Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اتاق ایران، نرخ تشکیل سرمایه در کشور را منفی عنوان کرد و گفت: علی‌رغم تلاش در سال‌های گذشته در شاخص‌های سهولت فضای کسب‌وکار، وضعیت آسانسوری را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین سلاحورزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن گرامی‌داشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی نهادی قانونی کاملا بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تشکلی است که بر اساس یک الگوی بین‌المللی با قدمت بیش از 300 ساله تشکیل شده، ضمن اینکه اتاق بزرگانی در ایران سابقه بیش از 130 ساله دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به توقف فعالیت‌ها قبل از انقلاب، بیان داشت: این در حالی است که با توجه به اهمیت اتاق بازرگانی، از همان ابتدای سال 58 امام راحل دستور به ادامه فعالیت‌های این بخش دادند.

سلاحورزی تصرین کرد: پس از پیروزی انقلاب، قانون اتاق 2 بار اصلاح شد، همچنین برخی قوانین همچون قوانین توسعه و دائمی شدن احکام تصویب شد که در  هر کدام وظیفه جدیدی را قانون‌گذار برای اتاق بازرگانی تعریف کرد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه و حافظ منافع فعالین اقتصادی، فعالیت می‌کند، گفت: اعضای اتاق‌های سراسر کشور همواره تلاش دارند که از ورود به مسائل سیاسی و گروه‌های جناحی اجتناب کرده و مدافع توسعه کشور، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشروع باشند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد ادامه داد: در لرستان حدود 25 سال است که اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی ایجاد شده و طی این مدت اقدامات توسعه‌ای خوبی برای پیشرفت استان صورت گرفته است.

سلاحورزی کشور با تاکید بر اینکه کشور بایستی بر اساس مالیات اداره شود، افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بایستی وابستگی به نفت کاهش و به مالیات بیشتر شود، البته این به معنای فشار بیشتر به کارکنان دولتی و بی‌توجهی به اخذ مالیات از اقتصاد غیربخشی نیست.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه تامین اجتماعی متعلق به کارفرما و فعالین اقتصادی است، از این‌رو به واسطه تحمیل دولت مبنی بر ارائه خدمات به این صندوق، میزان درآمد هزینه کفاف لازم را نمی‌دهد و این در حالی بوده که برای عدم وفای به عهد دولت‌ها، نباید فعالین اقتصادی تاوان دهند.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد ادامه داد: وضعیت اقتصاد کشور به دلایل مختلفی خوب نیست، نرخ رشد اقتصادی نه تنها منفی، بلکه برای افق پیش‌رو نیز همچنان منفی خواهد بود.

سلاحورزی، نرخ تشکیل سرمایه در کشور را منفی عنوان و بیان کرد: علی‌رغم تلاش در سال‌های گذشته در شاخص‌های سهولت فضای کسب‌وکار، وضعیت آسانسوری را شاهد هستیم.

وی، تعدد و تورم مقرراتی در کشور را مهمترین دلیل برای بالا و پائین شدن شاخص‌های سهولت فضای کسب‌وکار خواند و گفت: همچنان که در رتبه‌بندی‌های بین‌‌المللی نیز وضعیت کشور در این خصوص مطلوب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد، منفی بودن نرخ تشکیل سرمایه را از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشور برشمرد و گفت: همچنین عدم استقبال واقعی از سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی نقش بسزایی در کاهش توسعه اقتصادی دارد.

سلاحورزی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی نهادی سرمایه‌گذاری و دستگاهی اجرایی نیست، بلکه تشکلی مشورتی بوده که در روند کاهش یا افزایش صادرات قادر به اظهارنظر است.

وی با اشاره از ایجاد 33 تشکل حوزه نوآوری و استارت‌آپ‌ها تا پایان امسال خبر و ادامه داد: کشور در شرایط جن اقتصادی است و بایستی همه اجزا و افراد در تاب‌آوری اقتصادی همکاری کنند، کشور ظرفیت خوبی از نظر اقتصادمقاومتی دارد و می‌تواند با لحاظ کردن ارتباط‌ها، بیش از این تاب‌آوری داشته باشد، البته تحقق این مهم در گرو این بوده که سخت‌گیری‌ها کاهش یافته و مقررات متناسب با این شرایط اتخاذ شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد به حضور 200 دارنده کارت بازرگانی فعال در استان اشاره و تصریح کرد: عمده صادرات استان از نظر ارزی محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های معدنی هستند.

سلاحورزی اظهار داشت: بنا بر آمار در لرستان بیش از 800 هزار تن مازاد محصولات کشاورزی داریم و کمتر از 6 درصد این مازاد محصولات صادر می‌شود و اگر بتوان میزان صادرات را به چند برابر برسانیم، ارزش افزوده حاصل از آن بخش عظیمی از مشکل بیکاری استان را مرتفع خواهد کرد.

وی بر تقویت آموزش‌های کشاورزی به بهره‌برداران در خصوص کاشت، داشت و برداشت صحیح محصولات تاکید و بیان کرد: اغلب محصولات کشاورزی استان به دلیل برخی بی‌توجهی کشاورزان در خصوص روش‌های کاشت و برداشت، قابلیت صادرات را ندارند و باید در زمینه آموزش تقویت شویم.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با بیان اینکه میزان صادرات لرستان طی چند سال اخیر افزایش داشته است، گفت: تاکنون 1640 مجوز بهره‌برداری در استان صادر شده که بیش از هزار مورد آن غیرفعال هستند.

سلاحورزی اظهار کرد: علی‌رغم وعده‌های دولت برای جبران خسارات واحدهای تولیدی سیل‌زده استان، اما تاکنون اتفاق چندانی رخ نداده است.

انتهای پیام/85018

منبع: فارس

کلیدواژه: تشکیل سرمایه انقلاب اسلامی بخش خصوصی اتاق بازرگانی نرخ تشکیل سرمایه در کشور فعالین اقتصادی سرمایه گذاری فعالیت ها علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرید الدین نصریوف صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی افزود: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من شخصاً رابط این تعامل خواهم بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

وی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

کد خبر 6087479

دیگر خبرها

  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!