Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ بر اساس اخبار منتشر شده شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز هزار نفر گذشته است، یکی از ساده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس که حضور نیافتن در مکان‌های عمومی عنوان شده بر بسیاری از بازارها تاثیرگذار بوده است؛ اکنون مردم چین تنها برای رفع مایحتاج غذایی و ضروری خود در مکان‌های عمومی حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان مطرح طلا و جواهرات در این کشور هم بر اساس شرایط پیش آمده ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند.

جانگ یونگ‌تائو مدیر ارشد اجرایی انجمن طلای چین در این باره عنوان کرد: اکنون رغبتی برای خرید طلا و جواهرات در چین وجود ندارد؛ بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای جلوگیری از ابتلا تعطیل شده‌اند.

متال فوکوس شرکت تحقیقاتی مستقر در لندن در این باره نوشته است: امسال شاهد افت 6 درصدی فروش طلا و جواهرات در چین هستیم که با توجه به کاهش 7 درصدی فروش در سال 2019، این کمترین میزان فروش طی هفت سال گذشته در این کشور بوده است؛ با در نظر گرفتن اینکه داغ‌ترین فصل فروش طلا و جواهرات پیش از آغاز سال نوی چینی است، این مساله می‌تواند حاد تلقی شود.

این بحران در شرایطی پیش می‌رود که تقاضا در چین و هند، به دلیل اینکه بزرگترین بازار مصرف طلا و جواهرات محسوب می‌شود با رشد قیمت‌ها در کنار کاهش رشد اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

(نمودار نشان‌دهنده میزان تقاضای طلا جواهرات در چین طی 7 سال گذشته است؛ سال 2019 میزان تقاضا به حداقل هفت سال گذشته دست یافت/ منبع بلومبرگ)

آغاز این مساله به شروع اعتراضات طولانی مدت هنگ کنگ بازمی‌گردد، زمانی که برخی صاحب نظران افت قابل توجه فروش در فروشگاه‌های خاک اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو گزارش کرده بودند؛ نانسی ونگ معاون مدیر اجرایی انجمن طلای چین در این باره عنوان می‌کند: برخی از صرفه جویی‌های کنونی در هزینه‌های زندگی، علیرغم نزدیک بودن روز ولنتاین به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونای جدید در این کشور است.

شمش طلا از سال 2013 در بالاترین نرخ بهره تجاری قرار گرفته و علیرغم افزایش تنش‌های سیاسی و شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاران را به سمت جست و جو در سرمایه‌گذاری‌های امن سوق داده است. متال فوکوس همچنین در گزارشی در هفته گذشته عنوان کرد: همه گیری این بیماری باعث ایجاد یک ضعف طولانی مدت در اقتصاد چین می‌شود و بدون شک این روند بر اقتصاد جهان نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ به همین دلیل نیاز شدیدی به تقویت طلا در شرایط کنونی اقتصادی احساس می‌شود.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، خرده فروشان هنگ کنگ تاثیر بر سود خود را از افت شهر در سال 2020 به دلیل شیوع بیماری اعلام کرده‌اند. گروه جواهرات چو تای فوک که دومین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای جهان پس از تیفانی است اعلام کرده پس از سقوط درآمد خالص در دوران تظاهرات هنگ کنگ قصد دارد 15 فروشگاه خود را در هنگ کنگ تعطیل کند.

در کنار خرده فروشان طلا، سازندگان جواهرات نیز این مشکل را به خوبی احساس کرده‌اند. اتحادیه تولیدکنندگان جواهرات در هنگ کنگ اعلام کرده که کارآیی عملیاتی در کارخانه‌های تولیدی چین در شرایط کنونی تنها حدود 20 تا 30 درصد از ظرفیت اصلی آنهاست چرا که کارگران ناچار به قرنطینه در منازل خود شده‌اند و از کاهش میزان فروش در خاک اصلی چین ابراز نگرانی کرده‌اند. بنی دو رییس این اتحادیه نیز اعلام کرده است: امکان کاهش 70 درصدی فروش در فروشگاه‌های طلا جواهرات مستقر در خاک اصلی در سه ماهه نخست 2020 وجو.د دارد.

وی در پایان افزود: طی چهل سال فعالیتم در صنعت جواهرات در کشور چین، تاکنون چنین رکودی در بازار طلا و جواهرات این کشور مشاهده نکرده بودم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا و جواهر بازار چین فروش طلا کرونا فروش طلا و جواهرات طلا و جواهرات جواهرات در چین درصدی فروش اعلام کرده سال گذشته خاک اصلی بر اساس هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور

حسین شیرزاد با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام متعهد به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور کشور است افزود: سیاست جدید شرکت پشتیبانی امور دام که در بازه زمانی ۶ ماه گذشته پیگیری شده و همچنان با قدرت دنبال می‌شود، حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تاخیری استمهال است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده و همچنین از عرضه بیش از یک میلیون تن سویا طی سال قبل حدود ۱۰۰ هزار تن بصورت نسیه بوده است.

شیرزاد گفت: در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش‌ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار ۳ تا ۶ ماهه و در برخی استان‌های محروم ۸ ماهه بوده که رکوردی بی سابقه در فروش نهاده‌های کشور با این الگوی حمایتی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد و تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط تعدیل و صدمات تا حدودی جبران شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نتایج این سیاست‌های حمایتی را تاکنون بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور دانست و اظهارداشت: این امر اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ۶ ماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، تزریق امید و روحیه مثبت تولید در بین جامعه بهره برداران کشور، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پرواربندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه و افزایش وزن مرغ را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • فروش اقساطی جک J۴ کرمان موتور در سال ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات دقیق
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد