Web Analytics Made Easy - Statcounter

صلاحیت ۱۱ داوطلب دیگر نمایندگی مجلس در استان در مرحله نهایی رسیدگی، تایید و تنور انتخابات در کردستان داغ‌تر شد. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مشارکت بالا در انتخابات امری ضروری و بدیهی و دغدغه همه مسئولان بوده و هرچه دایره انتخاب مردم، متنوع‌تر باشد، مفید‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک‌ماه اخیر بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس در استان کردستان، حساسیت‌هایی زیادی در بین مردم و فعالان سیاسی ایجاد کرد و عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف، نتیجه‌ها را ناشی از رعایت مرّ قانون و برخی دیگر آن را سیاسی‌کاری و جناحی‌بازی می‌دانستند.

با نزدیک شدن به زمان آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس، اسامی و چهره‌های شاخص سیاسی، اجرایی و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در استان در مرحله نهایی رسیدگی، تأیید صلاحیت و تنور انتخابات در کردستان داغ‌تر شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان، شورای نگهبان در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌های داوطلبان، به اعتراض 15 داوطلب رسیدگی کرده که از این تعداد 11 داوطلب در پنج حوزه انتخابیه کردستان تأیید صلاحیت شدند.

حسین خوش‌اقبال، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در این‌باره با تأیید صلاحیت 11 نفر کاندیدای دیگر در انتخابات اظهار داشت: این افراد شامل چهار نفر در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، سه نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، سه نفر در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد و یک نفر در حوزه انتخابیه بیجار بوده و در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان کسی تأیید صلاحیت نشده است.

وی افزود: صلاحیت چهار نفر شامل یک نفر در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک نفر در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، یک نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه و یک نفر در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از سوی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تأیید نشد.

براساس اخبار موثق در اختیار خبرنگار تسنیم، از بین 11 نفر تأیید شده در انتخابات استان، اسامی چهره‌های شاخص و شناخته‌شده به چشم می‌خورد.

تأیید صلاحیت قطعی 235 نامزد انتخابات مجلس یازدهم در استان گلستان/بیش از یک میلیون و 330 هزار نفر واجد رأی دادن هستندلیست نهایی نامزدهای انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در هرمزگان مشخص شد

به گزارش تسنیم؛ از ابتدا 281 داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس استان کردستان، ثبت‌نام کرده بود که هیئت اجرایی صلاحیت 224 نفر را تایید و هیئت نظارت نیز این تعداد را به 98 نفر کاهش داد اما هیئت مرکزی نظارت در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها، کاندیداها را به 115 نفر رساند و با اضافه شدن این 11 نفر، تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس در استان به 126 نفر رسیده است.

از 126 نفر صلاحیت‌شده نهایی در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان 43 نفر مربوط به حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، 32 نفر بیجار، 20  نفر مریوان و سروآباد، 17 نفر حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و 14 نفر حوزه انتخابیه سقز و بانه است.

براساس اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین‌نامه اجرایی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ 24- 11- 98 آغاز و در ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1-12-98 یعنی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

استان کردستان دارای 5 حوزه انتخابیه و 6 کرسی نمایندگی در خانه ملت است که شهرستان‌های «سنندج، دیواندره و کامیاران» دارای دو نماینده؛ «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» هر کدام یک نماینده دارند.

انتهای پیام/481/

R7848/P4001/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه انتخابیه قروه و دهگلان تنور انتخابات در کردستان یک نفر در حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه سنندج کامیاران و دیواندره مریوان و سروآباد انتخابات استان استان کردستان انتخابات مجلس مجلس در استان تأیید صلاحیت بررسی صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی همچنین درباره مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی