Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:40:22 GMT

زمستان را با ۱۱ خوراکی خاص سپری کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۴۲۷

این روز‌ها که با کاهش محسوس دمای هوا رو به رو هستیم و دمای پایتخت به زیر صفر درجه رسیده است، خانواده‌های تهرانی متناسب با بودجه، سلیقه و ذائقه خود، می‌توانند از میوه‌ها، خوراکی‌ها و غذا‌هایی نظیر انواع آش و سوپ، کدو تنبل، چغندر، شلغم، خرما، مویز، موز، نارگیل، خورشت فسنجون و انواع ماهی استفاده کنند.

به گزارش میزان، این روز‌ها که با کاهش محسوس دمای هوا رو به رو هستیم و دمای پایتخت به زیر صفر درجه رسیده است، خانواده‌های تهرانی متناسب با بودجه، سلیقه و ذائقه خود، می‌توانند از میوه‌ها، خوراکی‌ها و غذا‌هایی نظیر انواع آش و سوپ، کدو تنبل، چغندر، شلغم، خرما، مویز، موز، نارگیل، خورشت فسنجون و انواع ماهی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه، کارشناسان علم تغذیه معتقدند مصرف کدو تنبل به دلیل وجود ویتامین A و جو دو سر که در آش و سوپ استفاده می‌شود، به دلیل وجود نشاسته و فیبر فراوان، می‌توانند در تامین سلامت افراد در فصل سرما موثر باشند.

البته شاید شهروندان دوست داشته باشند در هوای سرد تهران، فنجانی چای داغ بنوشند که توصیه کارشناسان تغذیه، این است که چای زنجبیل بنوشند، ضمن اینکه از خوردن خرما و مویز و همچنین محصولاتی نظیر موز و نارگیل نیز غافل نشوند.

بنا بر این گزارش، شهروندان می‌توانند برای تهیه خوراکی‌های مناسب در هوای سرد به میادین میوه وتره بار تهران که در حال حاضر انواع میوه و محصولات فرنگی در آن‌ها به طور متوسط ۳۹ درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر عرضه می‌شود، مراجعه کنند.

قیمت برخی از محصولاتی که مصرف آن‌ها در این روز‌ها توصیه می‌شود، به شرح زیر است:

۱- کدو تنبل هر کیلوگرم ۲۲۰۰ تومان

۲- چغندر هر کیلوگرم ۲۶۰۰ تومان

۳- شلغم هر کیلوگرم ۲۷۰۰ تومان

۴- خرمای رطب هر کیلوگرم ۱۴۹۰۰ تا ۲۳۹۰۰ تومان

۵- مویز هر کیلوگرم ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان

۶- موز هر کیلوگرم ۱۱۸۰۰ تا ۱۳۹۰۰ تومان

۷- نارگیل هر کیلوگرم ۱۲۵۰۰ تا ۱۳۹۰۰ تومان

۸- مغز گردو هر کیلوگرم ۱۰۵ تا ۱۲۵ هزار تومان

۹- جو دو سر هر کیلوگرم ۵۳۰۰ تومان

۱۰- گوشت بوقلمون هر کیلوگرم ۲۱۹۰۰ تومان

۱۱- ماهی قزل آلا هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان

منبع: تابناک

کلیدواژه: نازنین احمدی فیلم انگل پیمان معادی دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر زمستان خوراکی تغذیه نازنین احمدی فیلم انگل پیمان معادی دهه فجر فیلم خورشید کروناویروس ماهواره ظفر فیلم شنای پروانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هزار تومان روز ها خوراکی ها کدو تنبل آش و سوپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی