Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید اکبری  رییس اداره باروری و سلامت وزارت بهداشت روز چهارشنبه در قالب تور یک روزه از  روند اجرای طرح جدید مرکز بهارنکو در شهر شیراز، بازدید کرد و  با اشاره به موفقیت هایی که طرح بهارنکو در راستای کاهش طلاق در استان فارس داشته گفت: با توجه به موفقیت های بسیار این طرح در سراسر کشور، باید برای گسترش آموزش های ۶ ساعته ازدواج به عنوان یک الگو تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مجموعه بهارنکو، الگوی جدید با عنوان«شهر خانواده»، با موفقیت اجرا شود و بتوان این الگو را به استان ها و دانشگاه های دیگر پیشنهاد کرده و شاهد کاهش طلاق باشیم.

راه اندازی کلینیک های سلامت جنسی با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در سال ۹۶ پیگیری شد ، معصومه ابتکار در حاشیه امضای این تفاهم نامه  نیز با ابراز اینکه هنوز کلینیک های سلامت جنسی و خانواده در اکثر استان ها فعال نشده است از وزیر وقت بهداشت و درمان خواسته بود تا این کلینیک ها را گسترش دهند .

بخشی از آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج مورد نیاز خانواده ها از طریق این کلینیک ها به مردم منتقل می شود.خدمات تخصصی کلینیک سلامت جنسی شامل  انواع درمان‌ها و مشاوره‌های پزشکی، روانپزشکی، روان‌شناسی و طیف گسترده‌ای از درمان‌ها می‌شود. این کلینیک به عنوان یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی در زمینه مسایل جنسی و ازدواج و خانواده می بایست  پذیرش مراجعان برای مشاوره، آموزش و درمان اختلالات جنسی را تسهیل کند.

فعالیت ۱۰ ساله مرکز بهارنکو در فارس

مسوول نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت های این مرکز که از سال ۸۹ آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، گفت: آموزش های بهارنکو در قالب ۶ ساعت آموزش الزامی و دو ساعت بسته آموزشی، علاوه بر آموزش توجه ویژه ای به تداوم آموزش داشته است که این امر در قالب کارگاه ها، کلاس های آموزشی و همایش ها به صورت مداوم در حال اجرا است.

حجت الاسلام حمید مقامی  همچنین به اهمیت هدایت و راهنمایی زوجین جوان با استفاده از استادان با تجربه اشاره کرد و افزود: مرکز بهارنکو با شناسایی پنج گروه پُرخطر از بین زوجینی که برای گذراندن کلاس به این مجموعه مراجعه می کنند، با انجام مشاوره فردی و زوجی، سعی در راهنمایی آنان دارد.

وی  واحد جهادی استادان مشاوره و مددکاری این مرکز را که در حال خدمات رسانی به اقشار کم درآمد و خانواده های حاشیه نشین شهر شیراز هستند، از جمله مراکز فعال این مجموعه برشمرد و ادامه داد: اکنون با گذشت ۱۰ سال از فعالیت این مجموعه، نیاز به ارتقا در امر آموزش وجود دارد و به همین دلیل، قالب جدیدی از آموزش ها را طراحی کرده ایم که در قالب «شهر خانواده» در آینده نزدیک، به زوجین شیرازی ارائه می شود.

حجت الاسلام  مقامی اعلام کرد: از آنجا که ساختن یک «شهر خانواده»، نیاز به فضا و هزینه بالایی دارد، برای گویا بودن طرح، ماکتی از ایده این مرکز طراحی و ساخته شده و در آینده نزدیک به زوجین، آموزشی ۱۲ ساعته ارایه می شود.

وی  با این توضیح که در این نوع آموزش، ۹ بخش زندگی در سه بخش اصلی «انسان، هستی و تاریخ» ارایه می شود، ادامه داد: این ایده از جمع بندی نظریه های مختلف در هستی شناسی، معرفت شناسی و انسان شناسی و از دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره)، شهید مطهری، مقام معظم رهبری، ملاصدرا، علامه طباطبایی و شهید امام موسی صدر برگرفته شده است.

 عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز در این بازدید گفت: با توجه به نیاز آموزش به همسران، سیاست های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری به ویژه پیشگیری از وضعیت طلاق در کشور و همچنین با توجه به ابزارهایی که برای همراهی و حمایت از مرکز بهارنکو وجود دارد، در راستای افزایش همکاری معاونت بهداشت دانشگاه با این مرکز تلاش می شود.ین مجموعه و خلاقیت جمعی از جوانان شیراز با محوریت نهاد مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها سلامت شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سلامت شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت کلینیک های سلامت جنسی مقام معظم رهبری وزارت بهداشت مرکز بهارنکو شهر خانواده کلینیک ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعال بودن ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز، از مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز، از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۵ فروردین سال جدید خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ فروردین در حاشیه بازدید از خدمات جامع سلامت شیراز با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان و مسافران نوروزی در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت فارس در نوروز ۱۴۰۳، گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: حضور فعال پزشکان و دیگر کارکنان حوزه بهداشت، موجب حفظ امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت، در ایام تعطیلات می‌شود و در همین راستا، این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین تداوم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد با مشارکت هم استانی‌ها و مسافران در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • فعالیت ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت طی ایام نوروز در فارس
  • ‍ ارائه بیش از ۱۳ هزار خدمت حوزه بهداشت در ۵ روز اول تعطیلات نوروز در نیشابور