Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جراحی فوق میکروسکوپی" (Supermicrosurgery) یکی از انواع اعمال جراحی ترمیمی است که رگ‌های خونی و لنفاوی بسیار کوچک و باریک را به عنوان راهی برای ترمیم ساختار آن‌ها به یکدیگر متصل می‌کند.

جراحانی که این عمل را انجام می‌دهند، به مهارت بالایی نیازمندند.

"جراحی فوق میکروسکوپی" یکی از تکنیک‌های جدید پزشکی است که روی اتصال مجدد عروق با قطر ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلی‌متر تا ۰.۸ میلی‌متر تمرکز دارد.

یکی از کاربرد‌های اصلی این عمل مقابله با "لیمفدیما" (lymphedema) است که عموما در پی سرطان پستان رخ می‌دهد و منجر به تورم و تجمع موضعی مایعات بدن می‌شود.

با توجه به ظرافت "جراحی فوق میکروسکوپی" در حال حاضر تنها چند جراح قادر به انجام این عمل هستند.

به دلیل تخصصی بودن این نوع جراحی، یک ابزار رباتیک جدید ساخته شده که "موسا" (Musa) نام دارد و توانسته با موفقیت اولین جراحی خود را پشت سر بگذارد.

استارتاپ هلندی "Microsure"، اجتماعی از محققان دانشگاه فناوری آیندهوون و مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت است.

محققان این دانشگاه پیش از این، رباتی توسعه دادند که وظیفه انجام جراحی‌های فوق میکروسکوپی را به عهده می‌گیرد.

ربات "موسا" (Musa) توسط یک جراح کنترل می‌شود و حرکات دست جراح را به اقدامات جراحی دقیق‌تر تبدیل می‌کند.

به این ترتیب با استفاده از این ربات، عوامل مزاحم در جراحی، مانند لرزش دست و یا سایر حرکت کوچک انسانی، از بین می‌رود. در نتیجه روند کلی عمل جراحی ایمن‌تر و آسان‌تر کنترل می‌شود.

در سپتامبر سال گذشته، این ربات نخستین "جراحی فوق میکروسکوپی" خود روی انسان را با موفقیت انجام داد و مجموعه‌ای از رگ‌های نازک خونی را در بازوی یک بیمار، به هم متصل کرد.

"شان شان کیو شائو" (Shan Shan Qiu Shao) یکی از جراحان پلاستیک دانشگاه ماستریخت که نخستین عمل جراحی با ربات موسا را انجام داد، گفت: استارتاپ "Microsure" به ما اجازه می‌دهد که طی جراحی‌های ریز، عملکرد بسیار دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد، این ربات به ما اجازه می‌دهد نتایج بهتری را در روش‌های پیچیده جراحی به دست آوریم.

تیم تحقیقاتی این پروژه پس از کار با ربات روی بیماران، به این نتجه رسیدند که ربات مذکور سبب می‌شود بیمار درمان شده کیفیت بهتری را در زندگی خود تجربه کند.

نتایج این پژوهش در مجله "Nature Communications" انتشار یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری ربات عمل جراحی هلند استارتاپ عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • بازرسان اعماق دریا
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان