‌های خصوصی بابت دفترچه بیمه یک فرانشیز در نظر می‌گیرند و همین مقدار اندک هم می‌تواند کمک حال بیمار باشد. اما، متأسفانه این بیمارستان دفترچه بیمه مادرم را قبول نکرد و هزینه‌های ما به شدت بالا رفت.

او می‌گوید: متأسفانه نه تنها دفترچه بیمه در بیمارستان خصوصی بی ارزش است، بلکه بیمه تکمیلی هم درد زیادی از ما درمان نکرد. زیرا، سقف قبول هزینه‌ها خیلی پایین است و در نتیجه برای سه روز بستری مادرم در بیمارستان…، بیش از هفت میلیون تومان پرداخت کردیم.

یکی از چالش‌های حوزه سلامت کشور در بخش درمان، مطالبات معوق مراکز درمانی از بیمه‌ها است که اختلالات زیادی را در روند خدمات رسانی به بیماران ایجاد کرده است. به طوری که علاوه خدمات بستری و درمان در بیمارستان‌های خصوصی، داروخانه‌های خصوصی نیز بعضاً چنین واکنشی را نسبت به دفترچه‌های بیمه دارند.

برخی داروخانه هانسخه ای که در دفترچه بیمه‌ها از سوی پزشک نوشته می‌شود را قبول نمی‌کنند و باز هم دلیل این موضوع را پرداخت نشدن مطالباتشان از سوی تأمین اجتماعی عنوان می‌کنند.

این روند مدتی است که ادامه دارد و مشکل بیماران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این خصوص حل نشده بلکه بیشتر نیز شده است.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی و خصوصی گفت: بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۳,۰۰۰ میلیارد تومان آن را از طریق اسناد خزانه که از دولت دریافت کرده‌ایم، پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، از اوایل هفته آینده پرداخت‌ها شروع می‌شود و وجوه نقدی آن نیز فراهم می‌شود.

وی در مورد بدهی به مراکز غیردانشگاهی نیز گفت: در پایان امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان مجموع کارکرد و بدهی‌های معوق است که برای تسویه آن برنامه‌ریزی شده و سال آینده را بدون بدهی به مراکز طرف قرارداد شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی را هفته آینده اعلام کرده اما در مورد مطالبات بخش خصوصی و داروخانه‌ها زمان خاصی اعلام نشده و مشخص نیست چه برنامه‌ای برای پرداخت بدهی بیمه‌ای به این بخش دارند.

به نظر می‌رسد پرداخت مطالبات بخش خصوصی بیمارستانها، پزشکان و داروخانه‌های خصوصی به دلیل مشکلاتی که این سازمان دارد و دولت نیز بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند در اولویت برنامه‌های تأمین اجتماعی قرار ندارد و بیمه شدگان همچنان با مشکلاتی در مراجعه به مراکز درمانی خصوصی خواهند داشت.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان های خصوصی پرداخت مطالبات دفترچه بیمه میلیارد تومان مراکز درمانی داروخانه ها بخش خصوصی هزینه ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین، بیمه کارگران ساختمانی از مدت‌ها پیش بر سر اختلاف‌نظر در تعیین سازوکار پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده بود و طرفین با ارسال استفساریه، از مجلس طلب یاری کردند. این استفساریه دارای سه بند بود و مجلس به‌تدریج تا هفته گذشته، هر سه بند را تعیین تکلیف کرد به‌گونه‌ای که ازنظر نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، همه مشکلات برطرف شده است.

آن‌گونه که هادی ساداتی، نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به ایسنا گفته است: اختلافات در تعیین سازوکار پرداخت بیمه کارگران ساختمانی، در قالب سه بند و به‌صورت استفساریه به مجلس ارسال شده که نمایندگان مجلس بندهای یک و دو را بررسی و تصویب کرده بودند و تکلیف بند باقی‌مانده هم بدون ایجاد بار مالی برای تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شده است.

طبق اظهارات ساداتی، موضوع بند ۳ به حق بیمه کارگران ساختمانی در مواردی اختصاص داشت که ساخت‌وساز بنا به تخلفات یا درخواست‌ها به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری (برای طرح‌های روستایی و شهری) ارجاع داده می‌شد. در این مورد، به‌واسطه اینکه موارد ارجاع شده به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری، توسط کارگران ساخته شده است، باید حق بیمه کارگران نیز برای آنها پرداخت می‌شد تا تأمین اجتماعی در ازای پولی که دریافت می‌کند، نسبت به فعالیت کارگران در این موارد نیز متعهد باشد در غیر این صورت با معاف شدن این موارد از پرداخت حق بیمه، عملاً تأمین اجتماعی پولی دریافت نمی‌کرد و کارگران زیان می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

چرا بیمه این گروه از کارگران متوقف شد؟ | به قانون جدید نمی توان خوشبین بود

بخشنامه عجیب تأمین اجتماعی درباره کارگران ساختمانی | کارگری که در رشته خود کار نکند بیمه نمی‌شود

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه بسیار از ساختمان‌ها برای دریافت تراکم یا تخلفات فاقد مجوز قانونی، باید مجوزهای مربوطه را ذیل مواد ۹۹ و ۱۰۰ دریافت کنند، می‌گوید: وقتی کارگران ساختمانی در این فضا کار می‌کند، طبعاً باید جزو دریافتی‌های سازمان تأمین اجتماعی باشد و سازنده، فارغ از اینکه از ابتدا مجوز این فضاها را گرفته باشد یا بعداً با ارجاع به قانون شهرداری مجوز بگیرد، باید حقوق تأمین اجتماعی را نیز لحاظ کند و اگر به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری ارجاع داده شد، معادل ۲۵ درصد عوارضی که شهرداری دریافت می‌کند، به‌عنوان بیمه کارگران ساختمانی از کارفرما برای تأمین اجتماعی دریافت شود.

به عقیده ساداتی، این سازوکار مشکل بیمه کارگران ساختمانی را رفع می‌کند و هم به نفع کارگر ساختمانی است و هم به نفع سازمان تأمین اجتماعی.

کد خبر 844737 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارگران سازمان تامین اجتماعی بیمه

دیگر خبرها

  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • وصول ۸۰ همت مالیات از حقوق بگیران در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید