Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:15:13 GMT

مجلس سنای پاکستان اجرای لوایح FATF را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۳۷۵۶

مجلس سنای پاکستان اجرای لوایح FATF را تصویب کرد

سنای پاکستان اصلاحات صورت گرفته در لایحه مذکور را که هفدهم دیماه امسال توسط نمایندگان مجلس ملی این کشور تصویب شده بود، بررسی و ضمن موافقت با آن به اجرای لایحه FATF با هدف تحقق الزامات این گروه چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند: پیشرفت تازه در بخش مشارکت دولت اسلام آباد برای اجرای دستور العمل گروه ویژه اقدام مالی در حال صورت گرفت که جلسه آتی مسئولان اف‌ای تی اف قرار است ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) برگزار شود و این نشست برای پاکستانی‌ها جهت موافقت با خروج این کشور از فهرست خاکستری FATF سرنوشت ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، نشست پنج روزه گروه ویژه اقدام مالی یکشنبه هفته آینده در پاریس برگزار خواهد شد و منابع آگاه در پاکستان از امیدواری این کشور برای خروج از فهرست خاکستری سخن می‌گویند.

مسئولان گروه ویژه اقدام مالی در نشست آتی خود عملکرد پاکستان در طول یکسال گذشته و نحوه اجرای خواسته‌های ۲۷ ماده‌ای این گروه را بررسی خواهند کرد.

منابع خبری پاکستان می‌گویند: چین، اندونزی، مالزی، ترکیه، امارات و انگلیس در گروه ویژه اقدام مالی حمایت خود را از حذف نام پاکستان از فهرست خاکستری اعلام کرده با این حال پاکستان نیاز به حمایت ۷ کشور دیگر است.

قرار است یک هیات پاکستانی به ریاست «حماد اظهر» وزیر امور اقتصاد تا روز‌های آینده برای حضور در نشست گروه ویژه اقدام مالی به پاریس سفر کند و همزمان گفته می‌شود که عمران خان نخست وزیر پاکستان رایزنی‌های دیپلماتیک با سران برخی از کشور‌ها را جهت کسب حمایت برای خروج از فهرست خاکستری اف‌ای تی اف آغاز کرده است.

سال گذشته میلادی نشست گروه ویژه اقدام مالی در پاریس برگزار و اعلام شد که پاکستان برای انجام اقدامات بیشتر در زمینه جلوگیری از تامین مالی تروریسم، پولشویی، مقابله با فرار مالیاتی و قاچاق بار دیگر مهلت گرفت و قرار شد نام این کشور در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ در لیست خاکستری بماند.

اوایل بهمن ماه امسال رایزنی‌های دیپلماتیک پاکستان با اعضای گروه ویژه اقدام مالی در شهر پکن پایتخت چین انجام شد که هدف اصلی آن جلب حمایت اعضای کلیدی این گروه از مواضع و اقدامات دولت اسلام آباد بود.

هیات بلندپایه پاکستانی طی چند روز رایزنی‌های فشرده در پکن، توجه مسئولان گروه ویژه اقدام مالی را به اقدام دولت اسلام آباد به ویژه طی چهار ماه گذشته برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم، برخورد قانونی و قضایی علیه گروه‌های غیرقانونی، رد مال سرکرده‌های گروه‌های افراطی، تشدید نظارت بر مرز‌ها برای جلوگیری از قاچاق و اقدامات موثر به منظور ردیابی منابع اصلی پولشویی در کشور، جلب کرده است.

مجلس ملی پاکستان روز هفدهم دیماه امسال لایحه‌ای را با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تصویب کرد که گفته می‌شود اقدامی مهم در مسیر جلوگیری از قرار گرفتن پاکستان در لیست سیاه اف‌ای تی اف و خروج از فهرست خاکستری است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لوایح fatf پاکستان و fatf گروه ویژه اقدام مالی خروج از فهرست خاکستری دولت اسلام آباد اف ای تی اف ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد