Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@17:01:48 GMT

جذب مخاطب مهمترین رکن روزنامه نگاری است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۵۸۸۱

جذب مخاطب مهمترین رکن روزنامه نگاری است

فریدون صدیقی در حاشیه کارگاه سوژه یابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید با دقت و تامل به موضوع های اطراف خود بنگرند و به دنبال یافته هایی باشند که عموماً از چشم مردم عادی دور هستند.

وی افزود: یکی از آسیب های روزنامه نگاری در مسیر یافتن سوژه، شتاب و تعجیل اهالی رسانه است؛ درست است که پدیده ها و رویدادها تکراری هستند اما با وجود این هم می توان به همان موضوع های تکراری از دریچه نو و خلاقانه نگریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهره ماندگار در عرصه روزنامه نگاری با تاکید بر اینکه جذب مخاطب از ارکان مهم روزنامه نگاری است، تصریح کرد: با پرداخت جذاب و خلاقانه می توان در جذب مخاطب کوشید.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار واقعی قادر است از زغال، الماس تولید کند، اظهار داشت: متاسفانه گاهی سوژه هایی که حکم الماس دارند به علت ایرادات اصحاب رسانه از بین می روند.

استان اصفهان دارای ظرفیت های لازم در حوزه رسانه است

صدیقی با تاکید بر اینکه استان اصفهان دارای ظرفیت های لازم در حوزه رسانه است، ابراز داشت: نگاه خلاقانه به موضوع های این استان مانند زاینده رود می تواند چالش های متعدد این حوزه را مرتفع سازد و مسائل این حوزه را برای نمونه در سطح کشور منعکس کند.

وی با آسیب شناسی اصحاب رسانه در گزارشهای میدانی تاکید کرد: لازم است برای تهیه گزارش ها با همذات پنداری و تشخیص شرایط محیطی گفتگو با عوامل گزارش انجام شود تا با واقعیت پذیری و متناسب با ذائقه مخاطب تمام تلاش را در جذب مخاطب به خرج داد.

کد خبر 4847018

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه نگاری مدرسه روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بوشهر انتخابات 98 بارش برف انقلاب اسلامی ایران ایلام قزوین شهرکرد تعطیلی مدارس انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا گرگان بیرجند روزنامه نگاری اصحاب رسانه جذب مخاطب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیچ کشوری در جهان مانند ایران حمله بزرگی به این اندازه از طریق موشک‌های بالستیک انجام نداده است و این رویداد بزرگ‌تر از توان «اسرائیل» بوده است.

براساس گزارش المیادین، آری شبیت، کارشناس سیاسی این شبکه در ادامه گفت: خطر این است که ایران دارای توانایی‌های یک ابرقدرت باشد.

شبیت اعلام کرد: فرضیه قبلی در مورد اینکه ایران سیاست صبر استراتژیک در پیش گرفته است، تغییر کرده است و بر این اساس، تمام اقدامات اسرائیل باید بسیار حساب شده باشد. اسرائیل موظف است اتحاد بین خود با غرب و اتحاد بین خود و کشورهای عربی را درپیش بگیرد، زیرا رویداد (پاسخ تنبیهی ایران) بزرگتر از آن است و نیاز به اتحاد همه قدرت‌ها دارد. 

در همین زمینه، رسانه‌های صهیونیستی با بیان اینکه قبل از عملیات ایران، استودیو‌های صهیونیستی از غرور و تکبر منفجر شده بودند، رژیم خود را به شطرنج‌باز بد و پر از اعتماد به نفسی توصیف کردند که چندین قدم به جلو برمی‌دارد و هر قدم بدتر از قدم قبلی است.

شبیت در ادامه افزود که از زمانی که ایران پاسخ خود به هدف قرار دادن کنسولگری خود در دمشق را انجام داد، اعتماد رسانه‌ها و افکار عمومی رژیم صهیونیستی به میزان توانایی کابینه اشغالگر برای مقابله با وضعیت و پیامد‌های آن پس از آن کاهش یافته است و  هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، علناً به عنوان اقدامی عجولانه و نسنجیده مورد انتقاد قرار گرفت.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در همین راستا در گزارشی نوشت: حمله شبانه ایران یادآور از دست دادن بازدارندگی استراتژیک برای اسرائیل و آمریکا است و فرصتی برای تغییر وضعیت ژئوپلیتیکی در منطقه ایجاد کرد.

این روزنامه افزود: ایران خود را در رویارویی مستقیم با اسرائیل قرار داده و به وضوح برخلاف هشدار آشکار رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر عدم اقدام، عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • «نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳
  • در عملیات ایران مهمترین پایگاه هوایی اسراییل هدف قرار گرفت
  • روزنامه عبری: ایران مهمترین پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد