Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:20:38 GMT

حوزه علمیه در زمینه انتخابات به مردم معیار بدهد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۳۷۶

حوزه علمیه در زمینه انتخابات به مردم معیار بدهد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد مروی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان که صبح امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه انقلابی باید به‌تناسب اقتضائات زمان و فضای مجازی حرکت کند، به‌روز باشد و پاسخ‌دهی داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حوزه علمیه باید پاسخگوی سوالات و شبهات مختلف باشد، افزود: رهبری می‌فرمایند: «حوزه باید بتواند مسائل را بر اساس مبانی فقه حل کند تا در ذهن مردم اشکالی وجود نداشته نباشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اگر نتوانیم به شبهات پاسخ درستی بدهیم، مردم دچار اشکال می‌شوند.

وی ابراز کرد: باید دلیل مواضع ضد استکباری را برای مردم روشن کرده و کاری کنیم تا مردم، فهم درستی از مواضع انقلابی داشته باشند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به نقش روحانیت در نهضت مشروطه، بیان کرد: اگر روحانیت حضور نداشت، نهضت مشروطه شکل نمی‌گرفت. میرزای شیرازی، هنگام شکل‌گیری این نهضت در سامرا حضور داشت، اما دوری از کشور، مانع حضور فعال او در جریان مشروطه نشد، بلکه ایشان از سامرا، فتوایی علیه انگلیس صادر کرد.

نقش روحانیت برای مردم به‌درستی تبیین نشده است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه نقش روحانیت برای مردم و جوانان به‌درستی تبیین نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل مردم شناخت درستی از روحانیت ندارند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به جریان داعش و نقش کشور ما در این زمینه، بیان کرد: اگر رهبری نسبت به جریان داعش بی‌تفاوت بودند، چه بلایی بر سر منطقه می‌آمد؟ داعشی که بنای نابودی اسلام را داشت و می‌خواست ابتدا شام، لبنان و بعد ایران را تصرف کند.

وی ادامه داد: جنایات و وحشی‌گری‌های داعش، توسط عکاسان و فیلم‌برداران اروپایی تصویربرداری و ضبط می‌شد، سپس در تمام دنیا پخش شده و به‌عنوان اسلام به مردم دنیا نشان داده می‌شد. آنان قصد داشتند با این کار، ذهن و فکر مردم دنیا را برای جنگ با مسلمانان آماده کرده از این طریق، اسلام را نابود کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با هوشمندی و تیزبینی رهبر انقلاب و حضور افرادی مانندحاج قاسم سلیمانی موجب شد تا دشمن در اجرای نقشه‌هایش موفق نباشد، لذا حوزه باید این مسائل را برای مردم تبیین و تحلیل کند.

روشنگری و معیار دادن، جز وظایف یک حوزه علمیه انقلابی است

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه روشنگری و معیار دادن، جز وظایف یک حوزه علمیه انقلابی است، گفت: در زمینه انتخابات، حوزه علمیه باید بتواند به مردم معیار دهد و مردم این معیارها را آزمون‌وخطا کنند تا به بلوغ و رشد برسند.

وی در انتها بیان کرد: اگر ما انسان‌های متدین و انقلابی در مجلس و دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم، موفق خواهیم بود. هرزمانی که در کشور نیروهای مؤمن باروحیه جهادی روی کار بودند، پیشرفت کردیم، مانند هشت سال دفاع مقدس که کشور ما فقط برابر عراق قرار نداشت، بلکه برابر همه دنیا ایستاده بود و سرانجام موفق شد.

کد خبر 4851282

منبع: مهر

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام احمد مروی حوزه علمیه دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن انتخابات 98 بوشهر بارش برف انقلاب اسلامی ایران ایلام قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد ویروس کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند تولیت آستان قدس رضوی حوزه علمیه انقلابی نقش روحانیت برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، راضیه عظیمی‌فر افزود: حوزه علمیه خواهران از بین بانوان علاقمند با مدرک دیپلم و بالاتر، در سطح ۲ معادل کارشناسی، سطح ۳ معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴ معادل مقطع دکتری طلبه می‌پذیرد که ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر است.

او تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌ توانند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به‌صورت حضوری به محل مدارس سراسر استان مراجعه کرده و یا در وبگاه اینترنتی www.whc.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: آزمون شرکت‌کنندگان ۳۱ تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود و سپس پذیرفته شدگان با انجام مصاحبه و تأیید به عنوان طلبه پذیرفته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان