Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اهالی روستای علیسرخ بیجار با اظهار تاسف از بدقولی دستگاه های خدمات رسان خاطر نشان کرد: توپ فوتبال شده ایم ، به هر اداره ای زنگ میزنیم فقط وعده دورغ تحویل میگیریم ، از مسوولان می خواهیم تا این خانه هایمان به خرابه های سی سال پیش اضافه نشده و ما هم زنده به گور نشده ایم فکری به حالمان بکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، بارش بی سابقه برف در شهرستان بیجار طی چند روز گذشته موجب بسته شدن تعداد زیادی از راه های روستایی شد که همین امر موجب بروز مشکلاتی برای اهالی روستاها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای علیسرخ دور افتاده ترین روستای بخش مرکزی شهرستان بیجار است که در حال حاضر دو نفر در آن ساکن هستند که بعلت بارش شدید برف جاده روستا بسته و دسترسی آنها به شهر عملا قطع است.

میرزایی یکی از اهالی این روستا با ارسالی پیامی به خبرنگار کردتودی اظهار داشت: این روستا بعلت نبود امکانات به ویژه جاده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خالی از سکنه شد و از سال 1370 تا امسال هیچکس در این روستا زندگی نمی کرد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در 28 اردیبهشت به شهرستان بیجار و اینکه اینجا بمانید و آن را آباد کنید یک عده از ساکنان این روستا که در شهرهای کرج ، تهران ، الوند و همدان ساکن هستند به دنبال برگشت به زادگاه خودمان شدیم که با مشکلات زیادی رو به رو بودیم که در یک اقدام خیرخواهانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار با همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن 12 واحد مسکونی در این روستای خالی از سکنه در یک قسمت جدید ساخته شد و تعدادی از اهالی این روستا با مهاجرت معکوس زندگی روستایی را برای خودشان انتخاب کردند.

وی گفت:متاسفانه بعلت بی توجهی، هیچکدام از وعده های فرماندار ، اداره راه و ترابری بیجار و مدیرکل راه ترابری استان محقق نشد و همین امر موجب شد چند خانواده دوباره به شهر برگردند.

این ساکن روستای علیسرخ بیان داشت: چند نفر از اهالی این روستا بخاطر دامپروری خانواده هایمان را فرستادیم و خودمان برای متروکه نشدن دوباره این روستا به دور از هیچ امکاناتی تاوان بد قولی مسوولان را پس می دهیم.

این ساکن روستای تازه تاسیس علیسرخ بیجار تصریح کرد: از ۲۶ دی ماه جاده صعب العبور روستای تازه تاسیس علیسرخ مسدود است و متاسفانه تمام آذوقه ای که جمع آوری کرده بودیم تمام کردیم هیچ ارگانی به دادمان نمی رسند .

وی با اظهار تاسف از بدقولی دستگاه های خدمات رسان خاطر نشان کرد: توپ فوتبال شده ایم ، به هر اداره ای زنگ میزنیم فقط وعده دورغ تحویل میگیریم ، از مسوولان می خواهیم تا این خانه هایمان به خرابه های سی سال پیش اضافه نشده و ما هم زنده به گور نشده ایم فکری به حالمان بکنید.

لازم به ذکر است روز گذشته همزمان با 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو نفر ساکن این روستای دورافتاده و صعب العبور که از 26 دی ماه در محاصره برف راه دسترسی به شهر ندارند با انجام راهپیمایی و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائییل خشم و انزجار خود را از دشمنان اعلام کردند و به گفته خودشان وظیفه شرعی خودشان را به جا آورده اند و منتظر عملکرد مسوولان هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اهالی این روستا شهرستان بیجار توپ فوتبال شده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی