Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه وضعیت افسردگی‌ها و اختلالات خُلقی رو به افزایش است از دهه فجر پارسال در ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی ۳۰ نفر کارشناس بهداشت و روان مستقر شده که در نتیجه آن میزان فوت ناشی از اقدام به خودکشی حدود از سه و دو دهم به ازای هر یکصد هزار نفر به هفت دهم در سال کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشاوران بهداشت روان به افرادی که دچار اختلالات خُلقی هستند به صورت رایگان مشاوره می‌دهند، یک‌ متخصص روانپزشکی هم در کلینیک مشاوره دانشجویی این دانشکده برای ارائه مشاوره مستقر شده است.

وی اظهار داشت: طی یکسال گذشته حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان به شهرستان فیروزه اختصاص یافت که قسمت عمده آن صرف احداث ساختمان مرکز جامع سلامت روستای اقبالیه و حدود یک و نیم میلیارد تومان صرف راه‌اندازی بخش رادیولوژی مرکز شبانه روزی فیروزه تلاش شد.

عظیمی نژاد بیان داشت: استقرار چهار پزشک متخصص به صورت دائمی در فیروزه به طور جدی در دستور کار قرار دارد که هنوز محقق نشده زیرا با وجود شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان هنوز ساختار درمانی نداریم. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها خدمات بهداشتی در فیروزه ارائه می‌گردد و زمانی خدمات درمانی معنا پیدا می‌کند که در این شهرستان بیمارستان و کلینیک داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: امیدواریم خانواده محترم فیاض هرچه سریعتر کار احداث بیمارستان را در شهرستان فیروزه به اتمام برسانند تا بتوانیم تیم‌های پزشکی را مستقر کنیم تا ارائه خدمات درمانی هویت پیدا کند، خدماتی که در حال حاضر در این بخش ارائه می‌شود با اختیاراتی است که سعی کرده‌ایم از وزارتخانه بگیریم و سعی داریم آن را گسترش بدهیم.

عظیمی نژاد با اشاره به اینکه همه تلاش ما بر این بوده حوزه پیشگیری و بهداشت را در اولویت قرار دهیم گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد خدمات بهداشتی و درمانی شامل مراقبت از مادران باردار، واکسیناسیون، ویزیت پزشک، ارائه دارو و خدمات دندانپزشکی در ۵۴ مرکز جامع خدمات سلامت، ۳۶ کارگاه سلامت و ۱۹۶ خانه بهداشت به شهروندان نیشابور ارائه شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس سامانه نظر سنجی پیامکی وزارت بهداشت ۹۵ ممیز ۸۷ درصد شهروندان نیشابور از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در نیشابور اعلام رضایت کرده اند که موفقیت بزرگی است و مقدار باقی مانده را نیز قبول داریم.

وی یادآور شد: بهار امسال در طرح ملی کمپین فشار خون دانشکده نیشابور پیشرو بود و در این طرح فشارخون ۱۷۰ هزار نفر نیشابوری غربالگری شد که از این تعداد سه هزار مورد دارای فشار خون مشکوک شناسائی شد، این به معنای پیشگیری از سه هزار سکته قلبی و مغزی، از کارافتادگی کلیه، خونریزی شبکه چشم است.

وی با بیان اینکه فشار خون یکی از عوامل اصلی سکته و مرگ‌های ناگهانی است خاطرنشان شد: مردم باید نسبت به اندازه‌گیری فشار خون حساس شوند و زمانی که یک بیمار مبتلا به فشار خون شناسائی می‌شود سیستم بهداشت به صورت فعال این بیمار را تحت نظر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: در جشنواره تقدیر از دانشکده‌های علوم پزشکی برای کمپین فشار خون دانشکده علوم پزشکی نیشابور رتبه برتر را کسب کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به جریان طغیان بوتولیسم در نیشابور اذعان داشت: به دلیل استفاده از ماست محلی غیربهداشتی به سرعت این بیماری تشخیص داده شد و پیشگیری گردید و حتی یک مورد مرگ اتفاق نیفتاد.

عظیمی نژاد در این خصوص اعلام کرد: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارتخانه تأکید کرد باید به پزشکان نیشابور بابت تشخیص، درمان و مدیریت این بیماری تبریک گفت، بر طبق آمار در کشور طغیانی مانند طغیان بوتولیسم در نیشابور مشاهده نگردید و حتی یک نفر کشته نشد در حالیکه شیوع این بیماری در سایر نقاط با مرگ مبتلایان همراه بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پزشک خانواده خودکشی علوم پزشکی فوت دانشکده علوم پزشکی بهداشتی و درمانی خدمات بهداشتی عظیمی نژاد فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار ‎غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار ‎غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره بیمارستان شفا و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران بیمارستان أمل در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به بیمارستان ناصر در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ‎فلسطین می‌نویسد: «حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.»

اکنون سوال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!»

کد خبر 739810

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۸۳ هزار نفر در همدان
  • ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان
  • کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروزی قم نسبت به سال گذشته
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به مددجویان هلال‌احمر مازندران
  • ویزیت بیش از ۵۴ هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز
  • ‍ ارائه بیش از ۱۳ هزار خدمت حوزه بهداشت در ۵ روز اول تعطیلات نوروز در نیشابور