Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:53:45 GMT

گزارش «جایزه کتاب سال» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۸۹۶۵

گزارش «جایزه کتاب سال» منتشر شد

به گزارش روز چهارشنبه از موسسه خانه کتاب، گزارش سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شامل نمایه اجمالی آثار برگزیده، نمایه تفصیلی آثار برگزیده، نمایه اجمالی آثار شایسته تقدیر، آیین نامه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، گزارش روند اجرایی، داوران، جدول های آماری، فرم های داوری، فارخوان، پوستر و دعوت نامه از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه خانه کتاب همچنین گزارش بیست و هفتمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شامل گزارش اجمالی این جایزه و معرفی آثار برگزیده به زبان فارسی و انگلیسی را منتشر کرده است.

همچنین ویراست جدید کتاب «آینه دوران؛ گزارش سی‌وشش دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» در دو دفتر منتشر شده است؛ دفتر اول شامل دوره‌های یکم تا بیستم و دفتر دوم شامل دوره‌های بیست‌ویکم تا سی‌وششم را در بر می‌گیرد. نمایه های بیست دوره جایزه کتاب سال و  نمایه شانزده دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به ویرایش جدید این کتاب اضافه شده است.

ویرایش جدید مجموعه دو جلدی «آینه دوران؛ گزارش سی‌وشش دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» به بهای ۱۷۰هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

نیکنام حسینی پور در مقدمه گزارش سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نوشت: در میان جوایز و جشنواره های حوزه کتاب، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مهم ترین و با سابقه ترین و فراگیرترین آنهاست. این رویداد فرهنگی تلاش می کند با معرفی آثار ارزشمند، به ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه یاری رساند. هدف از برگزاری این پاسداشت ملی، از سویی قدردانی از سعی پدیدآورندگان آثار منتخب و ناشران آنهاست و از سوی دیگر ایجاد شوق روزافزون برای مطالعه و اطلاع رسانی درباره آثار و تحقیقات ارزشمند نوین.

حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد نیز در سخن سردبیر این کتاب نوشت: اکنون ما در روزگاری به سر می بریم که کتاب چهره های گونه گونی یافته است؛ از مکتوب بر کاغذ گرفته تا نسخه های دیجیتالی و الکترونیکی و...با این همه تامل کردنی و اندیشیدنی است که جامعه ما خواندنش بیشتر از پیش شده است یا نه؟ آیا هرچه دست یابی به برآیند دانش افزون شده است، همدلی و همراهی با نتایج و آثار آن هم فزون تر شده است؟ متاسفانه باید بگوییم و تایید کنیم که آسمان امسال مثل آسمان سال های دیگر بود، یعنی همچنان کتاب و نشر با همه گونه هایش از سیطره کمیت رنج می برد و نگاشته های فاخر، سخته و پخته اندک شمار است و گاه در موضوع هایی یافت نمی شود و تکرار مکررات، گفتن، نوشتن و نشر دادن موضوع ها و مطالبی برای بارهای بار جان پژوهش های علمی را خسته است.

وی افزود: سال های پیشین نیز بر این واقع صادق رنج دهنده تاکید کرده ایم که ژرفایی و استواری در نگاشته ها رضایت بخش نیست و شوربختانه امسال در بخش های مختلفی از علوم انسانی- اسلامی، اثر مهم و فاخر کم داشتیم. امیدواریم راه دانشوری، دانش پژوهی، گسترش اندیشه و فکر و مالا شکل گیری میراث مکتوب هموارتر شود. و جامعه شاهد آثار درخشان تری، اثر گذارتر و فاخرتر باشد.

گزارش سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با شمارگان ۵۰۰نسخه و بهای ۲۵هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

برچسب‌ها نیکنام حسینی پور جایزه کتاب سال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیکنام حسینی پور جایزه کتاب سال نیکنام حسینی پور جایزه کتاب سال دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران آثار برگزیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد