Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی رضا اکبری با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت در پی تلاش شبانه روزی راهداران در این دو محور اظهار داشت: در حال حاضر امکان تردد و عبور خودرو‌ها در هر دو محور برقرار است.

وی افزود: البته به طور رسمی اعلام بازگشایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا در مقاطعی از مسیر رفت و برگشت محدوده امام زاده هاشم دپو برف انجام شده است و چهار اکیپ راهداری در حال جمع‌آوری و پاکسازی این برف‌ها در هر دو سمت هستند.

جانشین قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی کشور تصریح کرد: به رغم اینکه امکان تردد خودرو در هر دو سمت رفت و برگشت در هر دو محور وجود دارد، اما به منظور جلوگیری از ایجاد بار ترافیکی مضاعف در حال پاکسازی کامل دپو‌های برف در هر دو جاده هستیم.

اکبری بیان داشت: تا ساعاتی دیگر بازگشایی رسمی هر دو مسیر اعلام می‌شود و مردم می‌توانند از این دو محور استفاده کنند. اما هم اکنون فقط خودرو‌هایی که در آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت قرار دارند می‌توانند عبور کنند.

وی یادآور شد: طی روز گذشته ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از استان زنجان، ۱۵ دستگاه از استان قزوین و ۱۵ دستگاه از مازندران، همدان، قم و تهران برای بازگشایی آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت اعزام شد. البته چند دستگاه ماشین‌الات راهداری نیز بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی از چند روز قبل از شروع بارش‌ها به این دو محور اعزام شد.

گفتنی است، قرارگاه حمل ونقل و راهداری زمستانی کشور با ابتکار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امسال تشکیل شد که ریاست شورای سیاست‌گذاری آن بر عهده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ریاست قرارگاه بر عهده عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری است. همچنین رئیس قرارگاه دو جانشین دارد که رضا اکبری سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی و حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان مسئولیت آن را برعهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادراه تهران قزوین بارش برف سازمان راهداری آزادراه و جاده قدیم قزوین رشت راه و شهرسازی دو محور امکان تردد حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جاده هراز بازگشایی شد
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • محور هراز بازگشایی شد
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی