Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از اجرای طرح‌های لایروبی در بنادر ۱۲گانه استان بوشهر خبر داد و گفت: بر این اساس با تکمیل طرح لایروبی بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بالای ۳۰ هزار تن در این بندر فراهم می‌شود. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  بخش عمده‌ای از معیشت مردم استان بوشهر از طریق دریا و سواحل است چرا که از 10 شهرستان این استان 8 شهرستان ساحلی است و مردم ساحل‌نشین شهرها و روستاهای ساحلی از طریق دریا امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر با خلیج فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل است چرا که طول  این مرز دریایی افزون بر 937 کیلومتر با خلیج فارس  و افزون بر 730 کیلومتر ساحل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه استان ساحلی بوشهر از ظرفیت مهمی در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردار است اظهار داشت: براساس آمارهای موجود بخش عمده‌ای از صادرات کشور از طریق بنادر استان از جمله بوشهر، عسلویه، کنگان، دیر و گناوه انجام می‌شود.

معیشت عمده مردم این استان از طریق دریا است

سعید زرین‌فر با بیان  استان بوشهر یک استان دریایی است افزود: معیشت عمده مردم این استان از طریق دریا است که تجارت دریایی، صید و صیادی، تجارت و آبزی‌پروری عمده فعالیت حوزه دریا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بنادر استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای 12 بندر با تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالا و ارائه خدمات به بازرگانان است که ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر افزون بر 7.5 میلیون تن است که به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد.

اجرای طرح لایروبی بندر بوشهر و زمینه پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بالای 30 هزار تن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر فراهم شدن پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا  را یکی از برنامه‌های مهم استان دانست و بیان کرد: بر این اساس با تکمیل طرح لایروبی بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ بالای 30 هزار تن در این بندر فراهم می‌شود.

زرین‌فر از تخلیه کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از شش سال کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت و تخلیه شد.

کشتی چهارم کالای اساسی به‌زودی برای تخلیه کالای اساسی وارد بندر بوشهر می‌شود

وی با بیان اینکه تاکنون 3 کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفته است تصریح کرد: کشتی چهارم کالای اساسی به‌زودی برای تخلیه کالای اساسی وارد بندر بوشهر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر احیاء تخفیف 20 درصد سود بازرگانی از کشتی‌هایی که از مبدا امارات متحده عربی وارد بنادر می‌شوند خبر داد و افزود: تقویت بنادر و امکان پهلوگیری کشتی‌های بالای 50 هزار تن در بندر بوشهر در دستور کار قرار دارد.

زرین‌فر راه‌اندازی ترمینال و اسکله ویژه صادرات مواد معدنی را از دیگر برنامه‌های استان دانست و گفت: توسعه آبزی‌پروری با رویکرد پرورش ماهی در قفس و پرورش جلبک از دیگر طرح‌ها است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز  با اشاره به رونق بنادر افزود: پس از گذشت چندین سال رویداد خوبی که در بندر بوشهر صورت گرفت تخلیه سه کشتی حامل کالای اساسی با ظرفیت 35 هزار تن بود که عمده آن نیز برنج بوده‌ است.

صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر افزایش یافت بوشهر| 1.8 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد بندر بوشهر به قطب صادرات مواد معدنی تبدیل می‌شود

سیاوش ارجمندزاده  از اجرای طرح لایروبی در کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اتمام پروژه لایروبی بندر بوشهر و فراهم شدن امکان تردد کشتی‎های 30 هزار تنی روند تخلیه کالاهای اساسی برای سال آینده رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر عنوان کرد: این طرح از پارسال با 190 میلیار تومان اعتبار آغاز شد و با تکمیل آن، کشتی‌های 30 هزار تنی می‌توانند با آبخور 11 متر وارد بندر بوشهر شوند.

210 میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر تخصیص یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، اعتبار طرح‎های این اداره‌کل 580 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال، 86 میلیارد تومان اعتبار به  طرح‌های بندری تخصیص یافت اما با توجه به افزایش جذب طرح‌ها، در شهریور این میزان به 210  میلیارد تومان رسید.

ارجمندزاده با بیان اینکه پروژه احداث تاسیسات مجتمع بندری نگین ‌بوشهر از پارسال با اعتبار 85  میلیارد تومان آغاز شد خاطرنشان کرد: جاده دسترسی به این مجتمع نیز از اسفند پارسال با 65 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

بندر بوشهر از ظرفیت خوبی برخوردار است و یکی از اقدامات مهمی که در این بندر در حال انجام است عملیات لایروبی کانال دسترسی این بندر می‌باشد.

5.7 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در بندر بوشهر انجام  می‌شود

در این پروژه در مجموع  5.7 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی انجام خواهد شد که با تحقق این مهم زمینه تردد کشتی‎های تا ظرفیت 30 هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‎شود.

با  تکمیل لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر عمق کانال خارجی به منفی 11 و کانال داخلی به عمق منفی 10.5 متر خواهد رسید.

 پروژه لایروبی کانال بندر بوشهر با هدف تامین ایمنی تردد شناورها و تعریض حوضچه چرخش بندر بوشهر، در این محدوده اجرا شده است.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P1357/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانال دسترسی بندر بوشهر طرح لایروبی بندر بوشهر میلیارد تومان اعتبار لایروبی کانال دسترسی هزار تن در بندر بوشهر اساسی در بندر بوشهر وارد بندر بوشهر عملیات لایروبی بوشهر خبر کالاهای اساسی طریق دریا فراهم می شود کالای اساسی بوشهر فراهم استان بوشهر برای تخلیه اجرای طرح میلیون تن کشتی حامل زرین فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار