Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین گشت مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان سرخس، از سوی دادستان عمومی و انقلاب سرخس دستور ویژه برای پلمپ ۱۱ واحد صنفی بنگاه املاک و اتومبیل فاقد پروانه فعالیت صادر شد؛ همچنین 2 واحد صنفی متخلف پلمپ و 8 اخطاریه صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس در گفتگو با صبح توس، در آغاز فعالیت دومین گشت مشترک ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: بررسی فعالیت‌های اصنافی که با سلامت مردم در ارتباط هستند، مهم‌ترین هدف و اولویت گشت‌های مشترک ستاد تنظیم بازار شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از سلامت تنها سلامت جسمی نیست، بلکه منظور و هدف ما تمامی ابعاد سلامت همچون سلامت روحی و روانی، سلامت سرمایه، مال و زندگی مردم و سلامت بهداشت محیط است.

 

جهانی تأکید کرد: برای تأمین امنیت خاطر مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه بحث بازار و قیمت کالاها به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی بازار شهرستان را کنترل می‌کنیم، چراکه به فرموده بزرگان دین مشکلات مردم نعمت‌های الهی هستند که به‌سوی ما می‌آیند و نباید از آن‌ها غافل شویم.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس ضمن تشکر از همکاری اصناف، از واحدهای صنفی که در بازدیدها مشکلی نداشتند قدردانی و از آن‌ها به‌عنوان حبیب‌الله واقعی یاد کرد.

کاسبان انقلابی و باانصاف معرفی می‌شوند

وی تصریح کرد: موافقت خود را با طرح اداره صمت مبنی بر معرفی کاسبان انقلابی و باانصاف در پایان هر دوره اعلام می‌کنم و به واحدهای صنفی که همکاری نداشتند و بعضاً در زمان حضور تیم گشت در خیابان واحدهای خود را تعطیل می‌کنند هشدار جدی می‌دهیم که در گشت‌های پیش رو حتماً چنین واحدهایی به‌صورت قانونی بازگشایی و بازرسی می‌شوند.

 

جهانی ضمن رئیس اداره صمت سرخس به‌عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار برای پیگیری و دعوت اعضای مرتبط با اجرای گشت‌های مشترک، از تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بازرسان اتاق، شبکه بهداشت و اماکن نیروی انتظامی برای این همکاری قدردانی کرد.

دستور ویژه برای پلمپ ۱۱ بنگاه املاک و اتومبیل

دادستان عمومی و انقلاب سرخس بیان کرد: برای حفظ سلامت سرمایه و مال مردم دستور ویژه برای پلمپ ۱۱ واحد صنفی بنگاه املاک و اتومبیل فاقد پروانه کسب صادر شد.

وی یادآور شد: متأسفانه بیشترین پرونده‌ها به علت عدم آگاهی برخی از بنگاه‌داران از قوانین مربوطه و عدم آشنایی به حقوق مردم در دادگستری دایر است.

جهانی تأکید کرد: مردم برای حفظ مال و سرمایه خود و به خطر نیفتادن آن‌ها به بنگاه‌های معتبر دارای پروانه کسب مراجعه کنند، چراکه این بنگاه‌ها قبل از دریافت پروانه کسب، پروانه تخصصی معتبر دریافت می‌کنند.

۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۸ اخطاریه صادر شد

علی‌اکبر اکبری سرپرست اداره صمت شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گشت مشترک تنظیم بازار برای کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد اصناف و اتحادیه‌های مربوطه است و بیشترین مشکل و گزارش مردمی از بازار به‌واسطه عدم درج قیمت کالاها، بالا بودن قیمت‌ها، عدم رعایت مسائل بهداشتی و نداشتن پروانه کسب که بالاترین رقم تخلف به موضوع بوده به این اداره رسیده و در دستور کار برای پیگیری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازار فقط منظور شهر سرخس نیست و به‌زودی از اصناف شهر مزداوند و روستاهای شهرستان نیز بازدید جامعی خواهیم داشت.

اکبری ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی امام‌جمعه و فرماندار شهرستان برای اجرای درست قانون، حضور دادستان عمومی و انقلاب سرخس را در برنامه گشت‌های مشترک قوت قلب دستگاه‌های نظارتی و دولتی دانست و عنوان کرد: مردم و بازاریان بدانند ما حامی و مدافع منافع هر دو طرف هستیم و بایستی مردم از نحوه فعالیت بازاریان ما به‌عنوان ولی‌نعمتان مطلع باشند.

رئیس اداره صمت سرخس تصریح کرد: در این گشت مشترک از ۱۲ واحد صنفی به‌صورت تخصصی بازدید که منجر به پلمپ دو واحد صنفی و تذکر به ۸ واحد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه پرونده اصناف متخلف برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، بیان کرد: عمده‌ترین تخلفات این اصناف نداشتن پروانه کسب و فعالیت و عدم رعایت مسائل بهداشتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب سرخس مشترک ستاد تنظیم بازار واحد صنفی متخلف پلمپ اخطاریه صادر شد بازار شهرستان گشت های مشترک پروانه کسب اداره صمت گشت مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است

علی رحیمی آذر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ایام اجرای طرح نظارتی پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نظارتی ایام پایان سال، ماه رمضان و نوروز از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۱۵۹ تیم گشت و بازرسی یک هزار و ۱۳۰ بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز عمده پوشاک، مواد غذایی و … را انجام داده اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در اجرای این طرح با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد و تذکرات لازم داده شد و برای ۸۳ واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

رحیمی آذر بیان کرد: طرح نظارت بر بازار تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد و بازرسان و همکاران تعزیرات حکومتی در کنار سایر دستگاه های متولی موضوع نظارت بر بازار را رصد می کنند.

کد خبر 6062767

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • تشکیل ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در استان زنجان
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک