Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@17:35:14 GMT

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۹۰۷۵

گران‌ترین و عجیب‌ترین انواع چای در جهان +تصاویر

چای نوشیدنی محبوب بسیاری از مردم جهان در هر سن و با هر نژادی است. چه چیزی چای را در طول تاریخ به یکی از محبوبترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل کرده‌است؟! پاسخ این سؤال را طرفداران چای باید بدهند. اما در این‌گزارش شما را با گران‌ترین انواع چای آشنا خواهیم کرد.

۱. چای طلای‌زرد:
این‌چای در کشور سنگاپور تهیه و هر گرم ۱۰۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۱ دلار فروخته می‌شود. در حدود ۲۵ فنجان از آن تهیّه می‌شود. این چای از طلای قابل خوردن که به بدن آسیب نمی‌رساند تهیه می‌شود. برگ‌های چای را با طلای ۲۴ قیراطی مخلوط می‌کنند، گفته می‌شود این چای هیچ ضرری برای انسان ندارد.



۲. چای فضولات‌پاندا:
به محض خواندت کلمه فضولات ممکن است حسّ نفرت و اشمئزاز به شما دست بدهد، این طور نیست؟ با این‌وجود برخی مردم دنیا از فضولات حیوانی چای تهیه می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این‌چای جنجالی هر فنجان ۲۰۰ دلار است. پاندا‌ها برگ‌های اکالیپتوس را می‌خورند و بدنشان ۳۰ درصد عناصر غذایی را می‌مکد، اما ۷۰ درصد از بدن پاندا‌ها دفع می‌شود و مردم آن را به چای تبدیل می‌کنند.



۳. چای Gyouro
این چای‌سبز ژاپنی به اسم Sencha هم شناخته و با دقّت بسیاری تهیه می‌شود. دو هفته قبل از چیدن، برگ‌های‌آن از اشعه‌های داغ آفتاب حفظ می‌شوند، محافظت از برگ‌ها از تابش مستقیم خورشید، باعث افزایش میزان اسیدآمینه برگ می‌شود و به آن مزه شیرین خوشمزه و رایحه‌ای متمایز می‌بخشد. چای Gyouro در منطقه Uji تهیه می‌شود و هر ۱۰۰ گرم آن ۶۵ دلار قیمت دارد.



۴. چای Tieguanyin
گران‌ترین چای جهان Tieguanyin نام دارد و هر کیلوگرم آن ۳۰۰۰ دلار است و در فوجیان چین کاشته می‌شود. نام این چای از نام گوان‌یین الهه بودایی به معنی الهه‌مهربانی‌آهن گرفته شده‌است و چایی نیمه اکسید است که از مخلوط چای سبز بدون اکسید و چای سیاه کاملاً اکسید تهیه می‌شود.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آشپزی نوشیدنی چای تهیه می شود برگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب ترین ساختمان ها در سراسر جهان + فیلم

ساختمان هایی که با جالب ترین و خلاقانه ترین نوع طراحی ساخته اند را در این ویدیو تماشا کنید.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • یکی از عجیب‌ترین جاده‌های جهان + فیلم
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • گزارش ویژه: گران‌ترین برادران دنیای فوتبال
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • عجیب ترین ساختمان ها در سراسر جهان + فیلم
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت