Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، با روشن شدن نسبی ابعاد تاثیرپذیری اقتصاد دنیا از ویروس کرونا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا تقاضا نفت دنیا در سال جاری میلادی را 310 هزار بشکه در روز کاهش داد.

طبق برآورد جدید eia، تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی با یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۱۰۱ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که 310 هزار بشکه در روز کمتر ازبرآورد قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین بیان داشت: اداره اطلاعات انرژی پیش‌بینی می‌کند محدودیت‌های مسافرتی در واکنش به ویروس کرونا، در کنار کند شدن اقتصادی در چین در ارتباط با این مسئله، با وجود اختلال‌های کنونی در عرضه نفت، موجب کاهش تقاضای نفت و حفظ قیمت نفت در کمتر از ۶۰ دلار برای هر بشکه در نیمه نخست سال جاری (میلادی) می‌شود.

از سوی دیگر این اداره  پیش بینی رشد تولید نفت خام آمریکا را کاهش داده است. افزایش تولید نفت خام این کشور در سال های اخیر،آن را تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت دنیا کرده است.

انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا 960 هزار بشکه در 2020 افزایش یافته و به رکورد 13.2 میلیون بشکه در روز برسد. این رقم پایین تر از پیش بینی قبلی است که 1.06 میلیون بشکه در روز افزایش تولید را نشان می داد.

پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در 2021 ، 360 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 13.56 میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت بازار نفت عرضه مازاد اداره اطلاعات انرژی آمریکا میلیون بشکه در روز هزار بشکه در روز تولید نفت خام تقاضای نفت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!